• Anonym (Mamma)

Skolan nekar ledighet

Vet nån vad som händer om man struntar i det och åker ändå?

Sökte om två veckors ledighet i början av nästa år, men blev nekade med orden att resor ska göras under lov.

• Svar på tråden Skolan nekar ledighet
  • Träskvatten

Jag tycker att om man inte tar ledigt från jobbet trots att chefen säger nej så gör man inte det med skolan heller.

Signalen man ger när man fullkomligt skiter i skolans regler och gör som man själv vill är inte något som utmärker bra föräldraskap. Framförallt binder man ris åt egen rygg då man visar barnen att det är ok att göra precis som man vill utan tt bry sig om andra, regler och i förlängningen, lagar.

• Anonym (öh...)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:12:58 följande:
    Vad menar du med det? Bara för att jag inte håller med dig?
    Du vill ju bara att vi ska hålla med om vad du tycker.. Vi är flera som försöker förklara för dig emn det är som att prata för döva öron.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (öh...) skrev 2017-11-21 21:12:09 följande:

JAg jobbar som lärare och på min skola får vi mentorer bevilja upp till 10 dagar/läsår. MEN vi kan/ska också neka om det är ledighet som ligger under nationella prov, eleven redan ligger efter kunskapsmässigt eller om det finns andra skäl till att ledighet inte är lämplig.

Men det är inga prov och de ligger inte efter. Det finns inget som hindrar.
  • EpicNurse

Ts, varför ställer du en fråga när du redan har bestämt dig ändå? Det kvittar ju vad folk informerar dig om; du svarar surt oavsett. Vill man inte ha sanningsenliga svar kanske man inte ska fråga.

• Anonym (öh...)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:14:06 följande:
    Men det är inga prov och de ligger inte efter. Det finns inget som hindrar.
    Något måste det vara som hindrar eftersom rektor nekar... 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (öh...) skrev 2017-11-21 21:13:12 följande:

Av vilken anledning har ni fått det beviljat? Och hur längesen var det?

Helt ot.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (öh...) skrev 2017-11-21 21:13:45 följande:

Du vill ju bara att vi ska hålla med om vad du tycker.. Vi är flera som försöker förklara för dig emn det är som att prata för döva öron.

Jag ställde en konkret fråga, vad som händer om man struntar i det, jag bad inte om åsikter från en massa tyckare som inte vet något om oss.
  • Anonym (Mamma)
    EpicNurse skrev 2017-11-21 21:14:24 följande:

Ts, varför ställer du en fråga när du redan har bestämt dig ändå? Det kvittar ju vad folk informerar dig om; du svarar surt oavsett. Vill man inte ha sanningsenliga svar kanske man inte ska fråga.

Jag ville som sagt ha fakta, inte en massa åsikter.
  • Anonym (öh...)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:14:48 följande:
    Helt ot.
    Nej, verkligen inte för det kan vara det som ligger till grund till att ni blir nekade nu..
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (öh...) skrev 2017-11-21 21:14:32 följande:

Något måste det vara som hindrar eftersom rektor nekar... 

Det finns iaf inget.
Svar på tråden Skolan nekar ledighet