Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Stort grattis! Hur mår ni?
Grattis till tösen! Vad skönt att förlossningen gick bra. :)
Och till er andra. Ge inte upp hoppet. Ungen kommer ju ut förr eller senare! ;) Själv har jag 27 (eller 26, har inte helt bra koll) dagar kvar till fl. Så jag är helt inställd på en augusti-bebis.
Den senaste tiden har jag börjat drömma jobbiga, livliga drömmar igen. Senast i natt drömde jag att förlossningen startade och att jag var tvungen att förlösa mig själv. Låg på golvet mot en spegel för att kunna se när huvudet kom ut. Och ut kom det. Problemet var att kroppen tydligen fastnade och huvudet trillade därför av och kroppen stannade kvar inuti mig. Givetvis dog bebisen. Usch.
Nu är det dags för jobb. Är en zombie på eftermiddagarna nu mera. Märks att jag egentligen inte riktigt orkar för humöret brukar sjunka drastiskt i takt med timmarna som går. Men Utöver denna vecka så är det bara en vecka kvar. :)
Trevlig dag på er! :)
Tack för ett försök till pepp men om jag måste må så här i två veckor till så måste nog min familj flytta ut. Ständigt ont, klåda överallt, sammandragningar av minsta lilla, sömnproblem, noll stubin, osv osv. Jag bryter ihop dagligen pga att jag måste tjata på 2,5-åringen om precis ALLT. Orkar fan inte mer.
Här är det likadant. Fullt ös på min 2 åring o så får man inte vila så mycket som man behöver. Lågt blodsocker med yrsel som följd emellanåt, sammandragningar o foglossning efter minsta rörelse, öm mage, halsbränna och kissnödig hela tiden. O så denna värme nu igen, det bara rinner om mej typ hela tiden. 8 åringen har åkt till farfar o ska sova där några dagar o det är skönt iaf. Men tycker att bebis kan komma nu så att man kan få nån annan slags energi och kropp iaf. Gnällig och kort stubin här med....
Det här med och få panik och bryta ihop ger ju tyvärr ingenting, jag gör det med men inser hela tiden att att det inte gjorde saken bättre. Hormonerna sprudlar och omgivningen försöker stötta men jag upplever ändå att de inte gör det tillräckligt. Vill typ bara låsa in mej i ett kylrum med en säng, tv, god mat, snacks och bara roliga saker att göra om jag orkar...haha
Men kul med alla som fått bebis redan, ger ju en lite hopp iaf att det snart är över! Heja!
Idag är Ella redan en vecka! Så exemplarisk bebis än så länge, hon verkligen bara äter, sover och bajsar, är så tacksam så länge det varar så jag hinner få upp järnvärde och orken :)
Är det nån som svullnat om fötterna efter förlossningen? Aldrig vart med om det och undrar när det kan tänkas släppa? Alltid rasat 10 kg direkt efter förlossningen men nu vill vätskan inte släppa...
Satted jag igång?? Går in i vecka 40 imorgon. Va nyss och gjorde hinnsvepning, var öppen 1, 5 cm och BM drog runt i ca 30 sekunder och vidgade den till 3 cm? ? Har aldrig hört att man öppnar upp just vid hinnsvepning. När jag frågade förblir jag öppen nu till 3 cm och jag fick riktigt ingen svar på det. Gjorde riktigt ont så hon slutade till slut. Hon sa att jag var mogen och hade 1.5 cm kvar av tappen först. Vet inte hur jag ska tolka detta....Hon sa att det har en slags igångsättning att hon tror att bebisen är här inom ett par dagar.. skumt
Satted jag igång?? Går in i vecka 40 imorgon. Va nyss och gjorde hinnsvepning, var öppen 1, 5 cm och BM drog runt i ca 30 sekunder och vidgade den till 3 cm? ? Har aldrig hört att man öppnar upp just vid hinnsvepning. När jag frågade förblir jag öppen nu till 3 cm och jag fick riktigt ingen svar på det. Gjorde riktigt ont så hon slutade till slut. Hon sa att jag var mogen och hade 1.5 cm kvar av tappen först. Vet inte hur jag ska tolka detta....Hon sa att det har en slags igångsättning att hon tror att bebisen är här inom ett par dagar.. skumt
Jag jobbade också till igår (ks idag), och håller med om
att värmen är outhärdlig. Vi kan egentligen kontrollera ac:n i våra rum, men den funktionen har inte fungerar på hela sommaren... Framtill sista två veckorna. Tidigare låg tempen på 29 grader, lyckades dra ner den till 19 :D
Rummet började kallas kyldisken och min chef kunde inte ens gå in där längre utan fick stå vid tröskeln och huttra och ropa instruktioner. Jag trivdes dock som fisken i vattnet!
Perpen: okej. Men kan man verkligen dra öppningen större ? Från 1.5 cm till 3cm? Inne bär inte hinnsvepning att man lovar hinnan runt barnets huvud ?
Idag är Ella redan en vecka! Så exemplarisk bebis än så länge, hon verkligen bara äter, sover och bajsar, är så tacksam så länge det varar så jag hinner få upp järnvärde och orken :)
Är det nån som svullnat om fötterna efter förlossningen? Aldrig vart med om det och undrar när det kan tänkas släppa? Alltid rasat 10 kg direkt efter förlossningen men nu vill vätskan inte släppa...