• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Bullen11

Kan man vara med i fb-gruppen även om man inte har tillgång till mailen som fb-kontot är registrerat på?

• LisMaja
    bananafish skrev 2018-01-25 18:42:03 följande:

Tvungen att svara på det du skrev, mest för att jag tyckte det var lite skönt med nån som beskrev det så som jag känner. Till skillnad från de flesta andra här inne, har jag aldrig varit jättehajpad av tanken på barn. Jag är 32 och har egentligen aldrig känt nån större längtan efter att bli mamma och har till och med funderat på att kanske inte skaffa några. Men så blev det av nu ändå. Plussade i morse, blev glad såklart men samtidigt lite rädd för allt vad det innebär. 

Vad är du i för vecka? Lycka till med allt & hoppas graviditeten flyter på fint! 

Jag förstår dig! Känner lika. Jag är 28 år och är enligt mina egna beräkningar i v.6 (men jag antar att man inte vet exakt förrän första besöket på mvc.)

Grattis till plusset! Det ska nog bli bra mammor av oss också ???? Jag tänker iallafall att ska försöka att utgå från mig själv och inte jämföra mig så mycket med andra. Att jag inte måste tycka det känns gött att amma och så, det får vara okej liksom haha det löser sig ????
  • LisMaja
    Sindriel skrev 2018-01-25 18:47:35 följande:

Gruppen du ser när du söker på fb är inte vår. Vår grupp är hemlig och syns bara av medlemmar. Kan ej söka efter den och vänner ser inte att du är med i den. ????

Jaha det är en annan ???? då låter det ju bra, men hur hittar man den då om man vill gå med?
  • LisMaja
    LisMaja skrev 2018-01-25 19:01:21 följande:

Jaha det är en annan ???? då låter det ju bra, men hur hittar man den då om man vill gå med?

Haha inser att mina härliga emojis bara blir konstiga frågetecken. Är helt ny på familjeliv så ber om ursäkt för konstiga osammanhängande tecken. Vill mest förmedla glada gubbar iallafall!
  • Sindriel
    Annkarask skrev 2018-01-25 02:32:45 följande:

Hej igen! Skriver lite då och då för att alla ska ha möjlighet att se :). Vill ni gå med i vår superhemliga Facebookgrupp för bf september (som ingen kan söka fram och inga av era vänner ser) så skicka er mailadress till mig (den som är kopplad med ert FB konto) via ett privat meddelande till mig. Lättast är att klicka på mitt användarnamn här och sen vidare till meddelade. Fungerar dock bara på familjeliv.se och inte via appen.

Vi är nu uppe i ca 85 medlemmar och vi håller en god och fin ton. Alla bär ju på en hemlighet så vi respekterar varandras hemlighet. Om någon inte lyckas skicka ett meddelade till mig så svara i tråden att jag vill vara med så skickar jag ett meddelande till dig.

Hittar hennes senaste meddelande om du gör bak ett par sidor. Till typ 114. :)
  • Sabinac
    Orkide skrev 2018-01-25 18:51:20 följande:

Jag tänkte berätta så sent som möjligt men efter v.12 i alla fall. Mina barn vill ha ett syskon

Hur gamla är dina barn?
  • Mimipig
    Sabinac skrev 2018-01-25 18:23:34 följande:

Ni som har barn sedan tidigare, när har ni tänkt berätta för dem om nya syskonet?

Min son är snart tre. Vi kommer tidigast berätta när nipt/mkp visat klartecken. Så då är vi nog framme i v 13.
  • Orkide
    Sabinac skrev 2018-01-25 19:07:32 följande:

Hur gamla är dina barn?

6 och 4 Dina?
  • Daria111

[quote=78402124][quote-nick]bananafish skrev 2018-01-25 16:10:30 följande:[/quote-nick]

Då ligger vi kanske rätt lika. Jag är också redan i vecka 6. Plussade imorse. Grattis & lycka till! :)

grattis grattis så roligt ! Känner du nåt?? Jag har bara lite illamående på kväll och mina bröstvårtor gör ont det ända jag känner!

• Nostalgity
    Sabinac skrev 2018-01-25 18:23:34 följande:

Ni som har barn sedan tidigare, när har ni tänkt berätta för dem om nya syskonet?

Tänkte berätta strax före vi outar det på sambons födelsedag den 18e. Då vi ska låta dottern bära en "storasyster" tshirt och hennes storebror en "storebror" tröja.... Se vem som säger något först?

Tänkte berätta det på fredagskvällen eller lördagsmorgonen innan så sonen går i samma skola som tre av sina kusiner, risk för nyhetsspridning hehe
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
Svar på tråden BF September 2018