BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Våran vagn är klar för leverans men vi ska fly hemmet pga renovering så vi hämtar ut den när vi är tillbaka. Jag längtar!!!
Tack för alla svar, vad dina ni är, jag ska ringa på måndag och be om hjälp. Jag är på en liten mottagning och dom är bara två BM varav min är på semester och det är den andra jag har fått tid hos just om 1 månad. Dom har tjockt säger dom.
Men jag borde kunna få en typ remiss eller något till den större mottagningen här i stan även om det inte är på samma vårdcentral.... eller ja det borde väl gå att lösa tänker jag. Håller tummarna för det så jag slipper gå så här länge utan. Tack igen alla guld värt!
Ååh idag hämtade vi ut vagnen! En Britax smile 2 <3
Känslan att rulla ut den från butiken.... Den är oerhört mysig!
När hämtar ni/köper vagn?
Jag är i 32+1.
Ååh idag hämtade vi ut vagnen! En Britax smile 2 <3
Känslan att rulla ut den från butiken.... Den är oerhört mysig!
När hämtar ni/köper vagn?
Jag är i 32+1.
En fundering. Jag är snart i vecka 31. På torsdag ska vi fly hemmet pga renovering så vi åker upp till min mamma i 3 veckor. Jag kommer ha 23 mil till förlossningen (!!) Vilket känns läskigt. Bor i Stockholm så jag är van med flera stora sjukhus i närheten.
Men till saken. Ta med bb väska?
Jag har inget som tyder på att han ska komma tidigt och kommer han tidigt så behöver han inte mycket utan jag. Vet inte varför jag inte kan bestämma mig.
Hur hade ni gjort?
En fundering. Jag är snart i vecka 31. På torsdag ska vi fly hemmet pga renovering så vi åker upp till min mamma i 3 veckor. Jag kommer ha 23 mil till förlossningen (!!) Vilket känns läskigt. Bor i Stockholm så jag är van med flera stora sjukhus i närheten.
Jag har inget som tyder på att han ska komma tidigt och kommer han tidigt så behöver han inte mycket utan jag. Vet inte varför jag inte kan bestämma mig.
Hur hade ni gjort?
Hur hade ni gjort?
Är det någon mer som börjar bli rastlös?
Jag har gått på graviditetspenning pga fysiskt tungt och riskfyllt arbete, sen 1 juli. Har redan hunnit måla om bebisens rum med schabloner etc. Byggt ihop hans hylla, spjälsäng, inhandlat all inredning, tvättat och strykt sängkläderna, sytt gardiner, sytt sänghimmel och byggt konsollen för den. Och nu i helgen har jag målat vårat sovrum, samt fått sambon att skruva i taket för idag ska vår egengjorda sänghimmel upp där. I veckan som var så rev jag ut hela skrubben (grejer överallt och den va proppfull), rensade, kasta, vakuumförpackade, plastlådor och kartongmärkte.... Visade ingen nåd, så nu är de typ jättetomt där!
Funderar på att måla en fondvägg i köket?
Behöver jag tala om hur min kropp mår? Jag som inte ens kommer upp från golvet.
Rastlös.nu
Ni som har en kropp med onda sammandragningar, ryggproblem etc men som ändå inte får ro... Hur gör ni för att koppla av?
Är det någon mer som börjar bli rastlös?
Jag har gått på graviditetspenning pga fysiskt tungt och riskfyllt arbete, sen 1 juli. Har redan hunnit måla om bebisens rum med schabloner etc. Byggt ihop hans hylla, spjälsäng, inhandlat all inredning, tvättat och strykt sängkläderna, sytt gardiner, sytt sänghimmel och byggt konsollen för den. Och nu i helgen har jag målat vårat sovrum, samt fått sambon att skruva i taket för idag ska vår egengjorda sänghimmel upp där. I veckan som var så rev jag ut hela skrubben (grejer överallt och den va proppfull), rensade, kasta, vakuumförpackade, plastlådor och kartongmärkte.... Visade ingen nåd, så nu är de typ jättetomt där!
Funderar på att måla en fondvägg i köket?
Behöver jag tala om hur min kropp mår? Jag som inte ens kommer upp från golvet.
Rastlös.nu
Ni som har en kropp med onda sammandragningar, ryggproblem etc men som ändå inte får ro... Hur gör ni för att koppla av?
Samma här, gick hem på graviditetspenning redan efter midsommar. Har väl inte fixat så mycket till just bebisen än men måste ha något att göra hela tiden annars blir jag tokig. Så jag drar igång med att städa, plocka, baka, rensa osv och sen är jag helt slut på kvällen när sonen har somnat. Dessutom har vi precis renoverat köket så det har varit en hel del att göra. Jag har inte haft en speciellt jobbig graviditet hittills men börjar känna att kroppen säger ifrån. Sen gör ju värmen sitt också. Det blev ju inte så mycket till tips här eftersom jag är usel på att koppla av själv, men jag förstår din rastlöshet!