• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah

BF i dag. Inga direkta känningar, annat än en lätt molvärk som lika gärna kan komma av dålig sömn.

I går kväll tog jag en promenad i hopp om att hjälpa bebisen på traven men det enda det resulterade i var att jag blev tvungen att kissa i skogen. Och att jag svettades som aldrig förr.

• Sopp
    Iowhannah skrev 2018-07-07 07:15:28 följande:

BF i dag. Inga direkta känningar, annat än en lätt molvärk som lika gärna kan komma av dålig sömn.

I går kväll tog jag en promenad i hopp om att hjälpa bebisen på traven men det enda det resulterade i var att jag blev tvungen att kissa i skogen. Och att jag svettades som aldrig förr.

Alltså kissa i skogen nu, det är ingen lek - och är man nöjd över att man tog sig ner på huk är det innan man inser att man ska upp sen! Jag tror din bebis kommer imorgon! :)
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2018-07-07 07:30:58 följande:

Alltså kissa i skogen nu, det är ingen lek - och är man nöjd över att man tog sig ner på huk är det innan man inser att man ska upp sen! Jag tror din bebis kommer imorgon! :)

Precis! Först ska man hitta ett ställe man ens kan ta sig till utan att gå sönder, sen ska man inte ramla när man väl har tagit sig ner på huk, och sen ska man inte ramla när man ska krångla sig upp igen. Det var lite av en utmaning, haha!

Ja, jag hoppas att bebisen inte dröjer nu. Jag räknar med att den kommer senast på måndag, annars trivs hon bättre än vad sonen gjorde.
  • Twoblirthree
    Iowhannah skrev 2018-07-07 09:22:23 följande:

Precis! Först ska man hitta ett ställe man ens kan ta sig till utan att gå sönder, sen ska man inte ramla när man väl har tagit sig ner på huk, och sen ska man inte ramla när man ska krångla sig upp igen. Det var lite av en utmaning, haha!

Ja, jag hoppas att bebisen inte dröjer nu. Jag räknar med att den kommer senast på måndag, annars trivs hon bättre än vad sonen gjorde.

Haha...det hade jag inte klarat. Bra jobbat!!

Själv har jag haft en riktigt tuff natt. Kände lite mer sammandragningar vid 00 men somnade. Vid 02 fick regelbundna förvärkar (ca 1ggr/10min) som var obehagliga men gjorde knappt ont. De höll på ända till 05 så jag har inte kunnat sova p.g.a. dem. De avtog o nu har jag mycket mer foglossning än innan. Öm i magen och i ljumskarna o "vanliga" sammandragningar igen. Så kroppen förbereder väl sig men tyckte att det kunde ha kört igång ordentligt inatt istället.
    BF 10/7
  • mamadada

Är det någon annan som är extreeemt svullen i låren? Ovanför knäna på innersidan så är de som stora klumpar av vatten? samt rött märke stort som en handflata på bägge sidor vid innerlåren som är så smärtsamma att jag inte kan gå ,sitta,stå, ligga. Har inte sovit på flera nätter då jag inte kan ligga på sidan då en enkel beröring på låren får mig skrika av smärtan. Är det verkligen bara vatten? pratat med barnmorskan men hon säger alla svullnar..härda ut. Jag vet jag är svullen i fötterna vaderna o händerna men det här är något helt annat... det här är INTE normalt, vad ska jag göra för att få hjälp?

• Iowhannah
    mamadada skrev 2018-07-07 12:17:14 följande:

Är det någon annan som är extreeemt svullen i låren? Ovanför knäna på innersidan så är de som stora klumpar av vatten? samt rött märke stort som en handflata på bägge sidor vid innerlåren som är så smärtsamma att jag inte kan gå ,sitta,stå, ligga. Har inte sovit på flera nätter då jag inte kan ligga på sidan då en enkel beröring på låren får mig skrika av smärtan. Är det verkligen bara vatten? pratat med barnmorskan men hon säger alla svullnar..härda ut. Jag vet jag är svullen i fötterna vaderna o händerna men det här är något helt annat... det här är INTE normalt, vad ska jag göra för att få hjälp?

Det där låter inte alls normalt tycker jag. Hela jag är svullen men jag har inga direkta vätskeansamlingar (bortsett från i fötterna). Tycker nog att du ska ringa VC på måndag.
  • Hermioney

BF i Tisdags och inga tecken på att någon vill komma ut.

Den här väntan är olidlig!

Nån som har några knep för att starta förlossningen?

• malikan
    Hermioney skrev 2018-07-07 14:06:31 följande:

Jag filade fötterna innan vattnet gick :D
  • Iowhannah

Inga direkta knep men när sonen föddes så tog jag en promenad kvällen innan. Försöker samma trick denna gång men det verkar inte funka.
  • Twoblirthree

Förra gången åkte jag sånt där minitåg (vet inte vad det heter) o satt o skumpande. Vattnet gick på natten o värkarna kom strax efter. Denna gången blir nog mer klurig...