Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Usch ja, vår 2,5-åring kan vara riktigt jobbig nu! Dessutom är han en badkruka så när vi är vid sjön för att kyla ner oss så hänger han mest vid strandkanten, trots att han skulle må så mycket bättre av att doppa sig. Som tur är så har vi en källare med ca 22-23 grader så vi kan alltid svalka oss där.
Heja er som är på förlossningen. Hoppas fler bebisar kommer snart :)
Och till er som fortfarande är gravida. Heja er också!! Sådana kämpar ni är i värmen!! :)
Här blir de en dag inne då de förväntas bli upp till 30 grader!! Så blir nerdraget och fläktar på oh mysa inne. Hoppas min lille pojk inte blir för varm och att det inte blir för varmt för syskonen heller,då de ocksp har jobbigt och blir trötta av värmen. Speciellt min snart 2,5 åring. :( Får försöka hålla de sysselsatta på något vis :p
Bf+12 idag och fortfarande inge tecken på att bebis vill komma ut. Var på ultraljud igår och allt såg bra ut, fick ny tid på Torsdag morgon och finns det plats inne på förlossningen så sätter de igång.
Idag är det en jobbig dag, smärta i händerna pga svullnaden. Är kissnödig men kan knappt kissa, känns som bebis blockerar. Kanske borde ringa och kolla upp det men det får bli ikväll isåfall. Är första barnet så känns lite jobbigt när man inte vet hur sakernoch ting ska kännas osv :(
Värmen är olidlig, över 30 grader på dagarna och skett upp mot 40 i lägenheten. Tur att vi inte har så långt till stranden som räddar mina dagar, men lider med katten som får vara inne i den här vidriga värmen.
Heja er på förlossningen och ni som kämpar på i värmen!
Vi fick vårt lelle barn efter ett planerat snitt den 5/7, och allt har gått hur bra som helst! Jag som aldrig har varit särskilt barnkär eller känt någon större barnlängtan och därför var lite orolig över hur det här skulle gå (typexemplet på den som, enligt alla forum, "aldrig borde skaffa barn"!!! ;) ) är *väldigt* kär i den lilla och förstår plötsligt grejen fullt ut. XD
Värkarna som var var 3dje minut vid 6tiden avtog lite så är på patienthotellet.
Så tacksam att jag kom ihåg min spikmatta. Den räddade mig imorse.
Ska tillbaka vid 18 igen. Och ta ctg och temp.
Heja er på förlossningen och ni som kämpar på i värmen!
Vi fick vårt lelle barn efter ett planerat snitt den 5/7, och allt har gått hur bra som helst! Jag som aldrig har varit särskilt barnkär eller känt någon större barnlängtan och därför var lite orolig över hur det här skulle gå (typexemplet på den som, enligt alla forum, "aldrig borde skaffa barn"!!! ;) ) är *väldigt* kär i den lilla och förstår plötsligt grejen fullt ut. XD
Värkarna som var var 3dje minut vid 6tiden avtog lite så är på patienthotellet.
Så tacksam att jag kom ihåg min spikmatta. Den räddade mig imorse.
Ska tillbaka vid 18 igen. Och ta ctg och temp.
Födde våran tredje flicka kl 11.00 idag efter 14,5 timme efter vattenavgång, kraftiga men knappt onda värkar ganska länge så de trodde knappt att det riktigt va igång. När de väl kollade kl 10 va jag öppen 7 cm o sedan gick det ju rätt fort. 3820 och 49 lång, har ammat och bajsat. :) Är på BB o troligtvis hemgång imorgon. Jag har inte sovit på länge nu så gäller o passa på när bebis gör. Lycka till alla ni andra och hoppas att det drar igång för er som gått över!! Inte kul o bara vänta..
Födde våran tredje flicka kl 11.00 idag efter 14,5 timme efter vattenavgång, kraftiga men knappt onda värkar ganska länge så de trodde knappt att det riktigt va igång. När de väl kollade kl 10 va jag öppen 7 cm o sedan gick det ju rätt fort. 3820 och 49 lång, har ammat och bajsat. :) Är på BB o troligtvis hemgång imorgon. Jag har inte sovit på länge nu så gäller o passa på när bebis gör. Lycka till alla ni andra och hoppas att det drar igång för er som gått över!! Inte kul o bara vänta..
8 dagar kvar till BF. Jag kan inte säga att jag är trött på själva graviditeten för den har gått väldigt bra, men värmen tar knäcken på mej just nu, idag är skönt nog lite mulet och mildare men den otroligt fina sommaren fram tills idag har vart jobbig till och från.
Finns det några mammor från Lidköping härinne? Jag har inte varit så frekvent på familjeliv och har lite svårt att hitta rätt forum och grupper känner jag.
Det är mitt första barn som kommer ut snart men har två bonuspojkar som är 5 & 7 år gamla.