• Anonym (Mamma)

Skolan nekar ledighet

Vet nån vad som händer om man struntar i det och åker ändå?

Sökte om två veckors ledighet i början av nästa år, men blev nekade med orden att resor ska göras under lov.

• Svar på tråden Skolan nekar ledighet
  • Anonym (öh...)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:02:49 följande:
    Det är en jättebra skola, har bland de högsta snitten i kommunen.
    Då tror jag verkligen de jobbar mycket de två veckorna också.. 

Går något av dina barn i trean?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (öh...) skrev 2017-11-21 21:04:20 följande:

Vem ska ta ifatt det? Skolan väntar ju inte in er utan går vidare..

Mina barn såklart?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (öh...) skrev 2017-11-21 21:05:06 följande:

Då tror jag verkligen de jobbar mycket de två veckorna också.. 

Går något av dina barn i trean?

Nej.
  • Anonym (öh...)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:04:48 följande:
    Knappast.
    Jobbar du själv i skolans värld?
    Handlar även om en inställning, du kan säkert inte vara ledig två veckor från ditt jobb om din chef nekat dig ledighet.
  • Anonym (GG)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:01:55 följande:

Och vad är problemet med att ta ifatt det efteråt? Det är två veckor, inte två månader.

Hur ska du ta ikapp att du lärt dina barn att skolan är så oviktig att man kan vara borta två veckor utan konsekvenser.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (öh...) skrev 2017-11-21 21:05:41 följande:

Jobbar du själv i skolans värld?

Handlar även om en inställning, du kan säkert inte vara ledig två veckor från ditt jobb om din chef nekat dig ledighet.

Ena barnet har i perioder haft ?hemskolning?, så jag känner att jag har ganska bra koll på hur de jobbar.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (GG) skrev 2017-11-21 21:07:13 följande:

Hur ska du ta ikapp att du lärt dina barn att skolan är så oviktig att man kan vara borta två veckor utan konsekvenser.

Skolan är jätteviktig, så jag vet inte vad du pratar om. Oavsett missar de inte SÅ mycket på två ynka veckor som de inte kan ta ifatt efter eller jobba med själva under tiden vi är iväg.
  • Anonym (öh...)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:04:28 följande:

Sjukt att de får göra så, det står tom i reglerna att man får ta max två veckor ledigt per läsår.

Då är det säkert så att ni kanske försökt ta ledigt när det är nationella prov eller så är det så att dina barn redan ligger lite efter kunskapsmässigt.
  • Anonym (GG)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:07:19 följande:

Ena barnet har i perioder haft ?hemskolning?, så jag känner att jag har ganska bra koll på hur de jobbar.

Detta är att prata för döva öron.
  • Anonym (öh...)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:08:29 följande:
    Skolan är jätteviktig, så jag vet inte vad du pratar om. Oavsett missar de inte SÅ mycket på två ynka veckor som de inte kan ta ifatt efter eller jobba med själva under tiden vi är iväg.
    Hur ska ni veta vad de ska jobba med när ni är iväg? Läraren har ingen skyldighet att serva er med det..
Svar på tråden Skolan nekar ledighet