• Ensombryrsig

Frun otrogen - igen...

Hej alla i forumet!
    Jag har läst en hel del här på FL om olika människors tragiska erfarenheter när det gäller otrohet. Jag har också läst mycket från de andras sida, de som är otrogna.
    Jag har en historia som jag vill dela med mig av, men som tar upp för mycket plats i andras trådar. Jag hoppas att jag kan få er uppmärksamhet i en egen tråd och vill redan nu förbereda er på att jag är, i min situation, extremt ältande.
    Detta och framtida inlägg, kommer med all säkerhet att vara lååånga.
    Ber om ursäkt för det!

Situationen idag; Tillsammans med min fru sedan 20 år tillbaka, 10 år som gifta. Två barn (16år och 1,5år). Träffades när min fru var 17år (jag 20år) och hon ganska nyligen hade gjort slut med sitt ex, som hon varit tillsammans med av och på i 3 år. Denna tiden, hur mycket de än älskade varandra, bör dock ändå klassas som ungdomskärlek, med tanke på deras ålder.

2009 var jag och frun på en svensexa/möhippa för våra vänner. Jag upptäckte att hon uppförde sig konstigt. Smet iväg runt hörn med telefonen i handen, var allmänt frånvarande i sitt sätt, verkade inte bry sig särskilt mycket om mig mm.
    Dagen efter när jag vaknade, låg hennes mobil i rummet men hon var inte där.
    Jag gjorde det fula och tog telefonen och läste sms. Där fanns det sms från ett nummer som jag inte kände igen och där det stod typ "Jag tror att du vet att det är mer än bara känslor..." Bakfull och jävlig, så blev detta för mycket för mig, så jag somnade om. När jag vaknade, var telefonen kvar och jag tog den igen, bara för att upptäcka att hela sms-konversationen nu plötsligt var borta. NU tog misstankarna fart på riktigt. Efter ca 4-6 månader med snokande, hade jag hittat 1500-1800 sms, mms, samtalshistorik etc mellan henne och hennes ex. Allt var raderat men jag såg ju kontakten var pågående. Jag hittade ett mail där det stod "Hej gubben! Sitter på jobb och tänker på dig Tänkte skicka ett litet "godmorgon-mail" till dig. Pussar o kramar från din!!" 
    Jag konfronterade henne. Hennes förklaring var att hon mådde dåligt och behövde en "egen bubbla, en tillflyktsort. det var aldrig några känslor inblandade, de var bara vänner och pratade bara om sånt som vänner pratar om.
    Jag köpte inget av det men efter 3 månader, insåg jag att jag aldrig skulle få sanningen ändå. Vi hade barn och jag ville leva med henne. Det var ju min drömkvinna.

I dec 2016, satte jag mig med vår minsta och skulle kolla på youtube en stund på min frus ipad. Han kom åt en massa knappar och under samtalshistoriken, hittade jag då plötsligt en rad missade facetime-samtal från ett nummer som jag inte kände igen. Misstankarna växte snabbt till sig, eftersom jag vet att frun inte använder sin ipad till att prata i, utan bara för att surfa. Och tro f** att det nya numret tillhör hennes före detta. Igen.
    Tänkte för mig själv att han säkert bara hade råkat fickringa. Två veckor senare, var där nya missade facetime-samtal från honom. Igen, förnekade jag och försökte intala mig att det bara var fickringning. Tre dagar senare, var plötsligt vara hans nummer raderat från ipaden, men resten av numren låg kvar. Vis av erfarenheten från 2009,  startade detta en ny våg av spioneri, vemod, ångest, osäkerhet etc. Jag ville inte konfrontera min fru eftersom jag är övertygad om att jag ändå inte skulle få sanningen om jag gjorde det. Det hade jag ju redan testat en gång. Jag bidade min tid i stället och snokade hej vilt. Tills en natt efter 5 månader, då jag tog hennes telefon och lyckades hitta att hon surfat in på en Hotmail under privat surfning (som inte lämnar historik). Mailen låg öppna och det var bara att konstatera min värsta farhåga.

Hon har haft ett förhållande med honom i minst tre år. Närmare 25 000 mail har skickats mellan dem under denna tiden. Mailen är ett konto som endast just de två har inlogg till och mailen skickas hela tiden till samma adress - med andra ord ganska uttänkt. De har skickat könsbilder med och utan leksaker, onanivideos, nakenbilder, godmorgonbilder - alla sorters bilder ni kan tänka er. Kärleksförklaringar, önskan om att det var de som var tillsammans, beklagan över att de båda är gifta, gnabb om att de ena inte bryr sig lika mycket som den andra - ja allt.   Han är dominant och styr min fru som sen kallas för slav. Vissa gånger vänder de på det och min fru ställer kraven. De har haft "live-sex" via messenger och facetime, några ggr när både jag och barnen har legat i rummen sidan om.    Min fru har även skrivit ner sina egna tankar i anteckningar i sin telefon, där hon deprimerat skriver om hur ont det gör i varje cell när han inte hör av sig eller när han väljer att lägga fokus på sin familj och fru, att hon vill tillbaka till 2009 när de blev påkomna för att be honom välja henne. Hon har i ett mail skrivit att hon vill dra tillbaks i tiden för att "se vad som hade hänt om hon inte hade lämnat hans lägenhet den där natten". Listan kan göras milslång. 

Jag klarade inte av det till sist. Jag konfronterade henne igen och sa att hon levde ett dubbelliv. Sen sa jag såklart lite till i ren affekt...

Hon erkänner. Men inte allt. Hon bedyrar att de inte har träffats fysiskt. Hon vidhåller att det har varit helt utan känslor. Att hon gjort det med honom, berodde inte på känslor utan för att det var enkelt eftersom de har ett förflutet. Så som de har hållit på, är det skit samma om de träffats eller inte. Han har sett allt på min fru, från topp till tå och i de mest komprometterande situationer  Men när jag frågade om saker kring otroheten, märkte jag att hon spelade ovetandes om vissa saker. Hon ville absolut inte att jag skulle få tillgång till mailen. Hon menade på att jag redan hade sett tillräckligt för att förstå vad som hade pågått och hon ville inte att allt det fula och snuskiga som hon hade gjort, skulle finnas kvar. Hon kunde inte se hur det skulle kunna hjälpa oss framåt om jag hade möjligheten att gå in och rota runt i det de haft och gjort. Hon sa att där stod saker som hon inte kunde stå för och därför skulle jag inte läsa det - det skulle bara förstöra mer.  Jag sa att om hon verkligen ville framåt, var hon tvungen att ge mig inloggen, som ett tecken på att hon släppte in mig i den värld hon levt i de senaste 3 åren. Till slut fick jag dem, men det tog två dagar. Efter ytterligare sa jag till henne att det var ok att hon raderade mailen (ångrar mig bittert för det), och det tog ínte lång tid förrän allt var borta. Vad hon inte vet, är att jag han spara ca 1600 mail... Hon säger att hon har avlutat helt med honom men hon säger också att de inte har haft någon kontakt sen den dagen jag tog upp det. Hon har enl. henne själv, inte berättat för honom att jag vet. Men plötsligt efter en vecka, hade ändå lösenordet till mailen ändrats, något bara han kan göra. Varför har han gjort det om han inte vet att jag vet...?

Som jag skriver ovan, så kan listan på skit de har gjort, göras milslång. Mina tankar och känslor är hela tiden all over the Place. Jag vet varken ut eller in.
    Hjärtat säger en sak men hjärnan säger en annan. Konflikten är total.
    Vi är fortfarande gifta. Frun går runt och låtsas som ingenting och pratar inte om det. De klagomål som hon hade innan, lever kvar. Men det gör även hennes kärleksförklaringar till mig, precis som under tiden hon levde sitt dubbelliv.

Nu undrar jag hur ni alla tänker kring detta. 
    Både ni som blivit utsatta för otrohet och ni som är/har varit otrogna. Jag vill höra allt. Moraltanter är välkomna, ni som är lite mer sakliga är välkomna, ni som vill vara hårda mot min fru eller mot mig är välkomna.
    Snälla hjälp mig att se saker på andra sätt, att se saker som jag kanske missar, hjälp mig reda ut alla tankar. Jag förväntar mig inte att ni ska komma med lösningen. Att lösa detta kan bara jag och hon. Men era tankar och åsikter, det vill jag be er om.
    Snälla dela med er!

• Svar på tråden Frun otrogen - igen...
  • Anonym (Mmm)
    Ensombryrsig skrev 2017-12-20 16:25:33 följande:

Hej trygg ve!

Tack för ditt sakliga svar!

Ditt svar, är nog den största anledningen att jag skriver samma sak på olika forum. Och dessutom tjatar samma sak om igen. För när man får svar från olika människor, på olika tider och beroende på hur man mår för stunden, kan man läsa saker på olika sätt och förstå dem därefter.

En sak som du skriver: "är det såhär mitt liv skall vara och se ut?" får mig plötsligt att minnas en sak som jag upptäckte första rundan men som jag förträngt.

I sin dagbok (ja, jag skummade igenom hennes dagbok när jag upptäckte vad hon höll på med) så hade hon klottrat på en sida när hon snackade i telefon. Det var ett hus med, med två vuxna, ett barn, hundar och bil. Under allt hade hon skrivit just en sån text. Hon skrev "Är jag verkligen beredd att släppa allt jag har för detta?"

Hur jag har kunnat förtränga detta, vet jag ärligt talat inte men texten är ju nu än mer relevant. Om inget annat, så styrker den ju bara min känsla av att hon inte kan vara utan denna mannen och att det är viktigare att r*******a mig än att vara utan honom.

Jag vet inte vad jag tror eller ska tro.

Känslan är så klart, att de fortfarande har kontakt. Man släpper inte bara de känslorna som jag läst i deras mail och i hennes privata anteckningar i sin telefon. Inte efter så lång tid som de har hållit på och 2 omgångar dessutom.

De blev duktigare på att sopa undan sina spår efter första rundan. Det vara bara ren tur att jag upptäckte det denna gången. Kan ju bara gissa hur grymma de kommer bli på det nu. Jag kommer aldrig få mer eller fler bevis. Synd för att stundtals tror jag att det är vad min hjärna behöver för att sluta förneka.

Med hänsyn till vad jag kunde gjort annorlunda, så vet jag inte heller. haft mer sex, verkar det som. Det är ju i alla fall den förklaringen jag får om jag läser mellan raderna. Men om jag inte utgår från mitt eget äktenskap utan mer generellt, så är det min fasta övertygelse att detta hade hänt ändå. Benägenheten att göra det min fru har gjort, växer inte fram. Inte såvida jag som hennes make var ett psykiskt och fysiskt misshandlande svin, och det är jag inte.

jag tror att det är något som ligger för personen redan från början. Och vad skulle jag kunna ha gjort annorlunda för att inte sitta här nu då? Helt omöjligt.

Jag borde ha litat på min magkänsla efter första rundan. Men då hade jag inte samma underlag som idag. Då kunde jag "bara" misstänka att det var känslor inblandade men inte veta. Och som jag har sagt tidigare, så kan jag leva med "en gång - ingen gång". Men två gånger?

Det blir svårt...

Du måste ju för f*n tvinga henne att prata. Det är ju sjukt att du mer söker svar från andra. Vad vill hon? Vad är hennes plan? Säg att du vill separera och se vad hon säger? Du lever bara en gång och det är så här du tar tillvara på det?
  • Canadasvensk
    Anonym (FruK) skrev 2017-12-20 14:13:55 följande:
    Hade min man knullat en 25 åring är det bara att gratulera, han är alltså inte helt död på den fronten trots allt då.

Jag har aldrig påstått att jag är den enda min kk knullar, det är din fantasi som spökar. Och dessutom har jag heller aldrig nämnt hans ålder så hur du får in MILF är ett mysterium...
    Jo men lilla FruK, du påstod att han var "ren". Hur fan vet du att han knullar alla andra tjejer med kondom?? Och svarar nu inte att du litar på honom för du kan lita lika mycket på honom som din man kan lita på dig...

Läs om min text igen. Den 35+ åriga MILF:en är DU! Tillåt mig förklara:

1 - Du sa ni träffades för 20 år sen när du var 16 år gammal
    2 - Du har barn, alltså är du en mamma. Mother's I Like to Fu$k!
  • Anonym (Hm)

Har du funderat på att visa mejlen för hans fru?

• Gung Ho
    Ensombryrsig skrev 2017-12-20 14:22:18 följande:
    Gung Ho, jag skulle ljuga om jag inte svarade de mest solklara och uppenbara svaren på dina frågor.

Självklart lägger jag ett oerhört värde i att leva med nån som jag inte får sanningen ifrån. Det är inget mindre än själsdödande och förödande.
    Kärleken (som är mycket stark) och rädsla för det okända, är förmodligen det som sätter käppar i hjulen för mig. Vem är jag utan henne, efter 20år tillsammans? Hur ska det gå med och för barnen? Vad finns på andra sidan av en skilsmässa? Stora frågor och jävligt svåra att svara på när man förlorat sig själv och sitt egenvärde.

Ett förhållande ska naturligtvis innehålla ärlighet och respekt. En ryggrad som gör att man vågar prata om allt, även om det innebär att man fattat tycke för nån annan. Ett par ska lyfta varandra, hjälpas åt att utvecklas tillsammans, skydda varandra från utomstående "faror". 
    Ja, jag kan komma på många men du förstår vart jag är på väg.

Hur så?
    Läser du ditt svar finns det bara två rimliga alternativ
    1. Ni hittar tillsammans tillbaka till ärlighet, kärlek och respekt. Vad går annars livet ut på? Oberoende hur du känner idag måste det vara en ömsesidigt ödmjuk resa. Ingen av er vill vara där ni är idag, men ni har hamnat där tillsammans. Ni måste också ha liknande mål i livet och idé om hur ett äktenskap skall vara (du vill det du skrev ovan tex).
    2. Ni skiljer er och hittar lycka på var sitt håll, även om det tar ett tag (vilket kan vara bra).

Jag själv separerade efter 20 år och är nu omgift med en kvinna som passar mig för den jag är idag (och jag matchar henne). Med facit i handen skulle jag nog separerat tidigare.
    Ett bra föredrag om kontakt, relationer och att våga vara sårbar.
    www.ted.com/talks/brene_brown_on_vulnerability
  • Ensombryrsig
    Anonym (Hm) skrev 2017-12-20 19:23:55 följande:

Har du funderat på att visa mejlen för hans fru?

Första rundan var jag på väg att kontakta henne.

Men jag tvekade eftersom de hade två barn, gifta, nytt hus mm. Jag ville inte slå kilar i deras förhållande och brydde mig egentligen bara om min fru. Jag tänkte att om det var meningen att hans fru skulle veta, så hade hon fått reda på det ändå.

Men nu när det hände denna gången, ångrade jag mitt beslut bittert. 10 dagar efter jag konfronterade min fru, kontaktade jag hans fru och visade mail, bilder, texter, allt jag kunde för att visa hur länge, hur många gånger och i vilken utsträckning våra partners hade hållit på. Visade dock inga komprometterande bilder eller texter från min fru, för att skydda hennes integritet. Det var ju inte av kntresse eller nytta för hans fru ändå.

Hon blev ju inte glad av att höra vad jag hade att berätta men var glad ATT jag berättade.

Hans första reaktion och försvar, precis som min frus, var att de inte hade träffats fysiskt. Som om det spelar nån roll.

De är fortfarande gifta och jag gissar att de försöker lösa sina problem på sitt sätt.

Hade så gärna haft kontakt med henne. Tror kanske att vi kunde vara nån form av stöd för varandra. Men det har jag tyvärr inte. Och jag tar inte kontakt med henne heller. Jag tror kanske att jag skulle funka som en påminnelse på det fula som har hänt. Försöker de lösa sitt, kanske det är det sista hon behöver.

Så, ett långt svar på din annars korta fråga. Varför undrar du?
  • Anonym (Hm)
    Ensombryrsig skrev 2017-12-20 21:07:54 följande:

Första rundan var jag på väg att kontakta henne.

Men jag tvekade eftersom de hade två barn, gifta, nytt hus mm. Jag ville inte slå kilar i deras förhållande och brydde mig egentligen bara om min fru. Jag tänkte att om det var meningen att hans fru skulle veta, så hade hon fått reda på det ändå.

Men nu när det hände denna gången, ångrade jag mitt beslut bittert. 10 dagar efter jag konfronterade min fru, kontaktade jag hans fru och visade mail, bilder, texter, allt jag kunde för att visa hur länge, hur många gånger och i vilken utsträckning våra partners hade hållit på. Visade dock inga komprometterande bilder eller texter från min fru, för att skydda hennes integritet. Det var ju inte av kntresse eller nytta för hans fru ändå.

Hon blev ju inte glad av att höra vad jag hade att berätta men var glad ATT jag berättade.

Hans första reaktion och försvar, precis som min frus, var att de inte hade träffats fysiskt. Som om det spelar nån roll.

De är fortfarande gifta och jag gissar att de försöker lösa sina problem på sitt sätt.

Hade så gärna haft kontakt med henne. Tror kanske att vi kunde vara nån form av stöd för varandra. Men det har jag tyvärr inte. Och jag tar inte kontakt med henne heller. Jag tror kanske att jag skulle funka som en påminnelse på det fula som har hänt. Försöker de lösa sitt, kanske det är det sista hon behöver.

Så, ett långt svar på din annars korta fråga. Varför undrar du?

Oj vad bra att du berättade! Starkt och det enda rätta. Jag tänker att det kan påverka hur allt detta utspelar sig. Betyder hans fru tillräckligt och om hon väljer att stanna lär han bryta helt med din. Frågan är hur din fru reagerat på det för jag antar hon vet du berättat och om det skulle hjälpa henne bryta sitt beteende eller om hon skulle söka sig till någon annan i framtiden.

Undrade mest då det vanliga verkar vara att den andras partner inte får veta när det enligt mig är det mest moraliska så den personen får göra sitt val i det hela. Och förutom det för den andra bedragaren förtjänar att stå sitt kast.
  • Anonym (FruK)
    Canadasvensk skrev 2017-12-20 17:09:38 följande:

Jo men lilla FruK, du påstod att han var "ren". Hur fan vet du att han knullar alla andra tjejer med kondom?? Och svarar nu inte att du litar på honom för du kan lita lika mycket på honom som din man kan lita på dig...

Läs om min text igen. Den 35+ åriga MILF:en är DU! Tillåt mig förklara:

1 - Du sa ni träffades för 20 år sen när du var 16 år gammal

2 - Du har barn, alltså är du en mamma. Mother's I Like to Fu$k!

Han knullar inte runt och jag litar på honom när han säger att han använder kondom med dom få tjejer han träffat under tiden vi varit tillsammans.

Jag vet att du syftade på mig, men trodde att en MILF var någon som låg med mycket yngre killar, min kk är jämngammal med mig. Så ursäkta att jag inte förstod.
  • Anonym (FruK)
    molly50 skrev 2017-12-20 16:29:35 följande:

Jag har aldrig påstått att mannen inte har ett ansvar. För det har han självklart.

Båda har ett lika stort ansvar för att förhållandet ska fungera.

Men om man börjar känna att man lever ihop med en vän och inte sin partner,som man älskar,då är det kanske bättre,och framförallt ärligare,att göra slut.

Barn är inte dumma.

De märker om ens föräldrar av någon anledning inte mår bra eller inte längre är lika kärleksfulla mot varandra.

Och om sanningen kommer fram,hur tror du att det kommer att bli för barnen då?

Är dte verkligen värt att fortsätta ta den risken?

För man kan aldrig säga att det aldrig kommer att komma fram.Du har inte skrivit att du har ensamrätt. Men många som är otrogna vill inte att deras partner ska göra samma sak.

Och om du inte anser dig ha ensamrätt,varför inte ge honom chansen att också få träffa andra då?

Du verkar mest rädd för att själv bli avslöjad så att du inte får det du vill ha,.

Och det är egoistiskt.

Det finns inte något mer att kommentera, har förklarat min synvinkel och förhoppningsvis fick ts dom svar han var ute efter att få höra utifrån den otrognes perspektiv.
  • Anonym (Motalgubben)

Varför fortsätter ni att argumentera med FruK. Hon kommer inte att kunna förstå vad ni menar. Hon har inte den förmågan. Skulle hon kunna se vad som skulle hända om hon blev upptäckt skulle hon gå sönder. Hon är som en spelmissbrukare. Så länge hon vinner är allt ok. Hon kan ju inte förlora. Hon förstår inte att hennes insats är mannen och hennes barn. Det är vad man kallar kortsiktiga förstärkningar. Vilka sällan blir bra på längre sikt. Men som i alla spel blir insatserna allt högre. Då risken för upptäckt ökar med tid. Men som ni märker kan hon inte ta in det. 
    I hennes värld är det viktig att bli sedd som kvinna. 40 verkar vara det nya 20.
    Och medelpunkten i hennes liv är ju hon. Egentligen en ganska tragisk människa.
    Så lägg ner alla okvädningsord. Man sparkar ju inte på en som redan ligger.

• Anonym (lustigt)

Jag ser stora likheter mellan TS och mannen som kallar sig för "micke" som skrev en väldigt uppmärksammad tråd där hans fru bedrog honom.

Denne "micke" verkar vara en väldigt sympatisk och händig man. Trots sin chock då han såg sin fru ha sex med en annan man i ett klassrum eller vad det var så tog han det och vände det mot sig själv. Sedan fortsatte år av förnedring för honom där hans fru öppet började träffa och göra resor med sin älskare. Efter flera år av kränkning slutade det med att "micke" skiljde sig och renoverade huset till sitt ex och hennes nya!

Precis som "micke" vet du exakt vad som sker och du vet hur illa du blir behandlad men du kan inte låta bli att lägga skulden för att på dig själv ändå.
    Det känns som att det inte spelar nån roll vilka råd du kommer att få här för du har inte en tanke på att lämna henne ändå. Du har stagnerat och verkar få ut mer av att höra anonyma människor på ett forum tala om hur illa du blir behandlad istället för att prata med din fru.
    För fasen! Du vågar ju inte ens prata med den människa som skall stå dig närmast i livet? Hur ska du kunna komma vidare med detta om du inte gör det?

Svar på tråden Frun otrogen - igen...