• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Jossbelle

Hej allihopa!

Är 30 år och väntar mitt 3dje barn i juli. Är i v 12 nu och var på ultraljud för två dagar sedan där allt såg bra ut.

Har vart extremt trött och mått illa av och till men börjar äntligen känna mig lite piggare, mitt luktsinne har blivit superkänsligt tål inga parfymerade dofter som tvål, parfym, tvättmedel, deo, schampo och hår och hudprodukter.. Ja listan kan göras lång, så himla jobbigt då detta gör mig så illamående och finns överallt. Minns inte det var såhär illa med mina två första.

Vilken vecka är ni i och har ni berättat för omgivnigen att ni väntar barn? :)

• Chocolate chip cookie
    Jossbelle skrev 2017-12-29 19:32:32 följande:

Hej! Jag är i vecka 13 och har precis börjat berätta för de närmaste vännerna. Med nyår coming up och ett preggo med stort intresse för mat och vin är det svårt att smyga. Vi berättade dock ganska omgående efter att vi hade plussat för våra föräldrar, det kändes rätt för oss. Framåt vecka 16 kommer det att passa ganska bra för min del att berätta på jobbet.
  • Horisonten

Vilken vecka är ni i och har ni berättat för omgivnigen att ni väntar barn? :)[/quote]

Hejsan :) Jag är också i v 12 (11+1) vi fick berätta tidigt för vår omgivning då jag blev sjukskriven pga illamående och inlagd på sjukhus 2 gånger och besök över dagen en gång till sjukhuset. Så svårt och oundvikligt att inte berätta så de är svårt och dölja när man mår som jag har gjort/gör. Mest lite vänner som får veta först nu. Jobbet fick ju som sagt veta tidigt då jag inte kunde jobba.

Väntar också min 3 <3 :)

• Iowhannah
    Jossbelle skrev 2017-12-29 19:32:32 följande:

Hej allihopa!

Är 30 år och väntar mitt 3dje barn i juli. Är i v 12 nu och var på ultraljud för två dagar sedan där allt såg bra ut.

Har vart extremt trött och mått illa av och till men börjar äntligen känna mig lite piggare, mitt luktsinne har blivit superkänsligt tål inga parfymerade dofter som tvål, parfym, tvättmedel, deo, schampo och hår och hudprodukter.. Ja listan kan göras lång, så himla jobbigt då detta gör mig så illamående och finns överallt. Minns inte det var såhär illa med mina två första.

Jag är också 30 och väntar andra barnet. Jag är i v 12+2 och ska göra KUB nästa vecka.

Vi berättade för våra familjer på julafton (mamma och svärmor visste sedan tidigare) och alla blev väldigt glada för vår skull :) I övrigt vet de flesta av våra vänner och ett par stycken på jobbet (varav en av dem gissade sig till det och frågade).

Här känner jag att tröttheten lättat en aning, men jag är fortfarande jääättetrött framemot eftermiddagarna (men det kan ju bero på mörkret också). Illamåendet har lättat men jag har fortfarande svårt med aptiten. Alltså, den finns där men det gör inte inspirationen till matlagning. Det är mest den psykiska biten som är riktigt tuff, jag har noll tålamod och bryter ihop för ingenting :/
  • längtarefternr2

Jag lämnar den här tråden och önskar alla blivande mammor all lycka i världen.

Jag fick missfall den 27 december, jag va i vecka 12 och fostret hjärta hade slutat slå runt vecka 8.

Jag hoppas att ni alla slipper gå igenom detta.

Det är mitt första missfall och jag hoppas på bättre lycka

• längtarefternr2

Jag lämnar den här tråden och vill samtidigt önska alla blivande mammor all lycka i världen.

Jag fick tyvärr ett missfall den 27 december, jag va i vecka 12 och fostrets hjärta slutade slå runt vecka 8. Jag hoppas på bättre lycka nästa gång.

Lycka till alla där ute och hoppas eran graviditet går bra och att ni får må bra <3

• 3hjärtan
    längtarefternr2 skrev 2017-12-29 20:44:41 följande:

Jag lämnar den här tråden och önskar alla blivande mammor all lycka i världen.

Jag fick missfall den 27 december, jag va i vecka 12 och fostret hjärta hade slutat slå runt vecka 8.

Jag hoppas att ni alla slipper gå igenom detta.

Det är mitt första missfall och jag hoppas på bättre lycka

Nej vad tråkigt. Lider med er:( hur upptäcktes det?

Önskar er all lycka med nya försök
  • julon

Hej!

Är gravid med bf 14/7. Väntar andra barnet, första är precis fyllda ett :) 

Har ni någon facebookgrupp där ni följs åt? Hade det med första och det är fortfarande min favoritgrupp :) 

Ska göra kub nu 3/1 så det ser vi fram emot, men redan sett bebis en gång då vi gjorde ett tidigt UL för att tidsbestämma graviditeten.