Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hur gör ni andra för att klippa tånaglarna?
Jag har inte nått fram på flera veckor så min sambo får klippa de. Jag är livrädd var gång för när han klipper sina egna klipper han ända in så det rinner blod ibland.män alltså...
Ja, jag har också ont i ljumskarna och öm mage men jag trotsar det och gör saker ändå. Jag tänker att jag blir mindre galen om jag har nåt att göra varje dag. Jag gjorde likadant när jag väntade sonen, såg till att jag helt enkelt inte hade tid att föda barn, det gjorde väntan aningen lättare.
Är det någon annan som är extreeemt svullen i låren? Ovanför knäna på innersidan så är de som stora klumpar av vatten? samt rött märke stort som en handflata på bägge sidor vid innerlåren som är så smärtsamma att jag inte kan gå ,sitta,stå, ligga. Har inte sovit på flera nätter då jag inte kan ligga på sidan då en enkel beröring på låren får mig skrika av smärtan. Är det verkligen bara vatten? pratat med barnmorskan men hon säger alla svullnar..härda ut. Jag vet jag är svullen i fötterna vaderna o händerna men det här är något helt annat... det här är INTE normalt, vad ska jag göra för att få hjälp?
Tack för tipset! Ringde 1177 och hon tyckte att det var konstigt att förlossningen inte bett mig åka in. Så jag ringde förlossningen igår igen och som tur var det en annan som svarade som bad komma in direkt. Har varit inne för observation för dom misstänker blodproppar i benen, har röntgen/ultraljud nu på förmiddagen så får vi se. Fick blodförtunnande spruta i säkerhets skull. Samt så hade jag förhöjda infektionsvärden. Så vi får se om dom kan sätta ihop pusselbitarna efter röntgen. Har oxå haft huvudvärk sen igår som dom vill observera. Har oxå fått lite ondare sammandragningar ända sen igår, var 15 minut ca kommer dom. Hoppas på en bebis samtidigt när jag endå ligger inne här nu..Har inte sovit på två dagar och börjar bli riktigt trött nu..
Tack för tipset! Ringde 1177 och hon tyckte att det var konstigt att förlossningen inte bett mig åka in. Så jag ringde förlossningen igår igen och som tur var det en annan som svarade som bad komma in direkt. Har varit inne för observation för dom misstänker blodproppar i benen, har röntgen/ultraljud nu på förmiddagen så får vi se. Fick blodförtunnande spruta i säkerhets skull. Samt så hade jag förhöjda infektionsvärden. Så vi får se om dom kan sätta ihop pusselbitarna efter röntgen. Har oxå haft huvudvärk sen igår som dom vill observera. Har oxå fått lite ondare sammandragningar ända sen igår, var 15 minut ca kommer dom. Hoppas på en bebis samtidigt när jag endå ligger inne här nu..Har inte sovit på två dagar och börjar bli riktigt trött nu..
Hur gör ni andra för att klippa tånaglarna?
Jag har inte nått fram på flera veckor så min sambo får klippa de. Jag är livrädd var gång för när han klipper sina egna klipper han ända in så det rinner blod ibland.män alltså...
Var på toaletten nu och det onda har så gott som försvunnit, bara lite foglossning kvar så idag kanske jag klarar lite mer.
Hur har det gått för det inatt då?
Är det någon annan som fått plötsligt torr hårbotten? Min brukar vara torr under vinterhalvåret men aldrig så här års. Har inte haft några problem alls sedan typ mars men så i förrgår kom de vita flagorna från ingenstans! Kan hormonella förändringar göra sånt? Det kliar inte nämnvärt men det ser ju inte superfräscht ut heller. Dessutom tycktes det uppstå EFTER att jag hade tvättat håret.
Är det någon annan som fått plötsligt torr hårbotten? Min brukar vara torr under vinterhalvåret men aldrig så här års. Har inte haft några problem alls sedan typ mars men så i förrgår kom de vita flagorna från ingenstans! Kan hormonella förändringar göra sånt? Det kliar inte nämnvärt men det ser ju inte superfräscht ut heller. Dessutom tycktes det uppstå EFTER att jag hade tvättat håret.