• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Meedaa1
    13mila skrev 2018-06-23 08:33:41 följande:

BFLISTA

3 Hermioney, tiiitti

6 13mila

7 Iowhannah, Anastacia80

9 tellismom

10 twoblirthree

13 mamadana

18 Horisonten , Meeda1

19 malikan, Fins mamma

23 ostbågen

31 Perpen

• Meedaa1

Har haft en ?helt ok? graviditet i det stora hela hitills

Har börjat den senaste veckan känna av tryck nedåt samt ont i ryggen men helt ok att det kommer i v 36-37

Tycker synd om er andra som haft såhär en längre tid

Märker av hickan minst 3 ggr per dag är det vanligt

Nån mer som har det så

• Utvandraren2

Jag har ramlat ur tråden, tror jag råkade klicka på avprenumerera. Jag har bf 29/6, lägg gärna till mig på listan. Här händer inte så mkt nytt, har gått ut i obligatorisk mammaledighet vi har här i Norge. Jätteskönt att vara hemma, fick mindre höftont när jag rör mig mindre. Mindre sammandragningar med. Verkar vara skillnad på att sitta på jobbet och sitta i soffan. Nu har jag under en vecka kvar, har börjat få någon förvärk då och då och lite molande mensvärk. Just nu sitter mamma i bilen på väg hit, hon ska bo hos oss i en månad. Så nu kommer jag att slappna av tror jag, och då blir det väl bäbis. :)

• Hermioney

BF-Lista:

29/6 Utvandraren2

3 Hermioney, tiiitti

6 13mila

7 Iowhannah, Anastacia80

9 tellismom

10 twoblirthree

13 mamadana

18 Horisonten, Meeda1

19 malikan, Fins mamma

23 ostbågen

31 Perpen

Fyll på :)

• Iowhannah
    Meedaa1 skrev 2018-06-23 09:28:54 följande:

Har haft en ?helt ok? graviditet i det stora hela hitills

Har börjat den senaste veckan känna av tryck nedåt samt ont i ryggen men helt ok att det kommer i v 36-37

Tycker synd om er andra som haft såhär en längre tid

Märker av hickan minst 3 ggr per dag är det vanligt

Nån mer som har det så

Min bebis hickar också ganska ofta. Det kommer ju av att de övar på att andas (och får i sig fostervatten), så det är bara positivt :)
  • kattnos

BF-Lista:

29/6 Utvandraren2

3 Hermioney, tiiitti 

6 13mila 

7 Iowhannah, Anastacia80 

9 tellismom 

10 twoblirthree 

13 mamadana 

16 kattnos

18 Horisonten, Meeda1

19 malikan, Fins mamma 

23 ostbågen 

31 Perpen

• malikan

Nu har jag gått i vad läkarna säger är latensfasen i 5 dar... efter 1-7 dar sa dom att ser brukar komma igång, men blir bara mer och mer rädd för förlossningen, kan inte läsa av kroppen alls och känner inte igen värkarna från de andra förlossningarna. Litar inte alls på min kropp längre. Är livrädd att få en störtblödning igen och framförallt bland folk, vill bara stänga in mig i sängen tills detta är över

• tiiitti
    malikan skrev 2018-06-23 13:07:30 följande:

Nu har jag gått i vad läkarna säger är latensfasen i 5 dar... efter 1-7 dar sa dom att ser brukar komma igång, men blir bara mer och mer rädd för förlossningen, kan inte läsa av kroppen alls och känner inte igen värkarna från de andra förlossningarna. Litar inte alls på min kropp längre. Är livrädd att få en störtblödning igen och framförallt bland folk, vill bara stänga in mig i sängen tills detta är över

Vad är latensfas?
  • malikan
    tiiitti skrev 2018-06-23 13:16:34 följande:

Vad är latensfas?

Första delen av förlossningen innan värkarna blir regelbundna och man ska öppna sig till 3-4 cm... jag har stannat av precis på den gränsen
  • Iowhannah
    malikan skrev 2018-06-23 13:07:30 följande:

Det låter verkligen vidrigt! Jag hade 4-5 timmar latensfas med sonen och jag tyckte att DET var jobbigt! Kan inte ens föreställa mig hur du mår nu.

Antar att de inte vill sätta igång dig heller, annars hade det väl kommit som förslag.