• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Anastacia80 skrev 2018-04-15 09:06:00 följande:

V.29 idag

Då har vi bf samtidigt, jag går också in i vecka 29 i dag :D
  • Iowhannah

Tredje trimestern! Det känns, kan jag säga. Tröttheten har kommit tillbaka, kroppen känns tung och osmidig och energinivån är relativt låg. Att hålla samma tempo som en 2,5-åring är omöjligt :/

I dag gick jag upp och åt frukost och sen ville jag bara gå och sova igen. Tur att sambon har ledig helg iaf. Sen så hade det säkerligen varit lättare om det inte hade varit så mulet i dag.

• kattnos
    Perpen skrev 2018-04-16 06:13:42 följande:

Har ni börjat fundera/titta något på babyskydd?

Vi har inte kollat aktivt men funderar på att hyra för den allra första tiden och köpa ett större sedan. Men när sedan är, det vet jag inte... man har väl ett för nyfödda som kommer att bli för litet ganska fort?
  • Iowhannah
    kattnos skrev 2018-04-16 07:01:57 följande:

Vi har inte kollat aktivt men funderar på att hyra för den allra första tiden och köpa ett större sedan. Men när sedan är, det vet jag inte... man har väl ett för nyfödda som kommer att bli för litet ganska fort?

Man har bara ett babyskydd, sedan byter man till bakåtvänd bilbarnstol. Babyskyddet KAN man ha tills bebisen växt ur det, men man rekommenderas att byta när bebisen kan sitta stadigt utan stöd.
  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-04-16 06:13:42 följande:

Har ni börjat fundera/titta något på babyskydd?

Vi har tittat på Doona+. Det blir nog iaf att köpa nytt eftersom sambon ställer sig skeptisk till att hyra (han litar inte på att man får ett nytt och okrockat skydd). Annars vore hyra bra, det är betydligt billigare mtp att vi inte ska ha fler barn sen.
  • kattnos
    Iowhannah skrev 2018-04-16 07:05:52 följande:

Man har bara ett babyskydd, sedan byter man till bakåtvänd bilbarnstol. Babyskyddet KAN man ha tills bebisen växt ur det, men man rekommenderas att byta när bebisen kan sitta stadigt utan stöd.

Aha är det så det heter :) men då har vi iaf funderat på att hyra babyskydd och sen köpa bakåtvänd bilbarnstol.