Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Jag har också svullnat något fruktansvärt om fötterna sen förlossningen. Kommer inte i mina sandaler som jag köpte förstora i slutet av grav.
Har har bara tappat 3 kg sen jag skrevs in på förlossningen, och då vägde ju bara bebisen nästan 4kg.??
Går med stödstrumpor dagligen nu och hoppas de ska släppa
?Skönt? att det är fler med stockar till ben, haha
Hoppas det rinner av snart, vill gärna få lite mer gratis viktnedgång :P
Grattis till tösen! Vad skönt att förlossningen gick bra. :)
Åh, stort grattis! Härligt att det blev en så bra upplevelse :)
Jag har hela tiden tänkt att denna förlossning ska bli en revanch på den förra, jag hoppas att jag får en lika bra förlossning som du fick :)
När jag födde dottern för 2 år sedan var jag supersvullen om fötterna, hade massa vätska. Använde stödstrumpor och högläge, och spang mycket till toaletten. Blev bättre ca 1 vecka efter förlossningen, men kommer ihåg att jag fick låna sambons badtofflor när jag gick ut... Värmen gjorde väl inte saken bättre.
Ja hinnsvepning är ett sätt att försöka starta förlossningen. Ibland är det väldigt effektivt ganska direkt och ibland fungerar det inte. Håller tummarna för att det drar igång för dig. :)
Här borta återstår några timmar av arbetsdagen. Det jag tycker är värst (förutom huvudvärk, trötthet och foglossning) är värmen. Den är totalt olidlig och jag är konstant svettig. :( Är tacksam över att jag inte har så stort problem med klåda som andra av er verkar ha. Jag får infall ibland få det kliar på magen, benen eller armarna. Då kliar jag tills jag får lättare rivsår men det är tack och lov inte dagligen det sker.
Ang. Kort stubin kan jag sålla mig till den skaran. Mina två vildingar driver mig till totalt vansinne ibland. Mycket av den vakna lediga tiden går åt till att avstyra krig och katastrofer. Och laga mat. Sen är det typ dags att gå och lägga sig.
Bf idag och ingen liten som haft en tendens till att titta ut. Galet less på att vänta nu, men ska jag följa släktdraget så kommer det gå över 2 veckor :(
Bf idag och ingen liten som haft en tendens till att titta ut. Galet less på att vänta nu, men ska jag följa släktdraget så kommer det gå över 2 veckor :(
Ingen slempropp eller nåt? Inte minsta tecken på att nåt är på gång?
Skönt ändå att man inte är ensam om det här. Jag vill också helst bara isolera mig med god mat, snacks och Netflix. Hatar denna ständiga väntan!
Efter lunch ska jag åka och köpa en ny vetekudde (vår tycks ha mystiskt försvunnit lagom till förlossning) och bara det känns så himla stort! Hur ska jag orka en förlossning om jag knappt orkar gå upp för trappan för att äta mat?