• Anonym (Mamma)

    Skolan nekar ledighet

    Vet nån vad som händer om man struntar i det och åker ändå?

    Sökte om två veckors ledighet i början av nästa år, men blev nekade med orden att resor ska göras under lov.

  • Svar på tråden Skolan nekar ledighet
  • Anonym (boss)

    Låter märkligt att ni måste jobba under jullovet men sen när resorna blir billigare efter lovet går det bra att åka.

  • Anonym (Mamma)
    Mariell8 skrev 2017-11-21 21:50:59 följande:

    Uppenbarligen så ligger dina barn efter och därför nekar de er ledighet. Åk på jullovet istället.


    Alltså sluta nu. De ligger inte efter så kom inte med massa falska scenarion. Vi hade åkt på lovet om vi kunnat.
  • Anonym (X)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:48:24 följande:

    Men det har den visst varit.


    Har ni hemskolat?
  • Anonym (X)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:27:47 följande:

    Vi ska till min familj, det är ingen nöjesresa.


    Att besöka släkt räknas väl som nöjesresa, eller vad skulle du kalla det?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (boss) skrev 2017-11-21 21:54:14 följande:

    Låter märkligt att ni måste jobba under jullovet men sen när resorna blir billigare efter lovet går det bra att åka.


    Vilka jäkla resor är det som blir billigare!? Jag har inte ens varit utomlands på över tio år! Vi ska till min släkt för att en släkting är allvarligt sjuk! Som sagt, det är INGEN NÖJESRESA så lägg ner den dryga tonen!
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (X) skrev 2017-11-21 21:55:41 följande:

    Att besöka släkt räknas väl som nöjesresa, eller vad skulle du kalla det?


    Jag ser inte en sista chans att träffa en släkting i livet som en nöjesresa nej.
  • Anonym (X)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:56:40 följande:

    Vilka jäkla resor är det som blir billigare!? Jag har inte ens varit utomlands på över tio år! Vi ska till min släkt för att en släkting är allvarligt sjuk! Som sagt, det är INGEN NÖJESRESA så lägg ner den dryga tonen!


    Anledningen är inte rolig men det är likväl en nöjesresa.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (X) skrev 2017-11-21 21:54:30 följande:

    Har ni hemskolat?


    I perioder av sjukdom ja. Helt godkänt och barnet ligger väldigt bra till.
  • Anonym (Förskoleklass)

    Stämmer att det inte är skolplikt i förskoleklass, men har du tackat ja till platsen är det obligatoriskt och inte möjligt att ta ledigt hur som. Precis som i skolan.

    För att besvara din fråga: Bor du i min kommun blir det en fråga för förvaltningsrätten och ni riskerar vite. Inte helt ovanligt.

  • Anonym (boss)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-21 21:56:40 följande:

    Vilka jäkla resor är det som blir billigare!? Jag har inte ens varit utomlands på över tio år! Vi ska till min släkt för att en släkting är allvarligt sjuk! Som sagt, det är INGEN NÖJESRESA så lägg ner den dryga tonen!


    Alla resor är billigare under skollovet i synnerhet jullovet som liggersamtidigt för alla.

    Ska ni åka bil inom Sverige kan ni ta ledigt 3 dagar som är normalt att man får ta ledigt och åka över en då förlängd helgen?
Svar på tråden Skolan nekar ledighet