BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Asså, nu är jag lite nojjig igen. Jag var hos bm idag och idag låg hjärtljuden på 135 slag i minuten jämfört med 140 slag i minuten förra gången för tre veckor sedan. Men visst borde hon ha reagerat om det var onormalt att frekvensen var lägre den här gången än förra?
Det är ingenting att oroa sig för ellee nojja. Verkligen normalt och kan skilja mer utan att det är onormalt. :) jag brukar få se när bm mäter och det kan variera ganska mycket under den korta stunden som hon mäter. Så länge hjärtat slår normalt är det inget att grubbla över.
Tror inte heller du behöver oroa dig =). Sist jag var där pendlade pulsen mellan 128-164. Beror ju mycket på om de sover eller är vakna. Är ju samma som för oss pulsen växlar ju massor beroende på om vi vilar, sitter, dammsuger eller går på spinningpass. Såklart får man lita på att bm håller koll på om det är något galet. Troligtvis mår din bebis jättebra =)
Asså, nu är jag lite nojjig igen. Jag var hos bm idag och idag låg hjärtljuden på 135 slag i minuten jämfört med 140 slag i minuten förra gången för tre veckor sedan. Men visst borde hon ha reagerat om det var onormalt att frekvensen var lägre den här gången än förra?
Förra gången lågs min bebis hjärtfrekvsens på 140 (4 veckor sen) och idag 110!!! :(
Ja, det var ju lite större skillnad. Var det något som di BM reagerade på?
Någon av er som använt bröstvärmare?!
Jag har tidigare haft promille bröstvärmare och var inte bekväm med dessa. Nu är de dock utslitna och jag funderar på imsevimses istället. Någon som har erfarenheter och vill dela med sig?!

Jag har tidigare haft promille bröstvärmare och var inte bekväm med dessa. Nu är de dock utslitna och jag funderar på imsevimses istället. Någon som har erfarenheter och vill dela med sig?!
Jag har aldrig använt sådana. Är det någon särskild anledning till att du använt och planerar att köpa i förväg innan bebisen kommer? Har du haft mycket mjölkstockningar?
Hade en känning till mjölkstockning med första barnet och efter det är jag livrädd att få det ordentligt! Och använde efterfest värmare såfort det blåste, om vi skulle åka bil med acn på, kyligt väder.
Så det är av rädsla jag vill ha dem med i BB väskan till hemresan.