• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Nostalgity
    Tokmamma skrev 2018-07-05 14:02:50 följande:

Hur tänker ni kring åkpåse? Jag har inte haft någon till Mina stora barn men funderar på att köpa. Det är mycket rea just nu så därför kommer frågan redan nu.

Menar du åkpåse till vagn?
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • emhu

Hur tänker ni kring åkpåse? Jag har inte haft någon till Mina stora barn men funderar på att köpa. Det är mycket rea just nu så därför kommer frågan redan nu.

Jag har en bozz mini åkpåse som jag tänker kommer fungera tills plutten är iaf 6 månader och sedan blir det nog till att ärva från mina syskonbarn tror jag som då har blivit för gamla för att åka vagn.
  • Hellan
    Sabinac skrev 2018-06-27 20:28:25 följande:

Hur länge har ni planerar att jobba?

Jag har förhoppning om att jobba ända fram till bf typ. Tanken är att jobba till och med dem 14/9 och 18 är bf. Men sen återstår det ju att se om jag kan det och om bebben väntar till dess. Mina två andra är född 10 respektive 17 dagar tidigt.

Jobbar som förskollärare och vill kunde vara med och hjälpa min nya kollega in i vår verksamhet så jag kan påverka lite hur hon förhoppningsvis lägger upp vissa delar av verksamheten medan jag är borta.
  • Hellan

Så länge jag använder liggdelen tror jag inte att jag kommer ha någon åkpåse, utan endast filt ev en mjuklift om jag känner att jag behöver den eller om det skulle bli bitande kyla i vinter. Till första barnet tror jag att jag bara hade filt och andra låg nog i mjukliften med en filt.

Till sittdelen kommer jag att ha en åkpåse då det känns mer dragit med den. Vilken sort och mörke återstår att se, till de äldre barnen hade jag en Emmaljunga allroundpåse som de klarade sig fint med även i -20c.
  • Maria 269

Jag går på semester nu och kommer sedan vara hemma 3v innan bf, så slutjobbat här. Har starka förvärrar/sammandragningar och grov foglossning så df. Står/går/bär hela dagarna på jobbet så är lika bra att vila. Har två barn med så blir ändå inte mkt till soffläge haha

• Satelliten
    Orkide skrev 2018-07-01 06:34:08 följande:

Tokmamma: Skönt att allt såg bra ut!!

Angående åderbrock så är ena mitt ena ben täckt av dem och min bm säger att det inte finns så mycket att göra; stödstrumpor eller stödstrumpbyxor, försök lägga upp benen i högläge. Mitt ena ben är typ helt förstört

Jag jobbar fortfarande heltid och på förskola. Min kropp börkar säga emot nu så vet inte om jag kommer tillbaka efter semmestern (går nu på fredag och har fyra veckor).

Min undran!! Igår såg jag att mitt ansikte är svullet!! Är detta normalt? Med mina två andra barn blev jag lite med svulleb sista veckorna men jag är bara o v.29?!

Nej, jag fattar det som att ansiktssvullnad ska kollas (för preeklampsi/havandeskapsförgiftning), har du andra symptom? Ring 1177 och fråga eller kolla 1177 på nätet om havandeskapsförgiftning.
  • Orkide
    Satelliten skrev 2018-07-07 08:09:03 följande:

Nej, jag fattar det som att ansiktssvullnad ska kollas (för preeklampsi/havandeskapsförgiftning), har du andra symptom? Ring 1177 och fråga eller kolla 1177 på nätet om havandeskapsförgiftning.

Tack jag ringde BM hon trodde att det normalt.
  • emhu

Asså, nu är jag lite nojjig igen. Jag var hos bm idag och idag låg hjärtljuden på 135 slag i minuten jämfört med 140 slag i minuten förra gången för tre veckor sedan. Men visst borde hon ha reagerat om det var onormalt att frekvensen var lägre den här gången än förra?

• Sabinac
    emhu skrev 2018-07-09 15:12:48 följande:

Asså, nu är jag lite nojjig igen. Jag var hos bm idag och idag låg hjärtljuden på 135 slag i minuten jämfört med 140 slag i minuten förra gången för tre veckor sedan. Men visst borde hon ha reagerat om det var onormalt att frekvensen var lägre den här gången än förra?

Det är ingenting att oroa sig för ellee nojja. Verkligen normalt och kan skilja mer utan att det är onormalt. :) jag brukar få se när bm mäter och det kan variera ganska mycket under den korta stunden som hon mäter. Så länge hjärtat slår normalt är det inget att grubbla över.
Svar på tråden BF September 2018