Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
En liten kompakt lista så det blir lättare att hålla reda på alla
6 juli enl. mens
8 juli enl. ul
7 juli men hoppas på 9/7 (då fyller min mamma år) :)
18 juli men ev. igångsättning i v. 37+
3 juli ev. Juni pga födde tidigare förra ggn
3 juli men blir ev. i början av juni (intuition)
Jag hämtade ut min Liberobox i kväll. Det känns så overkligt, man kan bara hämta den några veckor innan BF, snart är det liksom dags! Snart slipper jag vara gravid längre, snart får jag uppleva det där häftiga med en förlossning, snart är vår son storebror på riktigt, snart har vi en bebis igen (på gott och ont). Och, framför allt, snart har vi långledigt tillsammans!
Jag har så tudelade känslor inför allt. Det ska bli helt otroligt skönt att inte vara gravid (efter att ha skippat stödstrumpor de varmaste dagarna så har jag nu geléfötter) och det ska bli spännande och mysigt med en liten bebis i familjen, men samtidigt fasar jag för sömnlösa nätter, kolik, matningar dygnet runt, ständiga blöjbyten osv osv. Och mest av allt fasar jag för att känna mig otillräcklig gentemot vår son. Det har ju bara varit han i över 2,5 år och så plötsligt ska han dela mamma och pappa med en liten som bara bajsar, sover och äter. Och kanske skriker. Och vi ska på nåt sätt orka med att underhålla honom även om nätterna blir jobbiga. Hur fasen ska det funka??
Är beräknad 27 juli, men har gått över med båda tidigare så är inställd på augusti
Mamma till S skrev 2018-05-17 15:04:33 följande:
6 juli enl. mens
8 juli enl. ul
Iowhannah skrev 2018-05-17 15:06:13 följande:
7 juli men hoppas på 9/7 (då fyller min mamma år) :)
Horisonten skrev 2018-05-17 17:48:05 följande:
18 juli men ev. igångsättning i v. 37+
tiiitti skrev 2018-05-17 20:25:50 följande:
3 juli ev. Juni pga födde tidigare förra ggn
Hermioney skrev 2018-05-17 12:38:22 följande:
3 juli men blir ev. i början av juni (intuition)
Dinapp, skåra, stort hål, medium hål, från 3 månader?? med mera.
Jag fattar inte vad man ska välja och varför. Nån som har lust att förklara vilken nappflaska jag behöver köpa.
Jag vill ha minst en hemma ifall det skulle skita sig med amningen och jag måste pumpa eller ge ersättning.
Vilken av dessa ska jag köpa?
www.apotea.se/nappflaskor-dinappar/&ppp=150&q=
Den enda nappflaska som mina barn accepterat är MAM anticolic - kommer även ta med napp till BB och förhoppningsvis få honom att ta napp. Många varnar för att barnen ska bli nappförvirrade och vägra amma - vilket jag helt utan fakta inte riktigt tror på - ingen hade fock varnat för att barnen kan vägra napp och nappflaska vilket va hemskt med första för mig som hatar att va uppbunden - han vägrade flaska i 5 månader, så nummer två fick en flaska om dagen från start så att jag hade friheten att lämna hemmet i några timmar ibland när jag behövde ?få luft?
Bf 10/7. Gick över 13 dagar med första och 2 dagar med andra.
Oroar mej oxå för hur man ska räcka till. Den äldsta blir 8 år och den andra blir 2 år i sommar. Men men andra klarar det ju så...
Du måste ju ha lyckats förra gången iaf. Minns du hur du gjorde/tänkte då?
Är beräknad 27 juli, men har gått över med båda tidigare så är inställd på augusti