Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Vi har inte kollat aktivt men funderar på att hyra för den allra första tiden och köpa ett större sedan. Men när sedan är, det vet jag inte... man har väl ett för nyfödda som kommer att bli för litet ganska fort?
Har ni börjat fundera/titta något på babyskydd?
Vi lånar ett av kompisar. Sen köper jag en adapter till vagnen för orkar inte kånka en unge till i bilbarnstol haha
Shit vad tiden rusar, hinner knappt med! Snart dags för glukosbelastning med, bläää
Tjoho! Idag var det äntligen dags för mitt första "mäta magen och lyssna på hjärtat besök". :D Känner mig tung som en flodhäst (utöver det faktum att jag redan är överviktig) men blodsocker och blodtryck låg fint. Sf-måttet också. :)
Ang. Tröttheten tycker jag den kan komma extremt plötsligt. Känner mig ofta seg och hängig (men då har jag ju varit sjuk i en evighet också) men ibland får jag energi-uppsving och får för mig att jag ska rensa förrådet eller nåt sånt. Men oftast när eftermiddagarna kommer är jag helt slut. Studerar på högskola och hjärnan och kroppen är totalt mos varje kväll. Hoppas det blir lättare under sommaren, det är meningen att jag ska jobba direkt när skolan slutar och fram till 2 veckor innan bf.
Ja, den här tröttheten alltså! Jag orkar knappt vara vaken längre än till nattning numera. Den slår till runt klockan 13, sen får jag äta mellanmål och middag osv för att hålla den i schack. Sonen har dessutom börjat sova länge på morgnarna så när det är förskola måste jag ha väckning för att vi ens ska komma upp i tid.
Halsbrännan håller i sig -.- Jag knaprar mycket Novalucol och när jag vaknar på nätterna så gäller det att somna om snabbt för annars är det kört. Jag längtar verkligen efter att få ett helt dygn utan halsbränna!
Jag fick precis uppleva något och vill inte sätta fel ord på det. Ni som känner igen er, vad upplevde jag:
Jag ligger i sängen och har precis slagit upp ögonen. Så känner jag hur en liten bula i magen blir lite hård några sekunder och sen går det över.
En halv minut senare blir hela magen från botten ända upp till revbenen stenhård. Det kändes som när man får kramp i vaden. Ont gjorde det och den blev hårdare och hårdare och sen slappnade den av och blev mjuk igen.
Det gjorde ont men inte extremt ont.
Jag fick precis uppleva något och vill inte sätta fel ord på det. Ni som känner igen er, vad upplevde jag:
Jag ligger i sängen och har precis slagit upp ögonen. Så känner jag hur en liten bula i magen blir lite hård några sekunder och sen går det över.
En halv minut senare blir hela magen från botten ända upp till revbenen stenhård. Det kändes som när man får kramp i vaden. Ont gjorde det och den blev hårdare och hårdare och sen slappnade den av och blev mjuk igen.
Det gjorde ont men inte extremt ont.
Låter som en sammandragning eller att bebis tog spjärn och tryckte ut sig... Hur länge satt det i, jag har många sammandragningar och de brukar hålla i sig i ca 1-2 minuter åt gången