Skolan nekar ledighet
Vet nån vad som händer om man struntar i det och åker ändå?
Sökte om två veckors ledighet i början av nästa år, men blev nekade med orden att resor ska göras under lov.
Vet nån vad som händer om man struntar i det och åker ändå?
Sökte om två veckors ledighet i början av nästa år, men blev nekade med orden att resor ska göras under lov.
Men, om ni inte kan åka för att ni jobbar så är det väl bara att åka ändå? Det är ju det ni menar att era barn ska göra..åka fast de inte har lov. Märkligt resonemang och ett tecken på ogenomtänkt beslut.
Men du säger att ni hemskolat vid "flera" gånger? Hur kan ni gjort det när ni har ett barn i f-klass och ett i ettan och det bara är november??
Jag tror och hoppas det. Hade åkt tidigare om vi kunnat.
Hon går i tvåan. Började ett år tidigare med sina kompisar från förskolan.
Tack för ditt svar!
Jag har väldigt svårt att tro att lärarna skulle anmäla oss, har väldigt bra kontakt med dem, det är rektorn som är knepig.
Skulle inte finnas på min karta att mina barn hade fått vara borta så länge från skolan. Speciellt inte när man faktiskt hade kunnat åka på jullovet. Ska man åka bort veckovis så planerar man in de på loven. Annars åker man bort över helgen. Man väljer väl hellre bort att inte jobba än att barnen går miste om skolan!?
Jag tror och hoppas det. Hade åkt tidigare om vi kunnat.
Låter märkligt att ni måste jobba under jullovet men sen när resorna blir billigare efter lovet går det bra att åka.
Spelar ingen roll. Det skapar problem för barnen. Både utbildningsmässigt och socialt.