BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Vi har köpt några få plagg nu när vi har varit i USA men det är allt. Har börjat titta på vagn och spjälsäng på Blocket plus att vi har blivit lovade ett babyskydd från en kompis men inte varit och hämtat det ännu. Jag vågar fortfarande inte tro på att det kommer en bebis om tre månader så jag får ångest och hjärtklappning så fort jag köper något :( jag tar det som att jag inte är helt redo ännu att börja köpa saker så jag väntar.
Ska även sy ett babynest och ett lapptäcke att ha som lekfilt på golvet så till det har jag börjat kolla på lite tyger.
Hur mycket har ni köpt till bebisen? Vi har börjat lite smått att veta av en lång lista.
Vagnen är beställd.
Spjällsäng är fixad
Baby monitor
Filtar
Några plagg
Sängkläder
Babyskydd inte klart.
Finns det någon mer med problem med åderbråck?!?! Frågat tidigare men kanske någon som fått besvär och hjälp nu... Mina blir bara värre och större. Sitter på enbart höger ben än så länge.
Finns det någon mer med problem med åderbråck?!?! Frågat tidigare men kanske någon som fått besvär och hjälp nu... Mina blir bara värre och större. Sitter på enbart höger ben än så länge.
Jag har lite på framför allt höger ben dock inga besvär med dem. Använder stödstrumpbyxor dagligen då det ena sitter aldeles vid jumsken. Har även fått på blygdläpparna nu den senaste månaden kanske, dessa kan göra lite ont, svida, värka känner en enorm tyngdkänbsla där, har dock inte pratat med bm om dem heller då det var hon som bad mig kolla där nere när jag beskrev problemen.
Kom just på att de på låren/jumsken kön göra ont när jag promenerar och då upplever jag även att benen inte lyder som vanligt, men vad det beror på har jag inte en aning om, eller och det kan vara lite kopplat till bäckenet.
Hoppas du får fler svar och kan få hjälp med dina besvär.
Min BM sa gällande åderbråck/på väg att bli åderbråck på blygdläppen att det är noll farligt. Men det är värre om det är ljumsken för det kan kräva operation så man ska hålla koll.... Så dubbelkolla ni som har symtom men inte fått dom tittade på för säkerhetsskull?
Det enda jag kunde göra för att underlätta och det inte ska bli värre var att använda riktiga stödstrumbyxor så ofta som möjligt (köpte för runt 200:- på apoteket, märket mabs). Så nu får vi hoppas att det håller sig i schack
[quote=78804745][quote-nick]Olinelilja skrev 2018-06-17 12:45:50 följande:[/quote-nick]
Min BM sa gällande åderbråck/på väg att bli åderbråck på blygdläppen att det är noll farligt. Men det är värre om det är ljumsken för det kan kräva operation så man ska hålla koll.... Så dubbelkolla ni som har symtom men inte fått dom tittade på för säkerhetsskull?
Det enda jag kunde göra för att underlätta och det inte ska bli värre var att använda riktiga stödstrumbyxor så ofta som möjligt (köpte för runt 200:- på apoteket, märket mabs). Så nu får vi hoppas att det håller sig i schack
[/
Tack för infon. Gatt klädval mig och kolla, mitt sitter snarare högt upp på lårets inre sida än ljumsken "pust" svårt att se med magen i vägen, och skönt efter ditt inlägg, men får fortsätta hålla koll.
Jag har oxå provat mabs grav. Komp. Strumpbyxor, de passade dock inte på mina kraftiga lår och på magen, och tyvärr gick de oxå lätt sönder.. så jag köper solideas istället, kostar lite mer men passar betydligt bättre på min kropp och håller även bättre.
Glad midsommar allihop!! Jag är i v 30 nu och bara en fjärdedel kvar innan min älskade lillkille är här :D Jag läääääängtar och känner mig så tacksam just idag för den här ungen. Igår var en annan historia, då drev syskonen mig till vansinne och jag kände att jag kommer gå under när trean föds, haha!! Höga toppar och djupa dalar just nu, hormoner antar jag för jag brukar vara betydligt mer stabil i mitt humör...
Har fått en liten blödning efter sex, är i v 29, har inte ont och har inga sammandragningar, bör man vara orolig!?
Har fått en liten blödning efter sex, är i v 29, har inte ont och har inga sammandragningar, bör man vara orolig!?