• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Sofiaaa94
    malikan skrev 2018-06-26 23:10:52 följande:

NU jävlar gick mitt vatten här!! Herregud inte redo alls

Men åååhh vad spännade!! Mycket värkar?

Lycka till!!!
  • malikan
    Sofiaaa94 skrev 2018-06-26 23:21:30 följande:

Men åååhh vad spännade!! Mycket värkar?

Lycka till!!!

Nää än är det ok men påväg in nu, rädd att det ska gå undan haha. Men först proviantköp!
  • Iowhannah

Ojojoj! Lycka till nu! Nu kan de knappast neka en igångsättning ifall det inte tar fart av sig själv!

Heja heja! :D
  • Fins Mamma

Heja!

Jag trodde nästan det var på g då förvärkarna var kraftigare än någonsin ikväll. Sambon livrädd, haha
    ?
  • Twoblirthree

Lycka till o hoppas allt går bra!! Snart är bebis här!!

Här går det sådär... Hormonerna är upp och ner och känner mej absolut inte sovtrött men däremot viltrött hela tiden. Somnade vid 22 igår kväll (2 åring som är förkyld och sov jättedåligt natten innan) men vaknade vid 04.45 och behövde kissa och har inte kunnat somna om efteråt. Har kännt så flera nätter nu. Bara sovit typ 6 timmar :/. Kissar bara 1 ggr/natt, jättelite o svaga sammandragningar vid rörelse, svag halsbränna nu som kommer ibland. Kan äta bra och stora portioner. Med andra ord så känns det som att bebis dröjer, suck.
    BF 10/7
  • kattnos

Lycka till, vi håller tummarna att allt går bra! Snart är er skatt här! <3
    BF 16/7
  • Perpen

Usch vilken skitdag jag haft. Har varit på sjukhuset för narkosbedömning. Det var rena rama cirkusen. Krångel med vilken tid jag hade, och vart jag skulle vara. Fanns ingen remiss (trots att datumet bokades för nästan en månad sedan) och jag hade inte fått papper om nån hälsodeklaration som tydligen skulle lämnas in och narkosläkaren frågade typ mig varför jag var där. Som om jag valt det själv. Hmpf! Förlorade flera timmar på jobbet som jag måste försöka ta igen. Urk! Och en nerv klämmer så högra benet fungerar inte som det ska. Blä blä blä! Dagens ljuspunkt: går in i v 36. Så typ 5 veckor kvar till bf.

• Iowhannah

Jag har inte heller haft en toppendag precis. Supertrotsigt barn vars favorituttryck är ?nej, inte? och det driver oss till vansinne :/ Jättevarmt är det också, termometern i bilen sa 29 grader! Svullen och svettig och allmänt sur och butter.

I dag har det känts som att den enda ljusglimten är att det är 10 dagar till bf. Jag gråter om jag måste gå över.

Ni som har fler barn, har de kommit på ungefär samma dag i relation till bf? Sonen föddes på bf+2 och med den här värmen orkar jag knappt ens gå så länge.

• Perpen
    Iowhannah skrev 2018-06-27 20:06:55 följande:

Jag har inte heller haft en toppendag precis. Supertrotsigt barn vars favorituttryck är ?nej, inte? och det driver oss till vansinne :/ Jättevarmt är det också, termometern i bilen sa 29 grader! Svullen och svettig och allmänt sur och butter.

I dag har det känts som att den enda ljusglimten är att det är 10 dagar till bf. Jag gråter om jag måste gå över.

Ni som har fler barn, har de kommit på ungefär samma dag i relation till bf? Sonen föddes på bf+2 och med den här värmen orkar jag knappt ens gå så länge.

Första kom bf+10 och andra bf+6. Jag har med andra ord inte så stora förhoppningar på att föda på bf...
  • Twoblirthree
    Iowhannah skrev 2018-06-27 20:06:55 följande:

Första kom bf+13 :(, andra kom bf+2 :). Så ingen aning hur det blir nu...kan ju bara hoppas på tidigare men man vet aldrig.