• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Perpen
    Sopp skrev 2018-05-15 19:13:35 följande:

Appropå om de torkar av barnet - på våra första bilder med bebis så har jag bajs på kinden - oklart vems bajs det är .... haha :S

Hahaha ja det är inte särskilt glamoröst att föda barn.

Min första hade också bajsat i vattnet. Hon var blåaktig i hyn och grön i håret. Barnmorskan sa att hon såg ut som en alien Haha! Men hon repade sig och fick fin färg snabbt så de körde aldrig iväg med henne.
  • Fins Mamma

Det här med att må så sjukt dåligt: nu blev jag iallafall heltidssjukskriven from måndag 21/5. Riktigt skönt måste jag säga. Då behöver jag ej ha dåligt samvete att jag inte orkar.

?
  • Utvandraren2

Jag har en riktigt bra dag idag. Hade en dålig igår. La mig tidigt och sov länge. Var vaken lite till och från i natt, men känner mig piggare idag och är inte alls så tung i kroppen som igår. Är inte lika varmt ute idag heller. Det hjälper på.

Ska plocka i köket nu och göra en 17:e majtårta till imorgon. :)

• Iowhannah

Mina anklar har försvunnit nu. Jag vet att jag borde ha stöd-/kompressionsstrumpor, men jag vägrar strumpor när det är typ 30 grader varmt! Just nu ligger jag med fötterna i högläge och sakta men säkert tycks de svullna av.

I dag skickade jag in min sista sjukpenningsansökan, samt graviditetsintyget, till F-kassan. Vi får se om de godkänner full sjukskrivning nu när jag mår så mycket bättre (psykiskt), annars får jag väl ansöka om graviditetspenning eller, i värsta fall, vara föräldraledig på det ofödda barnet. Men jag hoppas på sjukskrivning!

Ta
  • Hermioney

Dinapp, skåra, stort hål, medium hål, från 3 månader?? med mera.

Jag fattar inte vad man ska välja och varför. Nån som har lust att förklara vilken nappflaska jag behöver köpa.

Jag vill ha minst en hemma ifall det skulle skita sig med amningen och jag måste pumpa eller ge ersättning.

Vilken av dessa ska jag köpa?

www.apotea.se/nappflaskor-dinappar/&ppp=150&q=

• Mamma till S

Vilka datum är alla beräknade?? Vore kul o se o vem som sen blir först ut :D

Jag är beräknad enligt sista mens den 6/7 så det går vi efter!

(Enligt ul den 8/7) Men vi tror på 6 ;D

• Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-05-17 12:38:22 följande:

Dinapp, skåra, stort hål, medium hål, från 3 månader?? med mera.

Jag fattar inte vad man ska välja och varför. Nån som har lust att förklara vilken nappflaska jag behöver köpa.

Jag vill ha minst en hemma ifall det skulle skita sig med amningen och jag måste pumpa eller ge ersättning.

Vilken av dessa ska jag köpa?

www.apotea.se/nappflaskor-dinappar/&ppp=150&q=

Köp minsta nappen till att börja med, sedan kan du komplettera vid behov.

Vilken flaska du ska ha är svårt att avgöra på förhand men många gillar Mam anti-colic och Calma (tror jag den heter). Personligen är favoriten Dr Brown.
  • Iowhannah
    Mamma till S skrev 2018-05-17 15:04:33 följande:

Jag är beräknad till den 7/7 men hoppas på 9/7 (då fyller min mamma år) :)
  • Horisonten
    Mamma till S skrev 2018-05-17 15:04:33 följande:

Jag är beräknad till den 18/7 men väntar just nu på kallelse för bedömning av igångsättning när jag är i vecka 37+. Så hoppas bebis kommer innan. Mina 2 andra barn är födda innan bf så. Bara bebis inte vill komma 1/7 för min dotters födelsedag
  • tiiitti

Jag är beräknad 3/7

Lite inställd på att de blir en Juni bebis pga födde tidigare förra gången, men men får se... :)