• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • emhu
    Smka skrev 2018-07-15 19:34:51 följande:

Hur mår ni i värmen?

Jag håller på att smälta bort! Vår termometer har visat 30 grader både inne och ute idag. Jag tog ett kallt bad förut och då var det ganska skönt i en timme efteråt ungefär. Nu är jag lika varm som innan igen. Vi har dock köpt en takfläkt till sovrummet och den är guld värd i den här hettan. Har också märkt att en handduk som man blöter i kallt vatten är väldigt skön att stoppa om fötterna med! Och massor av isglass! Hur gör ni andra för att klara av värmen?
  • Nostalgity
    Smka skrev 2018-07-15 19:34:51 följande:

Hur mår ni i värmen?

Så fort jag går ut så kommer illamåendet och syrebristen blir värre så jag får panik.

Håller mig inne och försöker aktivera mina 2 barn så gott jag kan.

Förstår inte hur jag ska kunna ta mig till bm på torsdag, då karln inte kan följa med denna gång. Då i vecka 32+0.

Har dock börjat få sammandragningar/förvärkar som gör ont i hela härligheten + ryggen. Någon mer med onda sådana?
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Tokmamma

Jag är så tacksam över att vi har ac hemma!

Jag har haft mycket sammandragningar men nu även förvärkar, ilningar och tryck ner åt. Har fått bekräftat att liten ligger ner med huvudet på ultraljudet. Tror han är eller håller på att fixera sig. Ska bm kolla imorgon. Tycker det är tidigt. Är i vecka 29+0 imorgon. Och jag har känt i flera veckor hur han bökar sig längre ner.

Tur var livmodertappen oförändrad.

• emhu
    Nostalgity skrev 2018-07-16 17:31:44 följande:

Så fort jag går ut så kommer illamåendet och syrebristen blir värre så jag får panik.

Håller mig inne och försöker aktivera mina 2 barn så gott jag kan.

Förstår inte hur jag ska kunna ta mig till bm på torsdag, då karln inte kan följa med denna gång. Då i vecka 32+0.

Har dock börjat få sammandragningar/förvärkar som gör ont i hela härligheten + ryggen. Någon mer med onda sådana?

Inga onda sammandragningar ännu men bm trodde förra veckan att bebis håller på att fixera sig då jag har väldigt ont i bäckenet och det kommer som brännande ilningar i hela fiffi flera gånger om dagen. Men jag är bara i vecka 31 än så länge så jag tycker att det verkar tidigt för fixering redan nu.

Imorgon ska jag fly lägenheten och jobba på kontoret. Hoppas att inomhustemperaturen är humanare där...ser dock inte fram emot resan hem imorgon i kollektivtrafiken.
  • Nostalgity
    emhu skrev 2018-07-16 21:27:33 följande:

Inga onda sammandragningar ännu men bm trodde förra veckan att bebis håller på att fixera sig då jag har väldigt ont i bäckenet och det kommer som brännande ilningar i hela fiffi flera gånger om dagen. Men jag är bara i vecka 31 än så länge så jag tycker att det verkar tidigt för fixering redan nu.

Imorgon ska jag fly lägenheten och jobba på kontoret. Hoppas att inomhustemperaturen är humanare där...ser dock inte fram emot resan hem imorgon i kollektivtrafiken.

Det är en obehaglig känsla!

På torsdag är första gången de börjar kolla om huvudet ligger i bäckeningången. Ca vecka 32-33 brukar de börja kolla de sa min bm. Men har en känsla av att min pojk inte ligger neråt. Det är vanligt att ju fler barn man får ju senare vänder dom sig.... Har jag läst om.
  • Lisa1986

Ja jag tycker värmen har varit hanterbar tills nu sista veckan då jag bara vill fly. Är i vecka 34 nu och ska på tillväxtultraljud på onsdag. Lillkillen ligger i tvärläge än så länge och är svårmätt. Vi får väl se hur det utvecklar sig..

• Nostalgity

Har ni inrett nå barnrum än?

Lägg upp en bild isf!

Jag är väldigt intresserad av inredning så vore kul å se hur ni har gjort!

• Hellan

Jag har tyckt att värmen gått bra ända till mitten slutet av förra veckan. Blir lätt yr, känner mig helt slut och orkeslös, det enda jag tycker är gott att äta är melon och glass. Åh mitt i allt detta har vi nu tagit ungarna och lånat mina föräldrars husvag och dragit på semester. Skönt med av i bilen men hsvagnen är ju som en bastu. Ser dock fram mot Sommarland i Leksand, kanske kan jag oxå ta mig ned i någon pool.

Sen dricker jag vättskeersätning varje dag i förebyggande syfte för så som jag svettas behöver nog kroppen hjälp. Åh sen hatar jag just nu dessa stödstrumpbyxor, känner mig som en fånge, och svetten den bara rinner av mig.

• Nostalgity

Va på toa nyss och såg att jag fått en liten brunaktig flytning i trosan, även på pappret. Brunt betyder ju gammalt blod?

Är de inget att oroa sig för eller bör jag ta upp de med bm imorgon lr ringa 1177 idag?

Svar på tråden BF September 2018