• Bueno

4 månader kräver konstant underhållning

Är det en fas nu som gör vår 4 månaders dotter så extremt uppmärksamhetskrävande och gnällig? Försöker med allt, bara tyst när man leker och dingar sig extremt med henne eller bär runt på henne. Men även då kan det gnällas. Blir ju helt slut av att bära omkring eller leka varje vaken stund hela tiden. Även i sele, behöver ju kunna sitta ner också för att vila. Tv vill jag ej låta henne se även om det hjälper en stund. Vagn promenad tar vi varje dag. Någon som har tips på vad man kan göra för att få barnet nöjt? Denna fas har precis börjat och känner mig redan trött.. Är det bara att härda ut? Blir det bättre sen?

Trött mamma

• Svar på tråden 4 månader kräver konstant underhållning
  • Bueno
    Anonym (Va) skrev 2018-01-03 18:57:56 följande:

Har jag förstått det rätt? Du är trött på att vara förälder efter fyra månader för att ditt barn vill ha din uppmärksamhet?

Du har förstått det fel. Tråkigt med dömande och förutfattade meningar. Jag är bara sliten, som vilken helst kan bli. Första barnet och inte van /beredd på detta. Alla känner nog så ibland, som har barn, ett eller flera. finns dessutom andra omständigter i mitt liv som tynger vilket gör det lite extra jobbigt för tillfället. Jag älskar att vara förälder. Bästa som hänt mig. Ville bara ha lite tips från andra föräldrar, som varit med om liknande .
  • Anonym (Va)
    Bueno skrev 2018-01-03 20:39:56 följande:

Du har förstått det fel. Tråkigt med dömande och förutfattade meningar. Jag är bara sliten, som vilken helst kan bli. Första barnet och inte van /beredd på detta. Alla känner nog så ibland, som har barn, ett eller flera. finns dessutom andra omständigter i mitt liv som tynger vilket gör det lite extra jobbigt för tillfället. Jag älskar att vara förälder. Bästa som hänt mig. Ville bara ha lite tips från andra föräldrar, som varit med om liknande .

Men du kan ju inte på allvar mena att du inte visste att barn är krävande och uppmärksamhetstörstande? För du verkar förvånad över att ditt barn på Fyra månader inte kan underhålla sig själv.
  • Bueno
    Anonym (Liv) skrev 2018-01-03 19:14:54 följande:

Antingen har du aldrig varit med om det ts beskriver eller så har du glömt. Denna fas återkommer ej. Det blir andra bekymmer men aldrig såhär. Att ha en ettåring eller tvååring eller treåring eller tioåring är sju gånger lättare än den fas ts beskriver, man blir aldrig så låst och bunden igen.

Tack!! Empati och förståelse kommer man långt med ?
  • Bueno
    Anonym (Jisses...) skrev 2018-01-03 19:07:10 följande:

Jag är ledsen att säga det men välkommen till föräldraskapet! Det är så här det är att ha barn, de kräver din uppmärksamhet för att du ska lära dem allt du kan. Du ska ge dem världen när de är för små att nå den själva. Du ska spegla samhällets normer, regler, värden osv så att barnet kan tolka å förstå sina omgivningar... Du hat 18 år kvar av detta. Kanske ska du lägga det gamla talesättet på minnet: små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer...

Tack för uppläxningen... Dock var det inte det jag var ute efter. Men har man haft en dålig dag kan man alltid sitta på familjeliv och kritisera andra, så att man får avreagera sig lite. ????????
  • Bueno
    Anonym (Va) skrev 2018-01-03 20:41:51 följande:

Men du kan ju inte på allvar mena att du inte visste att barn är krävande och uppmärksamhetstörstande? För du verkar förvånad över att ditt barn på Fyra månader inte kan underhålla sig själv.

Men herregud!! Vad gör du för egna tolkningar människa? Har bett om tips för att få barnet nöjt, har inte någonstans indikerat på att det skulle vara tips på hur bäbis kan underhålla sig själv. alla tips på hur man får barnet glad och inte gnällig, jag gör allt för att få henne nöjd. Förvånad ja, eftersom hon inte varit såhär innan. Om du bara vill hacka kan du hitta annan tråd att skriva i.
  • Bueno
    Glinda från Oz skrev 2018-01-03 20:36:59 följande:

Om dina barn behövde samma uppmärksamhet som ts barn just nu skulle du inte kunna jobba eller ha flera stycken. Problemet är inte att barnet vill ha uppmärksamhet utan att barnet kräver så mycket att ts inte kan göra något annat, i bland behöver man gå på toa och äta också. Då barnet börjar på förskolan är den här fasen över.

Tack! Precis så är det ju! Den som inte förstår det vill ju bara kritisera och bråka
  • Bueno
    Anonym (Va) skrev 2018-01-03 19:43:32 följande:

Jag har tre barn och barn kräver uppmärksamhet! Varför skaffa ett år om man efter några månader inte orkar ge hen den uppmärksamhet hen behöver?

Och alla dina barn har varit lugna och glada och du har aldrig känt dig trött och utmattad?
  • FuckGoggleAskMe

TS, denna fas gick så småningom över hos min son, efter typ tio år ... När han var baby funkade långa promenader med hundskådning bra (där dom rastar hundar i parken alltså, han älskade att titta på det), annars så sjöng jag så att jag tappade rösten (låter hemsk, men han var nöjd) eller ?dansade?, dvs han tittade jag på när jag städade/diskade till musik, med lite handklappning, huvudskakning och grimaser ... ja utsliten blir man, han ville bli road non-stop, annars skrek han.

• Bueno
    Anonym (Va) skrev 2018-01-03 19:43:32 följande:

Jag har tre barn och barn kräver uppmärksamhet! Varför skaffa ett år om man efter några månader inte orkar ge hen den uppmärksamhet hen behöver?

Vad har du fått något ifrån att jag inte orkar ge mitt barn uppmärksamhet? Jag frågade efter lite tips på saker som kan göra ett barn mer nöjt.. Herregud
  • Bueno
    buskar skrev 2018-01-03 19:01:19 följande:

Sådär är vår son också, och har varit sedan dag ett. Skillnaden är att han inte gnäller, utan han gapskriker, och har en mycket kraftull röst.

Mycket tröttsamt.

Har dock blivit lite bättre senaste tiden

Förstår din frustration..
Svar på tråden 4 månader kräver konstant underhållning