• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • MaryWei
    13mila skrev 2018-06-21 22:22:44 följande:

Synd att det inte gick som du önskat. Men kan tänka mig att det finns en trygghet i att veta datum, tid och hur det kommer gå till. Hur många dagar innan BF har du fått tid?

Jag tror inte att den delen är riktigt över för min del... Tror att bebisen satt sig på tvären igen. Nu när jag borstade tänderna kände jag att han bökade och det tryckte till ordentligt i magen, så mycket att jag stelnade till och drog efter andan. Nu när jag känner på magen så känner jag något hårt på båda sidorna, mest troligt bebisens huvud och rumpa...

Då får vi hoppas att den vänder tillbaka igen! Den verkar ju rörlig av sig... Min hade redan fixerat rumpen ner i bäckenet så det var därför det blev svårt. Jag hade bf 15/7 och nu är snittet planerat för den 10/7.

Jag skrämde upp mig själv rejält innan besöket idag genom att läsa en massor av trådar om hur hemskt det var med vändningsförsök... Jag tyckte inte alls det var så farligt... Blev lite skakis och var väl inte jätteskönt när han tryckte... Men inte alls så hemskt som jag läst att det skulle vara. Det värsta med hela grejen var att jag mådde illa på grund av fastandet : p
  • Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-06-21 19:41:50 följande:

Åh fy! Stackare :(

Jag har också en enerverande klåda, men mina värden såg normala ut iaf (tur det, jag vill absolut inte bli igångsatt). Jag äter Tavegyl och river armar, ben och mage med en hårborste (rekommenderas starkt!) och tänker på att skiten snart är över. Jag hoppas att du fick nåt annat/starkare än Tavegyl för det lindrar men hjälper inte. Och då har jag långt ifrån såna problem som du har!

Konstigt att de vill vänta om dina värden blir sämre, det kan ju innebära en risk för både dig och bebisen. Nog för att det är långhelg nu, men de kunde väl gett dig en tid på måndag iaf?

Åh vad skönt ändå att värdarna såg normals ut även om jag förstår att klådan är jobbig. Jag använder mig av en sådan där ryggkliare men de blir bara värre så försöker verkligen med hela min kraft att inte klia mig men sjukt svårt. På mig kliar det verkligen ÖVERALLT!! Men värst i händerna och under fötterna. På ena handen har jag fått som små blå lilla sår för att jag kliat så :( Jag äter tavegyl på morgonen/dagarna men hjälper inget tycker jag alls. Sen äter jag ursofalk på kvällarna men tycker inte de hjälper heller tyvärr. För vaknar jag på nätterna kliar de ändå och det är de första jag känner på morgonen också. Hur mycket det kliar :?(

Ja precis gör mig orolig också. För blir ju att jag blir stressad och orolig kring om jag känt bebis som vanligt mm. Tar så psykiskt på mig. Men de vill väl ge medicinen en chans och bromsa och även att bebis skall få bli ?färdig? då jag ?bara? var i v 35+6 när jag var på sjukhuset så. Jo absolut berodde nog mest att de ville vänta exakt en vecka och sen lång helg och kaos på förlossningen. Eftersom de tog bort min bedömningstid på tisdagen just för de skulle gå en vecka så ja. Får hoppas att de kan hjälpa mig på onsdag eller torsdag med att sätta igång det. För står inte ut mer med klåda,foglossningssmärtsn och illamåendet. För att inte tala om stressen och oron för hur bebis mår och om vårderna blir ännu högre :(
  • ostbågen

Nu närmar det sig "våran" månad tjejer, tänkte det kunde vara kul med en lista med allas bf.

Jag har bf 23/7. :)

Trevlig midsommar!

• Ignoramus

5/7! :)

ostbågen skrev 2018-06-22 16:26:11 följande:

Nu närmar det sig "våran" månad tjejer, tänkte det kunde vara kul med en lista med allas bf.

Jag har bf 23/7. :)

Trevlig midsommar!

• Iowhannah

I natt var jag helt övertygad om att förlossningen var på gång! Magen var jättespänd och jag hade så ont i den att jag knappt kunde röra mig, men på morgonen var allt som innan -.-

Jag har varit helt slut i dag. På förmiddagen gick jag runt på tomten med sonen och plockade smultron, efter lunch sov jag i en och en halv timme (vilket inte var konstigt mtp att jag knappt sov nåt i natt) och sen var det dags för midsommarfirande. Nu är jag färdig, kan jag säga! Både höfter och ljumskar känner av smultronplockandet (vi sprang även måååånga varv runt köksön medan pappan i familjen fixade med tårtan).

• tellis mom

BF Lista:

3 Hermioney

7 Iowhannah

9 tellismom

19 malikan

23 ostbågen

31 Perpen

Fyll på :)