Aniiee skrev 2017-11-07 01:38:45 följande:
Månen är inte färglös. månen reflekterar synligt ljus, precis som alla andra himlakroppar som inte genererar eget ljus, och det ljuset har en "temperatur" som ger/uppfattas som en viss färg. Grått är en färg, och vitt är en färg, och blått och rött (som månen också kan uppfattas som) är också färger.
Och det är inte alls konstigt.
Nej, det har aldrig funnits hav, så som du tänker, på månen. Vulkanerna har varit inaktiva i miljardtals år, och är döda. Månen har en atmosfär, men det spelar i sammanhanget ingen roll.
Jag tror du försöker kollra bort mig. Kyla ändrar färger?
Jorden har också funnits i miljarder år. Vår sand är gul.
Jag har nyligen börjat studera även stenar. Mycket intressant. Du kan inte tro vilka vackra stenar jag hittat på sistone.
Mitt i en röd sten finns tex en svart rand. Jag har aldrig intresserat mig för det förr men nu undrar jag hur det kommer sig.
Vet du vad de som forskar om stenar kallas?
Jag vill veta mer om stenar. Flera miljarder år är de kanske. Och nu finns de i mitt kök.
Läste att man funnit små små mängder vatten i grus från månen men det har inte gått att verifiera. Eftersom vatten H2O är samma överallt, sas det.
Men havsvatten och sjövatten är inte samma sak.
Vad menade man? Är inte allt vatten sitt eget vatten, om du förstår vad jag menar?