Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Det höll nog i sig i 1-2 minuter.
Igårkväll tog bebis spjärn från ryggen till magen. Det kändes inte likadant. Nu var det bara magen.Hela vägen nerifrån och upp mot revbenen.Där jag tycker mig känna att livmodern sitter och där BM kände på mig och gjorde UL.
Det låter som en sammandragning. Jag har har ju bf 29/6 och har märkt mina i någon vecka nu. Det var lite läskigt första gången, då tänkte jag att, aha, är det så här en sd känns. Sen kan bebisen spjärna emot inne i magen och trycka ut huvudet. Då brukar jag oftast få en sd efterråt.
Jahapp, nu är jag sjukskriven i 2 mån fram vilket betyder att jag inte kommer jobba på läääääänge nu! En lättnad faktiskt! Nu ska jag virka färdigt bebisfilten, göra salvor, bygga babygym och njuta av våren och lugnet innan bebis <3
Jahapp, nu är jag sjukskriven i 2 mån fram vilket betyder att jag inte kommer jobba på läääääänge nu! En lättnad faktiskt! Nu ska jag virka färdigt bebisfilten, göra salvor, bygga babygym och njuta av våren och lugnet innan bebis <3
Hallåj alla julimammor!
Jag är gravid i v 27, 28 på tisdag. Funderar på att prata med min chef om gravidietspenning imorgon. Någon här i gruppen som har erfarenhet utav det och kanske t.o.m. fått beviljat eller väntar på svar från FK?
Behöver alla tips som finns, då min chef inte är så värst förstående och verkar vilja att jag ska vara på jobbet fram tills BF i princip. 
Hallåj alla julimammor!
Jag är gravid i v 27, 28 på tisdag. Funderar på att prata med min chef om gravidietspenning imorgon. Någon här i gruppen som har erfarenhet utav det och kanske t.o.m. fått beviljat eller väntar på svar från FK?
Behöver alla tips som finns, då min chef inte är så värst förstående och verkar vilja att jag ska vara på jobbet fram tills BF i princip.
Hallåj alla julimammor!
Den där känslan...när man skrattar så mycket att tårarna sprutar, magen hoppar, och man försöker sluta för att man är orolig för bebisen...men när det inte GÅR att sluta.
Där var jag idag. 
ÄNTLIGEN!!! I morgon går jag ner till tvåsiffrigt antal dagar kvar till bf. :D