• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Perpen
    kattnos skrev 2018-04-16 07:01:57 följande:

Vi har inte kollat aktivt men funderar på att hyra för den allra första tiden och köpa ett större sedan. Men när sedan är, det vet jag inte... man har väl ett för nyfödda som kommer att bli för litet ganska fort?

Fort och fort. Vi hade babyskyddet i ca 7 månader eller nåt sånt innan vi bytte. Men det är såklart mycket kortare tid än de större stolarna som man har i flera år. :)
  • Hermioney
    Perpen skrev 2018-04-16 06:13:42 följande:

Har ni börjat fundera/titta något på babyskydd?

Babyskydd tittar vi bara efter godkända. Sen vet jag inte var man köper de. Jag tänker att en bilaffär borde ha och de enda jag känner till är Mekonomen och Biltema. Mekonomen hade inget men Biltema har för 349 kr. Det ska vi köpa och sen när det är dags för större ska vi köpa i ett annat euland eftersom alla i eu är godkända men urvalet i sverige är så dåligt.
  • Perpen
    Hermioney skrev 2018-04-16 15:30:52 följande:
    Babyskydd tittar vi bara efter godkända. Sen vet jag inte var man köper de. Jag tänker att en bilaffär borde ha och de enda jag känner till är Mekonomen och Biltema. Mekonomen hade inget men Biltema har för 349 kr. Det ska vi köpa och sen när det är dags för större ska vi köpa i ett annat euland eftersom alla i eu är godkända men urvalet i sverige är så dåligt.
    Oj vad billigt! (Y) Första babyskyddet ärvde vi från min syster (så vi visste att det var okrockat), det var acta graco. Sen det andra skyddet köpte vi nytt (Axkid) från Lekia, de har hyfsat bra utbud här hos oss. Det skyddet tror jag kostade runt 1200, sen fick vi lägga en slant till för att få till en isofixbas. Då tyckte jag ändå vi kom undan billigt. Vet inte riktigt vad vi vill ha för något den här gången. Har Besafe på de större barnen nu men stör mig lite på bältet i den bakåtvända stolen för det trasslar sig så lätt. 
  • malikan

Vi lånar ett av kompisar. Sen köper jag en adapter till vagnen för orkar inte kånka en unge till i bilbarnstol haha

Shit vad tiden rusar, hinner knappt med! Snart dags för glukosbelastning med, bläää

• Nyfikenlillstrumpa
    Utvandraren2 skrev 2018-04-07 20:34:35 följande:
    Så var det för mig med länge. Seg och slapp, mådde inte illa, men hade ingen riktig ingen aptit. Det har gett sig betydligt sen v24. Har mer psykisk energi nu, men blir fortare fysiskt trött, haha. Och kan inte äta lika stora portioner som i v24. Blir plötsligt proppmätt. Måste äta mindre och oftare.
    Jo sen bara någon vecka, typ v.24 halva v.25 så har det blivit bättre med aptiten. Men som du säger man måste äta lite i taget hela tiden. Man kan inte äta en portion som man brukat kunna äta utan att bli propp mätt efter bara några tuggor. Sen är man ju hungrig som fasiken rätt fort igen om man inte håller igång och äter hela tiden.

Den psykiska energin finns det verkligen mer av än vad den fysiska energin är.... är jag hemma och gör saker orkar jag inte göra mycket innan energin tar slut, men när jag väl har energi kan jag göra hur mycket som helst. Hjärnan vill sedan fortsätta men kroppen vill bara vila och kanske sova en stund.

Jag arbetar på en förskola så där är det bara att kötta på sen när jag kommer hem är det som att gå i en dimma. Är så trött och dagen efter vet jag inte ens vad jag har gjort. Det är som att gå runt med konstanta minnesluckor.

Sen hjälper det väl inte att allt jädra pollen har kommit på sommarbesök för oss pollen allergiker.
  • Perpen

Tjoho! Idag var det äntligen dags för mitt första "mäta magen och lyssna på hjärtat besök". :D Känner mig tung som en flodhäst (utöver det faktum att jag redan är överviktig) men blodsocker och blodtryck låg fint. Sf-måttet också. :)

Ang. Tröttheten tycker jag den kan komma extremt plötsligt. Känner mig ofta seg och hängig (men då har jag ju varit sjuk i en evighet också) men ibland får jag energi-uppsving och får för mig att jag ska rensa förrådet eller nåt sånt. Men oftast när eftermiddagarna kommer är jag helt slut. Studerar på högskola och hjärnan och kroppen är totalt mos varje kväll. Hoppas det blir lättare under sommaren, det är meningen att jag ska jobba direkt när skolan slutar och fram till 2 veckor innan bf.

• Iowhannah

Ja, den här tröttheten alltså! Jag orkar knappt vara vaken längre än till nattning numera. Den slår till runt klockan 13, sen får jag äta mellanmål och middag osv för att hålla den i schack. Sonen har dessutom börjat sova länge på morgnarna så när det är förskola måste jag ha väckning för att vi ens ska komma upp i tid.

Halsbrännan håller i sig -.- Jag knaprar mycket Novalucol och när jag vaknar på nätterna så gäller det att somna om snabbt för annars är det kört. Jag längtar verkligen efter att få ett helt dygn utan halsbränna!

• Hermioney

Jag fick precis uppleva något och vill inte sätta fel ord på det. Ni som känner igen er, vad upplevde jag:

Jag ligger i sängen och har precis slagit upp ögonen. Så känner jag hur en liten bula i magen blir lite hård några sekunder och sen går det över.

En halv minut senare blir hela magen från botten ända upp till revbenen stenhård. Det kändes som när man får kramp i vaden. Ont gjorde det och den blev hårdare och hårdare och sen slappnade den av och blev mjuk igen.

Det gjorde ont men inte extremt ont.

• malikan
    Hermioney skrev 2018-04-18 10:00:13 följande:

Jag fick precis uppleva något och vill inte sätta fel ord på det. Ni som känner igen er, vad upplevde jag:

Jag ligger i sängen och har precis slagit upp ögonen. Så känner jag hur en liten bula i magen blir lite hård några sekunder och sen går det över.

En halv minut senare blir hela magen från botten ända upp till revbenen stenhård. Det kändes som när man får kramp i vaden. Ont gjorde det och den blev hårdare och hårdare och sen slappnade den av och blev mjuk igen.

Det gjorde ont men inte extremt ont.

Låter som en sammandragning eller att bebis tog spjärn och tryckte ut sig... Hur länge satt det i, jag har många sammandragningar och de brukar hålla i sig i ca 1-2 minuter åt gången
  • Hermioney
    malikan skrev 2018-04-18 10:10:10 följande:

Låter som en sammandragning eller att bebis tog spjärn och tryckte ut sig... Hur länge satt det i, jag har många sammandragningar och de brukar hålla i sig i ca 1-2 minuter åt gången

Det höll nog i sig i 1-2 minuter.

Igårkväll tog bebis spjärn från ryggen till magen. Det kändes inte likadant. Nu var det bara magen.Hela vägen nerifrån och upp mot revbenen.Där jag tycker mig känna att livmodern sitter och där BM kände på mig och gjorde UL.