• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Moorii skrev 2018-06-23 18:12:14 följande:

Fråga, ni som packar högtalare, när tänker ni att de kommer till användning? Var kan man spela utan att "störa" tänker jag? Eller man kanske får ha musik i förlossningsrummet?

Ja absolut! När sonen skulle födas lyssnade vi på Eminem. Jag har ett vagt minne av att uskan stängde av musiken under utdrivningsskedet, men innan dess så gick den non-stop.

Denna gång har jag sagt att jag vill föda till vår sov-spellista eftersom det är så lugn och avslappnande musik.
  • Iowhannah
    malikan skrev 2018-06-23 18:34:59 följande:

Jag har förutom tidigare lista packat ner favoritduschkräm till världens skönaste dusch efteråt samt godis och dricka till när det är dags för bbmyset :)

Även amningskläder och filt till bebis

Jag gillade inte den duschen! Hade höga förväntningar men jag blödde rätt mycket och mådde allmänt kasst så sambon blev tvungen att hjälpa mig duscha. Hoppas det blir bättre denna gång.
  • Iowhannah

Usch. Nu har jag gått med molvärk i typ fyra timmar. Så fort jag inte rör på mig så känns det. Och så ett barn som inte kan/vill sova på det -.-

Nu har jag iaf tagit en alvedon och hoppas på effekt.

• kattnos

Hittills idag har min bebis varit oerhört aktiv i magen. Hela havet stormar, verkligen. Sen övergick det till att trycka nedåt, inte minst på min blåsa och det har både svidit och ilat så att jag har fått ta det väldigt lugnt. Att bara böja mig lite framåt har känts obehagligt. Men jag hoppas att det är tecken på att bebis trycker sig nedåt i bäckenet för att fixeras.. någon som har känt liknande?

• Sofiaaa94

Hej! Jag har bf 1 juli! Nu önskar jag att bebisen kommer. 1vecka till bf idag, men känns som bebisen aldrig kommer komma ut.

• Iowhannah
    kattnos skrev 2018-06-24 15:04:18 följande:

Hittills idag har min bebis varit oerhört aktiv i magen. Hela havet stormar, verkligen. Sen övergick det till att trycka nedåt, inte minst på min blåsa och det har både svidit och ilat så att jag har fått ta det väldigt lugnt. Att bara böja mig lite framåt har känts obehagligt. Men jag hoppas att det är tecken på att bebis trycker sig nedåt i bäckenet för att fixeras.. någon som har känt liknande?

Typ hela tiden. När bebisen fixerade sig så kändes det som ilningar och hugg i princip en hel dag. Jag var helt slut efter det, kan jag säga.
  • Twoblirthree

BF-Lista:

29/6 Utvandraren2

1 Sofiaaa94

3 Hermioney, tiiitti 

6 13mila 

7 Iowhannah, Anastacia80 

9 tellismom 

10 twoblirthree 

13 mamadana 

16 kattnos 

18 Horisonten, Meeda1

19 malikan, Fins mamma 

23 ostbågen 

31 Perpen

:)

• kattnos
    Iowhannah skrev 2018-06-24 18:41:50 följande:

Typ hela tiden. När bebisen fixerade sig så kändes det som ilningar och hugg i princip en hel dag. Jag var helt slut efter det, kan jag säga.

Då får jag ändå försöka se det som positivt, även om jag hoppas att det inte ska kännas så här hela tiden :)
    BF 16/7
  • Iowhannah
    kattnos skrev 2018-06-24 20:46:30 följande:

Då får jag ändå försöka se det som positivt, även om jag hoppas att det inte ska kännas så här hela tiden :)

Risken finns nog ändå, fast det kanske lugnar ner sig lite iaf.

Jag har börjat få duktiga förvärkar nu, de började runt klockan 16 både i går och i dag och har sedan kommit och gått nästan hela kvällen.

Ugh. Jag vill bara föda barn nu!
  • kattnos

Angående BF-lista kom jag förresten på att jag såg i någon annan tråd att man hade skrivit sitt BF som sidfot efter sina inlägg (som jag har gjort nu) - kan ju vara en idé om man vill svara på någons inlägg men inte hittar BF-listan på en gång :)

Idag känns det lite bättre i kroppen men visst känns det att bebis bökar runt, inte minst långt ned.. 3 veckor kvar för mig idag!

BF 16/7