• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Sopp
    Hermioney skrev 2018-04-18 10:30:44 följande:

Det höll nog i sig i 1-2 minuter.

Igårkväll tog bebis spjärn från ryggen till magen. Det kändes inte likadant. Nu var det bara magen.Hela vägen nerifrån och upp mot revbenen.Där jag tycker mig känna att livmodern sitter och där BM kände på mig och gjorde UL.

Låter som en sammandragning! Ingen fara så länge det inte är smärtsamt och inte är typ hela tiden, kroppen övar för vad som komma skall :) själv har jag aldrig upplevt sammandragningar innan förlossningen som onda, mer att det känns spänt och att jag får svårare att andas
  • Utvandraren2

Det låter som en sammandragning. Jag har har ju bf 29/6 och har märkt mina i någon vecka nu. Det var lite läskigt första gången, då tänkte jag att, aha, är det så här en sd känns. Sen kan bebisen spjärna emot inne i magen och trycka ut huvudet. Då brukar jag oftast få en sd efterråt.

• malikan

Jahapp, nu är jag sjukskriven i 2 mån fram vilket betyder att jag inte kommer jobba på läääääänge nu! En lättnad faktiskt! Nu ska jag virka färdigt bebisfilten, göra salvor, bygga babygym och njuta av våren och lugnet innan bebis <3

• 3hjärtan
    malikan skrev 2018-04-18 20:13:46 följande:

Jahapp, nu är jag sjukskriven i 2 mån fram vilket betyder att jag inte kommer jobba på läääääänge nu! En lättnad faktiskt! Nu ska jag virka färdigt bebisfilten, göra salvor, bygga babygym och njuta av våren och lugnet innan bebis <3

Skönt!

Vad blev du sjukskriven för?
  • Perpen
    malikan skrev 2018-04-18 20:13:46 följande:

Skönt att få igenom det när man behöver. :) Själv har jag precis börjat jobba extra igen utöver heltidsstudierna. Riktigt kul att få jobba igen men foglossningen var hemskt elak mot mig. Tack och lov så är det en arbetsplats där man kan alternera stå och sitta väldigt ofta. Får fruktansvärd smärta om jag sitter för länge - eller gör något överhuvudtaget för länge.
  • ostbågen

Hallåj alla julimammor!

Jag är gravid i v 27, 28 på tisdag. Funderar på att prata med min chef om gravidietspenning imorgon. Någon här i gruppen som har erfarenhet utav det och kanske t.o.m. fått beviljat eller väntar på svar från FK? 

Behöver alla tips som finns, då min chef inte är så värst förstående och verkar vilja att jag ska vara på jobbet fram tills BF i princip. Obestämd

• kattnos
    ostbågen skrev 2018-04-22 11:44:32 följande:

Hallåj alla julimammor!

Jag är gravid i v 27, 28 på tisdag. Funderar på att prata med min chef om gravidietspenning imorgon. Någon här i gruppen som har erfarenhet utav det och kanske t.o.m. fått beviljat eller väntar på svar från FK? 

Behöver alla tips som finns, då min chef inte är så värst förstående och verkar vilja att jag ska vara på jobbet fram tills BF i princip. 

Hej!

Jag har ansökt om och blivit beviljad graviditetspenning så jag jobbar sista veckan nu som kommer (v 29 på tisdag) Nu tror jag att det är lite olika men både jag och min chef var tidigt överens om att jag har vissa arbetsuppgifter som inte lämpar sig med en stor mage.

Jag är alltså förbjuden att göra dessa arbetsuppgifter från och med måndag nästa vecka. Men om du själv söker graviditetspenning för ex tunga lyft behövs väl inget utlåtande från ag? Det viktigaste är väl då att du själv väl kan formulera varför du anser att du behöver det. Men jag är inte säker på detta...
  • Anastacia80
    ostbågen skrev 2018-04-22 11:44:32 följande:

Hallåj alla julimammor!

Behöver alla tips som finns, då min chef inte är så värst förstående och verkar vilja att jag ska vara på jobbet fram tills BF i princip. 

Jag är gravid i v 30 och har haft graviditetspenning sen 1 April. Jag har fått gå 3 månader tidigare i alla mina graviditeter då jag jobbar inom psykiatrin och vi har hit och våld. Lycka till och hoppas att du blir beviljad graviditetspenning.
  • Utvandraren2

Den där känslan...när man skrattar så mycket att tårarna sprutar, magen hoppar, och man försöker sluta för att man är orolig för bebisen...men när det inte GÅR att sluta. 

Där var jag idag. Skrattande

• Perpen

ÄNTLIGEN!!! I morgon går jag ner till tvåsiffrigt antal dagar kvar till bf. :D