• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Utvandraren2
    kattnos skrev 2018-06-24 15:04:18 följande:

Hittills idag har min bebis varit oerhört aktiv i magen. Hela havet stormar, verkligen. Sen övergick det till att trycka nedåt, inte minst på min blåsa och det har både svidit och ilat så att jag har fått ta det väldigt lugnt. Att bara böja mig lite framåt har känts obehagligt. Men jag hoppas att det är tecken på att bebis trycker sig nedåt i bäckenet för att fixeras.. någon som har känt liknande?

Hade samma känsla för några veckor sen. Tror det var då hon fixerade sig. Sen har jag haft en enorm aktivitet igår, med molvärk som följd. Känns som bebisen försöker gräva sig ut. Och en icke-existerande urinblåsa! ;)

Verkar som att all vätska rinner rätt igenom nu.

Min vännina fick sin bebis igår, på BF -3. Vi är båda förstagångs. Nu blev jag otroligt taggad!
  • tiiitti

Varit hos BM precis. Hoppas verkligen det va sista gången.

Bebisen är stor och hon tror att om han kommer på sin BF nästa vecka så väger han över 4 kg så hoppas verkligen att han kommer denna vecka.

• Perpen

Åh jag blir så rastlös när jag läser om hur det närmar sig för er (men det är spännande också). Jag har fortfarande över en månad kvar till bf. :-/ har tre arbetsveckor kvar (inkl. Denna) innan jag blir ledig. Känns som tiden går fort och står stilla samtidigt. Minns inte ens hur många veckor det är sen jag var hos mvc. Ska dock dit på torsdag igen så jag är väl inte helt bortglömd. Har jättemycket rörelser långt ner så tror min buse fortfarande ligger i säte eftersom sparkarna är riktade neråt och inte uppåt.

• 3hjärtan
    tiiitti skrev 2018-06-25 12:38:05 följande:

Varit hos BM precis. Hoppas verkligen det va sista gången.

Bebisen är stor och hon tror att om han kommer på sin BF nästa vecka så väger han över 4 kg så hoppas verkligen att han kommer denna vecka.

Har du varit på extra ultraljud?
  • malikan
    Twoblirthree skrev 2018-06-25 10:35:33 följande:

Undra hur det är med malikan?

Bra grej det där med fotnoten. :)

Jag kämpar på :) Känns som hela kroppen håller på att ge upp, orkar bara ligga ner. Var inne på fl idag då bm skickade dit mig för att kolla så det inte var vatten som rann. Var inne i 10 min och dom konstaterade att det var vatten kvar. Försökte fråga om det är normalt att det sätter igång och sen bara fortsätter så här och att man mår så dåligt, orkar knappt stå upp för känns som kroppen lägger av eller att nåt är fel, fick svaret att bebisen ändrade sig väl. Frågade om de kunde kolla om det hänt nåt mer men då skrattade hon åt mig och sa att det hade jag känt sen fick jag gå.

Tänkte att jag kanske fått nån infektion då jag hade dåliga värden i urinen i måndags men odlingen hade inte visat nåt, hade ju annars förklarat varför jag mår så dåligt. Får fortsätta mitt sängliggande helt enkelt :)
  • kattnos
    malikan skrev 2018-06-25 17:37:50 följande:

Jag kämpar på :) Känns som hela kroppen håller på att ge upp, orkar bara ligga ner. Var inne på fl idag då bm skickade dit mig för att kolla så det inte var vatten som rann. Var inne i 10 min och dom konstaterade att det var vatten kvar. Försökte fråga om det är normalt att det sätter igång och sen bara fortsätter så här och att man mår så dåligt, orkar knappt stå upp för känns som kroppen lägger av eller att nåt är fel, fick svaret att bebisen ändrade sig väl. Frågade om de kunde kolla om det hänt nåt mer men då skrattade hon åt mig och sa att det hade jag känt sen fick jag gå.

Tänkte att jag kanske fått nån infektion då jag hade dåliga värden i urinen i måndags men odlingen hade inte visat nåt, hade ju annars förklarat varför jag mår så dåligt. Får fortsätta mitt sängliggande helt enkelt :)

Men gud så jobbigt för dig! Pratas det något om igångsättning, bebis är ju ändå "färdig" typ på fredag? Verkar jobbigt om du ska behöva ha det så i flera veckor till...
    BF 16/7
  • Längtar17
    Perpen skrev 2018-06-25 14:25:49 följande:

Åh jag blir så rastlös när jag läser om hur det närmar sig för er (men det är spännande också). Jag har fortfarande över en månad kvar till bf. :-/ har tre arbetsveckor kvar (inkl. Denna) innan jag blir ledig. Känns som tiden går fort och står stilla samtidigt. Minns inte ens hur många veckor det är sen jag var hos mvc. Ska dock dit på torsdag igen så jag är väl inte helt bortglömd. Har jättemycket rörelser långt ner så tror min buse fortfarande ligger i säte eftersom sparkarna är riktade neråt och inte uppåt.

Har också över en månad kvar! Bf 27 juli. Jobbar också 3 veckor till inkl denna (men ska vara ledig en dag per vecka). Känns som en evighet och samtidigt slår det mig då och då att jag ska bli mamma och att livet förändras och då får jag lite panik för det ;) Har inga foglossningar men ont lite här och där och känns tungt att gå.
  • malikan
    kattnos skrev 2018-06-25 17:56:47 följande:

Men gud så jobbigt för dig! Pratas det något om igångsättning, bebis är ju ändå "färdig" typ på fredag? Verkar jobbigt om du ska behöva ha det så i flera veckor till...

Nää, hade ju hoppats att dom haft tiden att lyssna och prata med mig idag men dom va så angelägna att bli av med mig. Just nu vet jag inte ens hur jag ska orka gå igenom en förlossning eller ha ett nyfött barn, all längtan är bara borta. Vill bara bli normal och orka med barnen jag redan har
  • mamadada

Hej igen alla väntande mammor! Nu behöver jag lite tips..
    Har nog undanträngt detta lite men nu när jag blir fulla 38 veckor på fredag börjar jag få lite smått panik.
    Har en dotter på 4 år, och har ingen som kan vara barnvakt under tiden när jag ska föda osv. Hur ska jag göra?
    Jag vill inte ge väldiga trauman för min dotter och ha med henne i rummet när jag föder, hon är väldigt känslig , blir ledsen om jag än har ett litet sår på fingret...
    Hur kan jag lösa detta?
    Min man kan ju i försig vara utanför med henne men samtidigt vill jag helst inte vara själv och föda. Har blivit så dåligt bemött tidigare av några läkare osv pga min etnicitet,har fått nog en viss trauma speciellt efter en gång... så det blir ännu mer utsatt situation som jag inte vill gå igenom när jag ska föda :/
    Börjar bli så stressad för det här, vet inte vart jag ska vända mig.

Har absolut ingen som kan sitta barnvakt just då. Hur hade ni löst detta ?