BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Jobbar också på förskola och är lite avis på dig som har en kropp som håller! Väntar tredje barnet och har med de andra jobbat in i det sista men nu verkar min kropp inte orka längre pga bland annat sammandragningar när jag går och står för mycket. Hoppas du mår bra länge!
Jaha... Klockan är snart 06, mannen har åkt till jobbet o här är jag klarvaken. Ögonen svider så jag är ju jättetrött men ligger och lyssnar på åskan och har svårt att somna om. Typiskt!
V. 35 idag... Jag börjar sakta sakta inse att det ska komma en bebis snart!
Har liksom inte riktigt förstått lr tagit till mig vad som komma skall. Känns så distanserat på nå sätt. Som om att jag ska bara ha denna mage ett tag, sen kommer den försvinna och livet blir som vanligt igen med mina 2 barn.
Är dessa känslor något jag bör oroa mig för?
Hej hörrni! Får jag fråga en sak? Har tagit ledigt typ 2,5 vecka innan bf. Funderar på att kanske gå ned någon procent i arbetstid sista typ tre veckorna jag jobbar. Så att jag får gå hem tidigare någon dag i veckan. Kan det påverka min föräldrapenning?
Vad har ni för erfarenheter av tul o viktuppskattning? I v34+0 gjorde jag tul men glömde fråga om beräknad födelsevikt..
Hej hörrni! Får jag fråga en sak? Har tagit ledigt typ 2,5 vecka innan bf. Funderar på att kanske gå ned någon procent i arbetstid sista typ tre veckorna jag jobbar. Så att jag får gå hem tidigare någon dag i veckan. Kan det påverka min föräldrapenning?
Mina sammandragningar har gått från att bara kännas som en spänning i magen till att spänna ofta och obehagligt, typ var 5-10 minut emellanåt. Det spänner såååå hårt och hela magen verkligen trycker ihop sig som en fet tryckande korv som känns som att magen ska spricka? Haha dålig förklaeing... men har ni andra fått så med? Att det ökat?
Jag kliver in i v.33 på lördag. Jobbar fortfarande men får graviditetspenning om 2 veckor..... Funderar på att vara hemma och vila upp mig några dagar?
Mina sammandragningar har gått från att bara kännas som en spänning i magen till att spänna ofta och obehagligt, typ var 5-10 minut emellanåt. Det spänner såååå hårt och hela magen verkligen trycker ihop sig som en fet tryckande korv som känns som att magen ska spricka? Haha dålig förklaeing... men har ni andra fått så med? Att det ökat?
Jag kliver in i v.33 på lördag. Jobbar fortfarande men får graviditetspenning om 2 veckor..... Funderar på att vara hemma och vila upp mig några dagar?
[quote=78932234][quote-nick]Nostalgity skrev 2018-08-02 13:50:07 följande:[/quote-nick]Om du har ett fysiskt tungt lr riskfyllt arbete kan du få beviljat att gå ner i arbetstid, när du ansöker via fk. Då får du de timmar du jobbar av din arbetsgivare och resten av fk, det påverkar inte din fp.
Men har du inga hinder att jobba heltid så beviljar inte fk att gå ner i arbetstid. Utan då får man välja att antingen gå på fp eller också enbart att gå ner i tid utan ersättning från fk. Eftersom fp baseras på flera månaders inkomst så tror jag inte att din fp påverkas av det.
Enklast är ju att ringa o fråga dom bara
Fast gravpenning tror jag inte att jag får på mitt jobb. Dr emot får ju alla ta upp FP 60 dagar innan bf. Och om man bara går ner typ 5% i arbetstid, kan man ta upp bara 5% i föräldrapeng? Jo jag ska ringa. Men är svårt att sitta i telefonkö i typ 30-40 minuter på arbetstid.