• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Sopp
    mamadada skrev 2018-06-26 12:45:08 följande:

Nej, vi valde att ta ut henne ur dagis med samtycke med pedagogen,(hon höll med oss 100%,men endå gjordes ingen anmälning) då ett par av fröknarna särbehandlade henne och var väldigt oproffsiga. :( synd att ett litet barn ska behöva vara med om sådant pga etnicitet. 

Så vi har absolut ingen att få hjälp av. Får väll bli en doula eller antingen att min man är med henne...Tack för tipset endå :)

Ingen granne som kan ställa upp?
  • Sopp

BF-Lista:

29/6 Utvandraren2

1 Sofiaaa94

3 Hermioney, tiiitti 

6 13mila 

7 Iowhannah, Anastacia80 

9 tellismom 

10 twoblirthree 

13 mamadana 

16 kattnos 

18 Horisonten, Meeda1

19 malikan, Fins mamma 

23 ostbågen 

27 Sopp

31 Perpen

:)

• Perpen
    SskSabina86 skrev 2018-06-26 15:15:46 följande:

Hej allihopa! Jag har BF om 3 veckor dvs 18 juli. Har de senaste 2-3 dagarna inte mått bra alls. Mår illa, har jättesvårt att äta pga jag har ingen aptit, mår illa och blir mätt på en gång. Sen är jag extremt trött, sover kanske 14 h om dygnet minst. Har ingen ork alls. Som tur är har jag precis slutat jobba, det hade inte gått annars. Det känns nästan som det gjorde i första trimstern Rynkar på näsan. Detta är mitt tredje barn och jag mådde inte såhär i slutet av graviditeten med de andra två. 
    Någon som känner igen sig i detta? 

Min aptit kommer och går hela tiden. Enligt bm är det normalt, och det är vanligt att man har svårt att äta och blir mätt fort. Magen har ju väldigt begränsat med utrymme just nu. Man ska försöka äta lite och oftare istället, och försöka äta något lättsamt även om man mår illa. En dietist tipsade mig om salta kex när jag jag hade extra svårt att få i mig något.

Att du är trött och saknar ork är dessvärre inte heller ovanligt. :( Jag hade lätt sovit 14h om jag hade haft möjligheten. Sover oftast runt 8-9 timmar på veckorna (jobbar fortfarande) (dock vaknar jag ofta under natten) men det händer ibland att jag däckar i soffan och somnar före barnen. På helgerna vilar jag nästan alltid då och då i soffan eller på sängen för jag behöver ta igen mig, och sover ofta någon timme till under nätterna också. - Kan du vila så gör det, så ofta du behöver/kan. Det är iaf vad bm sagt till mig. 
  • malikan

Hej allihopa! Jag har BF om 3 veckor dvs 18 juli. Har de senaste 2-3 dagarna inte mått bra alls. Mår illa, har jättesvårt att äta pga jag har ingen aptit, mår illa och blir mätt på en gång. Sen är jag extremt trött, sover kanske 14 h om dygnet minst. Har ingen ork alls. Som tur är har jag precis slutat jobba, det hade inte gått annars. Det känns nästan som det gjorde i första trimstern . Detta är mitt tredje barn och jag mådde inte såhär i slutet av graviditeten med de andra två. 

Mår oxå illa och inget sug efter mat... gått ner 4 kg! Kommer inte heller ihåg att set va såhär med de andra men verkar som det är normalt. Jag har dock börjat försöka va duktigare med vitaminerna nu
  • Iowhannah

Hej allihopa! Jag har BF om 3 veckor dvs 18 juli. Har de senaste 2-3 dagarna inte mått bra alls. Mår illa, har jättesvårt att äta pga jag har ingen aptit, mår illa och blir mätt på en gång. Sen är jag extremt trött, sover kanske 14 h om dygnet minst. Har ingen ork alls. Som tur är har jag precis slutat jobba, det hade inte gått annars. Det känns nästan som det gjorde i första trimstern . Detta är mitt tredje barn och jag mådde inte såhär i slutet av graviditeten med de andra två. 

Jag minns inte alls hur jag mådde i slutet av förra graviditeten men som det är nu så känner jag igen mig en del i det du skriver.

Jag är dödstrött! Sover jättedåligt på nätterna och sover middag i typ 1,5-2 timmar varje dag. Jag ÖNSKAR att jag kunde få sova 14 timmar per dygn! Jag sover så dåligt att jag varje kväll våndas inför att gå och lägga mig eftersom jag vet att jag kommer ha ont och vara kissnödig och få halsbränna och svettas som en gris -.- Det är tur att sambon har semester nu så att jag faktiskt kan få den vila jag behöver (att jag måste påpeka saker som behöver göras är en annan femma...).

Illamående har jag varit i några dagar också, men jag kan iaf äta. Jag har mer tänkt att det beror på att vi har fått varmare väder igen. I två veckor har vi haft regn/mulet och 15-20 grader men de senaste dagarna så har det varit soligt och runt 25 grader. Det påverkar iaf min mage.
  • SskSabina86

Skönt att fler känner igen sig. Var inte riktigt förbered på detta då jag som sagt inte mått såhär mina tidigare 2 graviditeter. Men som sagt det är väl bara att härda ut och tänka på de stackare som har det ännu värre. Hoppas innerligt att man slipper gå över tiden. 

• Sofiaaa94

Jag känner mig aldrig hungrig, kommer på att jag inte ätit när jag börjar må dåligt eller får blodsockerfall. Oftast är det lunchen jag glömmer då sambon inte är hemma, annars påminner han mig att vi måste äta. när jag äter så kan jag äta stora portioner, blir förvånad själv när tallriken är slut. Nu har jag 5dagar till bf... Känner mig så tung och trött, och vill kunna röra mig och vända mig i sängen utan att det ska göra ont.

Längtar att hellre få vakna av en bebis På nätterna istället för onda värkar, vara kisdnödig,ha ont i ischias eller halsbränna...

Kämpa på alla! ?

• Iowhannah
    SskSabina86 skrev 2018-06-26 21:10:15 följande:

Skönt att fler känner igen sig. Var inte riktigt förbered på detta då jag som sagt inte mått såhär mina tidigare 2 graviditeter. Men som sagt det är väl bara att härda ut och tänka på de stackare som har det ännu värre. Hoppas innerligt att man slipper gå över tiden. 

När har dina andra fötts, i förhållande till bf?
  • Fins Mamma
    Sofiaaa94 skrev 2018-06-26 22:34:07 följande:

Jag känner mig aldrig hungrig, kommer på att jag inte ätit när jag börjar må dåligt eller får blodsockerfall. Oftast är det lunchen jag glömmer då sambon inte är hemma, annars påminner han mig att vi måste äta. när jag äter så kan jag äta stora portioner, blir förvånad själv när tallriken är slut. Nu har jag 5dagar till bf... Känner mig så tung och trött, och vill kunna röra mig och vända mig i sängen utan att det ska göra ont.

Längtar att hellre få vakna av en bebis På nätterna istället för onda värkar, vara kisdnödig,ha ont i ischias eller halsbränna...

Kämpa på alla! ?

Jag ser fram emot att kanske kunna lämna över Ines(bebisen) till npgon annan på nätterna så jag kan få sova då och då. Nu jobbar sambon rätt mycket men han får gott ta sig upp och greja han med
    ?