• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-05-13 23:47:09 följande:

Hela dagen idag har det känts som ett tryck långt ner och lite utåt. Nånstans läste jag att en viss vecka skulle magen plötsligt ändra form. Är det det som hänt nu?Att den närmar sig utgången eller är det bara en ny favoritposition?

Jag känner också så emellanåt. Som att bebisen vill ut redan nu. För mig är det ett tryck nedåt och ibland som ilningar i livmodertappen, riktigt obehagligt. Jag läste också att bebisen lägger sig längre ner nu och att magen kan börja sjunka (vilket jag inte kan påstå att jag upplever, men det gjorde jag aldrig med sonen heller), så det kan mycket väl vara det som sker.
  • Ignoramus

Asså nejjj. Gick upp klockan sju imorse för att släppa in hantverkare som skulle påbörja ett fem veckor långt stambyte. Ingen knackade på. Fick sedan veta att allt blivit uppskjutet i två veckor, så nu är det planerat att bli färdigt om sju veckor. Bf är om mindre än nio veckor, och så förhoppningsvis ett planerat KS på det som flyttar bak det ytterligare några dagar. Kul! Roligt nästan jämt!

• Perpen

Jag gruvar mig för att få den där tryckande känslan neråt. Har något svagt minne av att jag tyckte det gjorde jätteont och det ilade otroligt mycket. BM sa att det är bebisen som kilar ner huvudet i bäckenet och lägger sig allt längre ner. 

Igår påbörjade vi projekt spjälsäng. Det var roligt att måla en liten stund men önskar det var klart nu. Kommer  ta en mindre evighet att slipa och måla alltihop eftersom det måste torka mellan varven och vi har begränsat med utrymme så kan bara måla en del åt gången. Jaja. Förhoppningsvis blir det snyggt i alla fall. :)

• malikan
    Perpen skrev 2018-05-14 14:46:27 följande:

Jag gruvar mig för att få den där tryckande känslan neråt. Har något svagt minne av att jag tyckte det gjorde jätteont och det ilade otroligt mycket. BM sa att det är bebisen som kilar ner huvudet i bäckenet och lägger sig allt längre ner. 

Igår påbörjade vi projekt spjälsäng. Det var roligt att måla en liten stund men önskar det var klart nu. Kommer  ta en mindre evighet att slipa och måla alltihop eftersom det måste torka mellan varven och vi har begränsat med utrymme så kan bara måla en del åt gången. Jaja. Förhoppningsvis blir det snyggt i alla fall. :)

Åh vilken fin färg! Jag har gett upp drömmen om att få fixa barnrummet nu, mannen vägrar flytta ut datorn från rummet bebisen skulle ha så jag gav upp och släpade ut spjälsängen därifrån igen, så numera står den i vår bar.. så tråkigt för har köpt babyinredning sen innan jag blev gravid och hade såna planer.. men men
  • Iowhannah
    malikan skrev 2018-05-14 18:52:17 följande:

Åh vilken fin färg! Jag har gett upp drömmen om att få fixa barnrummet nu, mannen vägrar flytta ut datorn från rummet bebisen skulle ha så jag gav upp och släpade ut spjälsängen därifrån igen, så numera står den i vår bar.. så tråkigt för har köpt babyinredning sen innan jag blev gravid och hade såna planer.. men men

Bebisen känner sig ändå tryggare i ert sovrum, där hen kan höra era andetag och känna er närvaro. Inreda barnrummet är nog roligare när barnet är några år och kan vara med och bestämma själv (det är så vi har tänkt iaf. Vi skulle behöva måla om/tapetsera men vi har valt att vänta tills barnen kan vara med i processen).
  • Utvandraren2
    Ignoramus skrev 2018-05-14 09:25:58 följande:

Asså nejjj. Gick upp klockan sju imorse för att släppa in hantverkare som skulle påbörja ett fem veckor långt stambyte. Ingen knackade på. Fick sedan veta att allt blivit uppskjutet i två veckor, så nu är det planerat att bli färdigt om sju veckor. Bf är om mindre än nio veckor, och så förhoppningsvis ett planerat KS på det som flyttar bak det ytterligare några dagar. Kul! Roligt nästan jämt!

Men nej!! Och med KS och allt! Otur! Har du pratat med dem om det går att prioritera er lägenhet?
  • Horisonten
    malikan skrev 2018-05-13 16:17:12 följande:

Ja, en flicka säger dom, men jag gillar naturfärger och hatar rosa så blir mest kläder med naturmotiv och djur på, haha. Tycker kläder på pojkavdelningen är finare! Har dock lyckats hitta några smutsrosa plagg med växter på, så dom fick komma hem

Åh vad roligt :) jag tycker tyvärr en del kläder på pojk avdelningen är så mörka och är väldigt liks varandra. Jag tycker det är synd att de är så väldigt uppdelat i butikerna att de är pojk och flickavdelningar. Speciellt på bebis för finns så då saker och välja när man vill ha neutralt. För bara vit,beige oh gått. Ofta väldigt enkla eller så är de lite rosa eller blått i mönstret eller någon volang eller spets som gör de mer flickor enligt mig. Men men. Har lite som tvättat nu ändå :) Så skall jag tvätta något typiskt flick och pojk kläder ifrån syskonen att ha. Så får jag tvätta mer sådant sen när vi vet vem som gömmer sig där inne och ev köpa något nytt :) men brukar få en del också så :)
  • Horisonten

Måste fråga vad ni tror.

Igår hade jag vad jag tror var sammandragningar ev förvärkar. För hela magen spände som bara den samtidigt fick jag ont i framfogen/underlivet. Häl i sig kanske 30-60 min gjorde ganska ont faktiskt. Kan de varit ond sammandragning eller kombinerat foglossning sammandragning? Vad tror ni? Jag har ju extrem jävla foglossning men då brukar jag inte få stött viss så utan brukar ju vara mer ihållande. Lugnade sig sen på kvällen men gjorde ont och fick andas igenom. För sen hade jag så ont gällande foglossningen i höfterna och ljumskarna och ner i låren. Även fram till men mer ihållande. Med sammandragningen gjorde som ont i underlivet svårt och förklara.

Skall ta detta med min bm på fredag när jag skall dit men ville kolla. Länt någon gång idag bara men lite lika ont än. Men har ny bm så mycket annat som man vill gå igenom och lära känna henne.

Bebis var även lite lugnare igår tills kvällen kanske pga värmen eller pga allt annat igår. Jag mådde väldigt dåligt och så ledsen igår pga smärtan och illamåendet som fortfarande är kvar. Så trött ich ledsen på att vara gravid. Fast jag vill njuta och ta vara på denna sista gravidteten. Men svårt när man har så ont. Vet inte hur jag skall orka ha så jäkla ont och må såhär dåligt både fysiskt och psykiskt flera veckor till. :( Jag hoppas så att jag är mogen vid min bedömning för igångsättning eller att de öndå kan sätta igång mig även om jag inte är mogen. För villkunna vara en bra mamma till mina 3 sen och även bra fru. Vilket jag känner att jag inte är nu:(

Förlåt för långt inlägg. Behövde få skriva av mig lite...

• Mamma till S
    Hermioney skrev 2018-05-13 15:52:36 följande:

Om det låter som en bubbla spricker i magen. Högt. Är det bebisen som fiser/rapar/hickar eller är det något helt annat? Nån som känner igen?

Vet inte om du fått svar men om det låter som ett klickljud typ, ja som en bubbla så är det bebisens leder som knäpper :)
  • Mamma till S

Fler som drömmer obehagliga drömmar?

Usch, tycker det är sjukt jobbigt! :(