• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Sofiaaa94 skrev 2018-07-06 12:09:21 följande:

Den 1/7 kom vår dotter! Var en ganska snabb förlossning. Fick lite komplikationer efteråt men det löste sig och jag mor bra nu. Fick stanna några extra dagar på BB då var tjej hade lite hög sänka osv. Men hon är frisk och mår bra och nu är vi hemma.

Lycka till alla som snart ska få bebis.

Grattis! Vad skönt att ni mår bra nu och kan landa hemma :)
  • Twoblirthree

Den 1/7 kom vår dotter! Var en ganska snabb förlossning. Fick lite komplikationer efteråt men det löste sig och jag mor bra nu. Fick stanna några extra dagar på BB då var tjej hade lite hög sänka osv. Men hon är frisk och mår bra och nu är vi hemma.

Grattis!!

Själv sitter jag o tittar på fotbolls vm o äter glass medan sambon tog en cykeltur med 2 åringen till biblioteket. :)

Trött på detta nu, främst att man inte kan/orkar göra något. 4 dar kvar till bf.
    BF 10/7
  • Sofiaaa94
    Twoblirthree skrev 2018-07-06 16:27:16 följande:

Grattis!!

Själv sitter jag o tittar på fotbolls vm o äter glass medan sambon tog en cykeltur med 2 åringen till biblioteket. :)

Trött på detta nu, främst att man inte kan/orkar göra något. 4 dar kvar till bf.

Åh tack! Ja, exakt kom på bf. Dagen innan hade jag inga käningar mer än det jag haft senaste månaden. Sen vakna jag 6 på morgonen och vattnet börjasd sippra. Och då kom även värkar som blev starkare och starkare ju mer tiden gick. Så det kan bara köra igång!

Bara kämpa! Jag ställde in mig På att gå över tiden. Men tänk att du har en bibis inom ca 2 veckor. Ta en dag i taget och försök underhåll dig med saker om du orkar. Vi har hos ett par kompisar dagen innan för jag kände ja behövde komma hemifrån för att tänka på annat.

Kämpa på!!
  • kattnos

Stort Grattis, så härligt!

Jag har tio dagar till bf, försöker tänka att det alltså max är 25 dagar till de åtminstone sätter igång det hela om det skulle vägra dra igång av sig självt.. så om fyra veckor bör jag garanterat vara mamma! Klen tröst kanske men även om jag hoppas på mindre än de tio dagarna så tänker jag att det är bra med ett bortre datum också.. trevlig kväll på er!
    BF 16/7
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-07-06 19:49:12 följande:

Ska jag lägga ner detta i BB-väskan?

Napp

Amningsskydd/bröstvårtsskydd

Jag har lagt ner båda, men så tänker jag inte amma heller (läste dock att tabletterna som stoppar mjölkproduktionen ökar risken för förlossningsdepression, därav amningsinläggen).

En napp tar ju inte mycket plats så lägg ner en för säkerhets skull.
  • Iowhannah

Födda:

28/6 malikan

29/6 Horisonten

1/7 Utvandraren2

1/7 tiiitti

1/7 Sofiaaa94

2/7 Anastacia80

5/7 Moorii

Beräknad Förlossning:

3 - Hermioney

5 - Trolliboll

6 - 13mila, Mamma till S

7 - Iowhannah

9 - tellismom

10 - twoblirthree

11 - ritualz

13 - mamadana

14 - Åttionio89

16 - kattnos

18 - Meeda1

19 - Fins mamma

23 - ostbågen

27 - Sopp, Sissij79, Längtar17

31 - Perpen

• ostbågen

Napp

Jag har packat med 3 olika nappar (vem vet vad som duger haha) en liten hög med amningsinlägg, bröstvårtsskydd + purelan för att vara på den säkra sidan. :)
  • Twoblirthree

Napp

Vid första barnet hade jag inte med det o det gick jättebra. Med andra så hade vi nog iaf behövt en napp. Båda mina barn har varit väldigt "tuttiga" och klarat av att amma, använda napp och flaska redan från start och utan problem men man har ju hört att det kan påverka amning så man ska nog ta det väldigt lugnt i början med napp, amningsskydd och flaska.

Man kan använda ett rent pekfinger när behov uppstår (typ läkarbesök etc). Och visst amning kan göra ont i början när bröstvårtorna inte blivit vana el om det råkar bli fel tag några gånger m.m. Smörja in vårtorna med bröstmjölk efter varje amning är ett smart råd (agerar både som ett skyddande lager och bakteriedödande).

Denna gången kommer jag packa med både napp, amningsskydd och bröstvårtskräm (aldrig använt innan) bara för att lugna mej själv och hoppas att jag slipper använda dem.
  • Fins Mamma

Napp

Jag hade behövt napp till äldsta. Så denna gången ät två med.

Har inte tänkt att amma så inlägg har jag ej tänkt på.
    ?