BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej. Det är så här, halsbrännan har blivit ett faktum här hemma. Beror på graviditeten samt stress. Försöker undvika att stressa vilket är lättare sagt än gjort, dricker inte kaffe osv.
Har ni några tips på vad jag kan göra för att minska det? Förutom att knapra novalucol som ett tok (gör det redan)
Gör så fruktansvärt ont! Känns som lungorna ska brinna upp.
Usch hörrni, en jättepinsamt och jobbig fråga. Har någon haft hemorrojder under sin graviditet eller annars också för den delen? Jag var magsjuk för typ tre veckor sedan och har sedan dess varit dålig i magen. För typ 7-10 dagar sedan fick jag besvär med att det sved jättemycket där bak efter att jag varit på toa, fick också typ slem i trosorna och på toalettpappret när jag kissade utan att jag märkte det. Tänkte att det berodde på att jag var så dålig i magen och fick torka mig mycket. Men börjar fundera på om det är hemorrojder. Är så ledsen. Vad behandlar man med?
Jaha och jag tror jag har åderbråck i blygdläppen??? Visste inte ens att man kunde ha det, av alla ställen... Är svullen över ena blugsläppen och det ömmar sedan en vecka tillbaka, blir lite värre hela tiden. Pratade nyss med bm som ska undersöka om en vecka. Någon som haft? Vad innebär det liksom? Ska eventuellt behöva bära stödstrumbyxor..... Gud så skönt i den här värmen *puuust*
Jaha och jag tror jag har åderbråck i blygdläppen??? Visste inte ens att man kunde ha det, av alla ställen... Är svullen över ena blugsläppen och det ömmar sedan en vecka tillbaka, blir lite värre hela tiden. Pratade nyss med bm som ska undersöka om en vecka. Någon som haft? Vad innebär det liksom? Ska eventuellt behöva bära stödstrumbyxor..... Gud så skönt i den här värmen *puuust*
Igår var jag till bm och alla värden var bra för dagen, dock var värdet för rödahundsvacinet taskigt så efter förlossningen måste jag tydligen vaccinera om mig mot det redan innan jag far hem från förlossningen..
fick oxå mitt moderskapsintyg och i samband med det nämnde bm mitt bf som den 11/9 och när jag då protesterade och sa att jag fick ett helt annat datum på rul blev det lite komiskt, jodå när hon läste lite mer så stog det bf 18/9, då blev jag paff va hon sa ju 19/9 till oss sa jag, jaja saksamma ungen kommer när den kommer. Å när jag kom hem sökte jag reda på papperet jag fick på rul å där står det döm om min förvåning 18/9, nog för att jag hört och förstått att ju fler graviditeter man går igenom inte fullt så stark koll brukar man ha, men att jag skulle ta fel på datum det var ju högst intressant, nu ska jag försöka rätta till rätt datum för alla som frågat.. hoppas bara att jag inte säger 19 pga en kännsla så att den tänker komma då. Eller om bm på rul råkade säga 19/9 i stället för 18/9, hopas på det då känns det ju lite bättre för mig.
Hur mycket har ni köpt till bebisen? Vi har börjat lite smått att veta av en lång lista.
Vagnen är beställd.
Spjällsäng är fixad
Baby monitor
Filtar
Några plagg
Sängkläder
Babyskydd inte klart.
Hur mycket har ni köpt till bebisen? Vi har börjat lite smått att veta av en lång lista.
Vagnen är beställd.
Spjällsäng är fixad
Baby monitor
Filtar
Några plagg
Sängkläder
Babyskydd inte klart.
Vi har inte köpt något. Dock har vi ett barn sedan innan så det mesta har vi ju (någonstans på vinden) och fattas det något så går det ju att köpa när barnet är fött. Så det är väl mest blöjor och bröstvårtssalva som mest känns som ett måste. Och klart att det är kul att köpa några nya bebisplagg. Men är ju ett tag kvar också =)
Men någon form av sjal/sele vill jag gärna ha som är anpassade för mindre barn, den vi har kan man tidigast börja använda från 4mån om man som jag får stora barn. Är det någon som har något tips? Trikåsjal verkar ju väldigt smidig men vad jag förstått så är användnibgstiden rätt kort. Storebror vägde 4,6kg när han kom och om lillebror är lika stor så är han ju nästan för tung redan som nyfödd om jag förstått det rätt.
Vagnen är beställd.
Spjällsäng är fixad
Baby monitor
Filtar
Några plagg
Sängkläder
Babyskydd inte klart.
Har till o med köpt mjukisbyxor, tjocktröja med dragkedja och mössa till bebisen att ha efter födseln... Att ha på BB.
Tittar nu på vad för slags inneskor jag vill ha med mig. Lutar åt foppatofflor... Lätta att ta med, ta på och tar inte mycket plats.
Ska fråga min mamma nu i dagarna om hon kan tänka sig ta barnen när det är dags att åka in.
Mindre än 3 månader kvar nu och skulle bebis födas nu så är de 80% att han klarar sig.
Gillar att vara förberedd haha