BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Nu har vi varit på ultraljudet. Det fanns ett hjärta som slog, så det känns skönt att veta. De mätte till V6+0 istället för 7+0. Däremot låg det massa vätska runt livmodern som de tyckte var ovanlig. Det var först en sköterska och sen en bm som kollade. De ville att en läkare skulle titta, men han satt i konferens. De filmade då ul så läkaren ska ringa i em om jag fattade rätt och komma med ett utlåtande. Han hann inte titta när vi var där, men hälsade att ?vi ska inte vara oroliga?. Fast det är ju lättare sagt än gjort. Men hjärtat slog! Det är ju väldigt bra. Har någon annan hört talas om vätska runt livmodern?
Har också varit på UL (på privatklinik) och sett en liten bebis på nästan 2 cm i vecka 8+3. Så skönt att allt var bra. Moderkakan är förmodligen i bakvägg och navelsträngen väl synlig och fin =). Så glad!
Har varit på inskrivning och ul idag och sett liten jättesöt krabat med tickande hjärta ?? V 8+1. Fick ny tid om 4 veckor och ska då få nytt ul, inget jag behövde fråga efter själv utan det bara erbjöds på en gång. Känns jätteskönt. Är såå lycklig!
Har varit på inskrivning och ul idag och sett liten jättesöt krabat med tickande hjärta ?? V 8+1. Fick ny tid om 4 veckor och ska då få nytt ul, inget jag behövde fråga efter själv utan det bara erbjöds på en gång. Känns jätteskönt. Är såå lycklig!
Vart har du läst det?
Det vore ju helt oroligt, blir 29 i sommar =D
Idag har jag mått som när jag hade hyper emesis i tidigare graviditeter. Knappt kunnat gå till toa ens. Efter en lergigan blev det bättre iaf men jag har svårt tro att det beror på den då det aldrig hjälpt tidigare. Fast alla graviditeter kan ju vara olika. Får se hur jag mår imorgon. Ska på ul på fredag om 2dgr o hoppas allt ser bra ut så man kanske vågar börjar planera lite. Tyvärr har jag haft lite dunkande ont på vänster sida i nedre magen. Blir såklart lite orolig o är på min vakt. Är inte den vanliga växtvärken eller ligamenten. 8tidigare mf i v5-v6. Är nu i v10..
Hej! Va bra bebisen ser ut att må bra! Men vart fanns vätskan? innuti livmodern? Fast utanför hinnsäcken? Har inte hört om detta förut! Har dr ringt upp ännu? Håller tummarna!
Hej
Har inte skrivit på ett tag har varit då orolig inför vulkan idag.
Fick se det lilla riskornet med ett hjärta som slog.
Enligt bm jag pratat med tidigare bör jag idag vara i v 6+1 men läkare trodde fostret var 4-5 veckor (kan han ha sagt 5mm stort?) räknar dr hur gammalt själva fostret är eller hur långt gången jag är? Han mumlade (å jag är hörselskadad) men han tyckte det såg bra ut och grynet låg på rätt plats så ska försöka slappna av lite nu å invänta kub för nästa tjuvtitt.
Med vulkan så menar jag såklart vul