BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Fick se en bebis med tickande hjärta!! Datumen verksr stämma överens.
Nu har vi varit på ultraljudet. Det fanns ett hjärta som slog, så det känns skönt att veta. De mätte till V6+0 istället för 7+0. Däremot låg det massa vätska runt livmodern som de tyckte var ovanlig. Det var först en sköterska och sen en bm som kollade. De ville att en läkare skulle titta, men han satt i konferens. De filmade då ul så läkaren ska ringa i em om jag fattade rätt och komma med ett utlåtande. Han hann inte titta när vi var där, men hälsade att ?vi ska inte vara oroliga?. Fast det är ju lättare sagt än gjort. Men hjärtat slog! Det är ju väldigt bra. Har någon annan hört talas om vätska runt livmodern?
Härligt grattis!! Hur långt gången är du? Sa dom hur stort fostret var?
Fick se en bebis med tickande hjärta!! Datumen verksr stämma överens.
Har också varit på UL (på privatklinik) och sett en liten bebis på nästan 2 cm i vecka 8+3. Så skönt att allt var bra. Moderkakan är förmodligen i bakvägg och navelsträngen väl synlig och fin =). Så glad!
Stort Grattis! Mår själv jätte illa idag. Trots att jag äter ofta. T.om på natten vaknar jag flera ggr o äter.
Cocosboll: 1sept
Efter MA i oktober är jag nu 7+1 med andra försöket. Har varit oroligt såklart när det var så jobbigt sist. Jag var på privat UL idag eftersom det kändes värt pengarna att få lite lugn i kroppen. Små snabba hjärtslag och det var så härligt att se. Självklart är det fortfarande tidigt och mycket kan hända men helt underbart att det än så länge går bra. Har mått lite illa från förra veckan men inte så jättefarligt. Lite ömma bröst och trött är man ju. Alla symptom är ganska milda om jag jämför med det jag läser andra verkar ha. Håller tummarna för att allt fortsätter enligt plan för oss alla.
Så roligt att du fått se hjärtslagen!
Nu vet jag inte hur gammal du är men jag har läst att om man i v 8 ser ett levande foster och är under 30 som mamma, så sjunker missfallsrisken till typ 1%. Även fast det är 4 veckor kvar till den magiska vecka 12. Det var just när man är under 30 det gäller.