• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Nostalgity
    Tokmamma skrev 2018-07-21 13:56:00 följande:

Våran vagn är klar för leverans men vi ska fly hemmet pga renovering så vi hämtar ut den när vi är tillbaka. Jag längtar!!!

Jag förstår de! Vagnen känns som en milstolpe... En av de stora händelserna att längta till.

När jag hämtade våran så kom den äkta känslan av att det är på riktigt! Det kommer verkligen en liten pojke till i denna familj snart!
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Olinelilja

Tack för alla svar, vad dina ni är, jag ska ringa på måndag och be om hjälp. Jag är på en liten mottagning och dom är bara två BM varav min är på semester och det är den andra jag har fått tid hos just om 1 månad. Dom har tjockt säger dom.

Men jag borde kunna få en typ remiss eller något till den större mottagningen här i stan även om det inte är på samma vårdcentral.... eller ja det borde väl gå att lösa tänker jag. Håller tummarna för det så jag slipper gå så här länge utan. Tack igen alla guld värt!

• Hellan
    Nostalgity skrev 2018-07-21 00:05:16 följande:

Ååh idag hämtade vi ut vagnen! En Britax smile 2 <3

Känslan att rulla ut den från butiken.... Den är oerhört mysig!

När hämtar ni/köper vagn?

Jag är i 32+1.

Vi beställde vagnen Emmaljunga Edge den 20/5, Babyproffsen fick hem den i slutet av juni och vi hämtar ut den när bebis har kommit och det är dax att åka hem från "förlossningen".
  • emhu
    Nostalgity skrev 2018-07-21 00:05:16 följande:

Ååh idag hämtade vi ut vagnen! En Britax smile 2 <3

Känslan att rulla ut den från butiken.... Den är oerhört mysig!

När hämtar ni/köper vagn?

Jag är i 32+1.

Vi köpte en Emmaljunga NXT90F för fyra veckor sedan när dom hade den på rea. Som sagt, fantastisk känsla. Nu står chassit fastlåst i barnvagnsrummet och ligg/sittdel väntar på bebis i förrådet. Om fyra veckor kommer svärmor på besök med hemmasytt bäddset så då är det dags att bädda :)
  • Tokmamma

En fundering. Jag är snart i vecka 31. På torsdag ska vi fly hemmet pga renovering så vi åker upp till min mamma i 3 veckor. Jag kommer ha 23 mil till förlossningen (!!) Vilket känns läskigt. Bor i Stockholm så jag är van med flera stora sjukhus i närheten.

Men till saken. Ta med bb väska?

Jag har inget som tyder på att han ska komma tidigt och kommer han tidigt så behöver han inte mycket utan jag. Vet inte varför jag inte kan bestämma mig.

Hur hade ni gjort?

• JLES
    Tokmamma skrev 2018-07-22 19:58:55 följande:

En fundering. Jag är snart i vecka 31. På torsdag ska vi fly hemmet pga renovering så vi åker upp till min mamma i 3 veckor. Jag kommer ha 23 mil till förlossningen (!!) Vilket känns läskigt. Bor i Stockholm så jag är van med flera stora sjukhus i närheten.

Jag har inget som tyder på att han ska komma tidigt och kommer han tidigt så behöver han inte mycket utan jag. Vet inte varför jag inte kan bestämma mig.

Hur hade ni gjort?

gör det för säkerhetsskull :) lätt att småstressa upp sig annars
  • Olinelilja
    Tokmamma skrev 2018-07-22 19:58:55 följande:

Hur hade ni gjort?

Ja absolut, packa med dig väskan. Håller med föregående - om inte annat så för att bara känna lugnet i att du iallafall har sakerna med dig. Jag ver flera som fött tidigare än v.31 man vet faktiskt aldrig när det sker. Lycka till!
  • Nostalgity

Är det någon mer som börjar bli rastlös?

Jag har gått på graviditetspenning pga fysiskt tungt och riskfyllt arbete, sen 1 juli. Har redan hunnit måla om bebisens rum med schabloner etc. Byggt ihop hans hylla, spjälsäng, inhandlat all inredning, tvättat och strykt sängkläderna, sytt gardiner, sytt sänghimmel och byggt konsollen för den. Och nu i helgen har jag målat vårat sovrum, samt fått sambon att skruva i taket för idag ska vår egengjorda sänghimmel upp där. I veckan som var så rev jag ut hela skrubben (grejer överallt och den va proppfull), rensade, kasta, vakuumförpackade, plastlådor och kartongmärkte.... Visade ingen nåd, så nu är de typ jättetomt där!

Funderar på att måla en fondvägg i köket?

Behöver jag tala om hur min kropp mår? Jag som inte ens kommer upp från golvet.

Rastlös.nu

Ni som har en kropp med onda sammandragningar, ryggproblem etc men som ändå inte får ro... Hur gör ni för att koppla av?

• Lilj3
    Nostalgity skrev 2018-07-23 14:49:00 följande:

Är det någon mer som börjar bli rastlös?

Jag har gått på graviditetspenning pga fysiskt tungt och riskfyllt arbete, sen 1 juli. Har redan hunnit måla om bebisens rum med schabloner etc. Byggt ihop hans hylla, spjälsäng, inhandlat all inredning, tvättat och strykt sängkläderna, sytt gardiner, sytt sänghimmel och byggt konsollen för den. Och nu i helgen har jag målat vårat sovrum, samt fått sambon att skruva i taket för idag ska vår egengjorda sänghimmel upp där. I veckan som var så rev jag ut hela skrubben (grejer överallt och den va proppfull), rensade, kasta, vakuumförpackade, plastlådor och kartongmärkte.... Visade ingen nåd, så nu är de typ jättetomt där!

Funderar på att måla en fondvägg i köket?

Behöver jag tala om hur min kropp mår? Jag som inte ens kommer upp från golvet.

Rastlös.nu

Ni som har en kropp med onda sammandragningar, ryggproblem etc men som ändå inte får ro... Hur gör ni för att koppla av?

Samma här, gick hem på graviditetspenning redan efter midsommar. Har väl inte fixat så mycket till just bebisen än men måste ha något att göra hela tiden annars blir jag tokig. Så jag drar igång med att städa, plocka, baka, rensa osv och sen är jag helt slut på kvällen när sonen har somnat. Dessutom har vi precis renoverat köket så det har varit en hel del att göra. Jag har inte haft en speciellt jobbig graviditet hittills men börjar känna att kroppen säger ifrån. Sen gör ju värmen sitt också. Det blev ju inte så mycket till tips här eftersom jag är usel på att koppla av själv, men jag förstår din rastlöshet!
  • Nostalgity
    Lilj3 skrev 2018-07-23 15:12:31 följande:

Samma här, gick hem på graviditetspenning redan efter midsommar. Har väl inte fixat så mycket till just bebisen än men måste ha något att göra hela tiden annars blir jag tokig. Så jag drar igång med att städa, plocka, baka, rensa osv och sen är jag helt slut på kvällen när sonen har somnat. Dessutom har vi precis renoverat köket så det har varit en hel del att göra. Jag har inte haft en speciellt jobbig graviditet hittills men börjar känna att kroppen säger ifrån. Sen gör ju värmen sitt också. Det blev ju inte så mycket till tips här eftersom jag är usel på att koppla av själv, men jag förstår din rastlöshet!

Ja, när barnen somnat så är de som att jag kan somna stående. Helt hyper på dagarna!

Det är ju några veckor kvar... Snacka om rent hem vi kommer ha! Haha. Hade jag kunnat så hade jag skrubbat golvet för hand.

Vi har en golvfläkt i alla rum, samt vår ac stå på i det rummet jag håller på i. Pga värmen så kan jag inte gå ut så möe... Får inge luft och får illamående, annars hade man ju kunnat hitta på saker med barnen... Men de får jag göra efter klockan 17-18.

Trevligt att höra att de finns fler som mig hehe
Svar på tråden BF September 2018