• Anonym (ulla)

    Saker ni aldrig tänkte på när ni förespråkade feminismen! Är det fortfarande lika lockande att ha en feministisk man??

    Eftersom män och kvinnor är likadana enligt vänsterfeminismen så:
     
    1: Den feministiska mannen har slutat betala för notan vid restaurangbesök, han har även slutat bjuda på drinkar m.m. Varför ska han betala när alla människor är en "hen"?.

    2: Att som man ha ett våldsamt slagsmål med en kvinna är inte längre mer tabu än att två män har slagsmål med varandra. Tidigare har det ansetts fegt och ynkligt att en kille slår en tjej, men inte i hen världen! Här är alla lika!

    3: Vårdnadstvister kommer inte längre vara till kvinnans fördel, som är fallet idag. Kvinnan har alltid haft förtur i vårdnadstvister men nu är det slut på det eftersom vi alla är hen. 

    4: Den feministiska mannen är inte längre familjens beskyddare vid farliga situationer, nu är det kvinnan som ska träda fram farliga och våldsamma situationer. Mannen är nu en legitimerad ynkrygg. 

    5: Gentlemanna beteendet från mannens sida är nu slut. Från och med nu är det slut på att exempelvis hålla uppe dörren för kvinnor, eller att låta kvinnor få förtur vid kritiska situationer, exempelvis när ett passagerarfartyg sjunker. 

    6: Att mannen ska ta initiativet att söka kontakt med en kvinna han är intresserad av är slut! Nu är det kvinnorna som ska kliva fram och vara dem som inleder en kontakt.    

    7: Mannen har dessutom slutat vara den som är "praktiskt lagd". Nu är det även kvinnan som ansvarar för däckbyten och reparationer på bilen, reparationer i hemmet, installering av tekniska prylar i hemmet. 

    Är det fortfarande lockande med vänsterfeminismen?  

  • Svar på tråden Saker ni aldrig tänkte på när ni förespråkade feminismen! Är det fortfarande lika lockande att ha en feministisk man??
  • Mastrina
    Anonym (ulla) skrev 2018-01-18 10:55:42 följande:

    Eftersom män och kvinnor är likadana enligt vänsterfeminismen så:

     

    1: Den feministiska mannen har slutat betala för notan vid restaurangbesök, han har även slutat bjuda på drinkar m.m. Varför ska han betala när alla människor är en "hen"?.

    2: Att som man ha ett våldsamt slagsmål med en kvinna är inte längre mer tabu än att två män har slagsmål med varandra. Tidigare har det ansetts fegt och ynkligt att en kille slår en tjej, men inte i hen världen! Här är alla lika!

    3: Vårdnadstvister kommer inte längre vara till kvinnans fördel, som är fallet idag. Kvinnan har alltid haft förtur i vårdnadstvister men nu är det slut på det eftersom vi alla är hen. 

    4: Den feministiska mannen är inte längre familjens beskyddare vid farliga situationer, nu är det kvinnan som ska träda fram farliga och våldsamma situationer. Mannen är nu en legitimerad ynkrygg. 

    5: Gentlemanna beteendet från mannens sida är nu slut. Från och med nu är det slut på att exempelvis hålla uppe dörren för kvinnor, eller att låta kvinnor få förtur vid kritiska situationer, exempelvis när ett passagerarfartyg sjunker. 

    6: Att mannen ska ta initiativet att söka kontakt med en kvinna han är intresserad av är slut! Nu är det kvinnorna som ska kliva fram och vara dem som inleder en kontakt.    

    7: Mannen har dessutom slutat vara den som är "praktiskt lagd". Nu är det även kvinnan som ansvarar för däckbyten och reparationer på bilen, reparationer i hemmet, installering av tekniska prylar i hemmet. 

    Är det fortfarande lockande med vänsterfeminismen?  


    0. Inte alla är vänster. Det finns feminism inom alla politiska inriktningar. Ingen kvinna jag känner är vänster men feminist (såklart).

    1. Varför ska han betala när jag tjänar mer?

    2. Slår han mig så blir han anmäld för misshandel. Så som misshandel ska anmälas.

    3. Varför ska min man inte ha samma rätt till sina barn?

    4. Tack och lov. Om han skulle attackera en inbrottstjuv finns risk att situationen urartar och det blir direkt livsfarligt. Bättre att backa och vara listig.

    5. Jag kan hålla upp dörren själv. Är ganska stark. Vid sjunkande skepp samarbetar vi och ser till att barn och äldre får förtur till livbåtarna.

    6. Om det innebär slutet på tafsande, förföljelse och upptryckt mot en vägg eller drogad, så fine! Jag sköter då hellre raggandet eftersom jag gör det på ett respektfullt sätt.

    7. Gör jag redan då mannen saknar körkort och inte är händig.

    Var det någon mer bagatell du hade på lilla hjärtat?
  • Jgzurdrud

    1: Den feministiska mannen har slutat betala för notan vid restaurangbesök.

    Det låter bra. Jag har alltid betalat min egen nota och tycker det är jobbigt när killar vill göra det.

    2: Att som man ha ett våldsamt slagsmål med en kvinna är inte längre mer tabu än att två män har slagsmål med varandra.

    De män jag dejtat har varken slåtts med andra män eller med mig. Civiliserade människor hamna sällan i slagsmål över 7- årsålder.

    3: Vårdnadstvister kommer inte längre vara till kvinnans fördel, som är fallet idag.

    Om vårdnadstvister är rättvisa är det väl perfekt?

    4: Den feministiska mannen är inte längre familjens beskyddare vid farliga situationer.

    Nähä. Själv har jag aldrig känt behov av beskydd.

    5: Gentlemanna beteendet från mannens sida är nu slut. Från och med nu är det slut på att exempelvis hålla uppe dörren för kvinnor, eller att låta kvinnor få förtur vid kritiska situationer, exempelvis när ett passagerarfartyg sjunker.

    Att kvinnor och barn har fått förtur är en myt. I själva verket är det flest män som överlever alla fartygskatastrofer, utom Titanic. Män räddar sig själva först har undersökningar visat. Så det blir ingen skillnad.

    6: Att mannen ska ta initiativet att söka kontakt med en kvinna han är intresserad av är slut!

    Så har jag gjort länge. Varför sitta och vänta på att bli vald? Jag vill vara den som väljer.

    7: Mannen har dessutom slutat vara den som är "praktiskt lagd".

    Ja, det låter väl bra? Jag delar gärna allt ansvar!

    Summa summarum: det låter bra!

  • Aniiee

    Jag är inte ens feminist, och till och med jag ser fördelen eller ovidkomligheten i de där punkterna......


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • SofieJ

    Om man ser någon som helst problematik med dina punkter kan man inte kalla sig feminist...

    Däremot när det kommer till våld så finns det inget som gör det okej att ge sig på någon annan. Oavsett kön.

  • Anonym (Blåluvan)

    Jösses i min lilla låda vilka knepiga argument.

    1: Den feministiska mannen har slutat betala för notan vid restaurangbesök, han har även slutat bjuda på drinkar m.m. Varför ska han betala när alla människor är en "hen"?.

    Inte vet jag, jag har tillräckligt med pengar för att betala för mig själv och några till. Bara fattiga människor och kroniskt oattraktiva snålrövar snyltar på andra.

    2: Att som man ha ett våldsamt slagsmål med en kvinna är inte längre mer tabu än att två män har slagsmål med varandra. Tidigare har det ansetts fegt och ynkligt att en kille slår en tjej, men inte i hen världen! Här är alla lika!

    Man får inte slå andra. Det finns typ någon lag om det, har jag hört. Detta är det värsta idiotargumentet jag har sett på FL på ett år och det vill inte säga lite.

    3: Vårdnadstvister kommer inte längre vara till kvinnans fördel, som är fallet idag. Kvinnan har alltid haft förtur i vårdnadstvister men nu är det slut på det eftersom vi alla är hen. 

    Klart att föräldrar ska bedömas rättvist och likvärdigt när det gäller barnens bästa. Varför skulle man inte vilja att det var så?

    4: Den feministiska mannen är inte längre familjens beskyddare vid farliga situationer, nu är det kvinnan som ska träda fram farliga och våldsamma situationer. Mannen är nu en legitimerad ynkrygg. 

    Nä, det är han inte. Hur ofta hamnar du i farliga situationer? Fel umgänge?
    Väldigt få män avväpnar mördare dagligen, de flesta ringer nog faktiskt polisen, vare sig de är man eller kvinna. 

    5: Gentlemanna beteendet från mannens sida är nu slut. Från och med nu är det slut på att exempelvis hålla uppe dörren för kvinnor, eller att låta kvinnor få förtur vid kritiska situationer, exempelvis när ett passagerarfartyg sjunker. 

    Att hålla upp dörren handlar inte om att man är man, det handlar om att man har normal hyfs. Jag är fullt kapabel att hålla upp dörren för en kollega som kommer efter mig även om han är man. Vid nödsituationer så har inget kön företräde framför det andra, kvinnor är inte hjälplösa längre i klänningar som tar upp 4 kubik och kvarnhjulshattar så det är väl helt i sin ordning? Återigen har du inte ens en fis i rymden att komma med.

    6: Att mannen ska ta initiativet att söka kontakt med en kvinna han är intresserad av är slut! Nu är det kvinnorna som ska kliva fram och vara dem som inleder en kontakt.    

    Det började jag med år 1989. Har själv valt alla mina män. Återigen- vad är din poäng?

    7: Mannen har dessutom slutat vara den som är "praktiskt lagd". Nu är det även kvinnan som ansvarar för däckbyten och reparationer på bilen, reparationer i hemmet, installering av tekniska prylar i hemmet. 

    Såklart! Min man har inte fått någon teknisk uppfostran alls, hans far är pappersvändare och betalar för allt sånt= ingen upplärning. Vi är ungefär lika praktiska eller opraktiska, beroende på hur man ser det. Jag har ingen förväntan att han löser allting, och inte han på mig heller, men tillsammans löser vi det mesta eller så hyr vi in någon.  

  • Anonym (???)

    Så, feminister kan inte vara artiga mot folk alltså?  

    Jag håller alltid upp dörren för den bakom mig, oavsett vilket kön denne har. Det gjorde jag även innan feministernas frammarsch. Och jag är kvinna. Jag fick lite uppfostran jag se. 

    Jag har alltid varit beredd på att betala min del vid en dejt, men det är alltid trevligt om den som bjuder ut betalar. Bjuder jag ut någon på middag så betalar jag så klart. Ibland har jag dock inte fått och det är ok det med. 
    Ibland har den jag dejtat betalat ÄVEN fast jag var den som bjöd ut. 

    Ang vårdnadstvisterna, är det inte bra att barnen får tillgång till båda sina föräldrar? Även om de inte är överens. 

    Få se, vad var det mer du skrev...

    Jo, slagsmål, varför slåss? Som någon skrev, att ge sig på någon som är svagare är alltid dumt, feminist eller inte. Även där oavsett kön. Att ge sig på någon som är starkare är korkat.

    Byta däck och sånt, tja det gjorde jag också innan feministernas frammarsch. Nu gör jag det inte längre för att min man alltid propsar på att göra det. Jag gör andra saker jag är bättre på än han, tex tapetserar, bygger om och så. Jag lagar också all mat, för han är inget vidare på det. Men han är superbra på att dammsuga så det får han göra. 

    Beskyddare, tja mot vad? Vår demente granne som ibland tror att det är pro möte i vår lgh? 
    Vi har polishuset ner i backen, smidigare att ringa dem, men OM jag skulle behöva beskydda mina barn så inte fasen skulle jag vänta på att min man skulle ta strid, det skulle han iofs göra, men det skulle jag med. Mina barn, båda flickor, har också fått lära sig självförsvar och har alltid larm med sig om de är ute sent. 

    Sååå... Om feminismen är lockande? Ja som fan, jag vill tex inte ha mindre i lön än min manlige kollega bara för att han har en snorre dinglandes mellan benen. 

  • Anonym (Men lol sluta. Blir bara pinsamt.)
    Anonym (ulla) skrev 2018-01-18 10:55:42 följande:

    Eftersom män och kvinnor är likadana enligt vänsterfeminismen så:
     
    1: Den feministiska mannen har slutat betala för notan vid restaurangbesök, han har även slutat bjuda på drinkar m.m. Varför ska han betala när alla människor är en "hen"?.

    2: Att som man ha ett våldsamt slagsmål med en kvinna är inte längre mer tabu än att två män har slagsmål med varandra. Tidigare har det ansetts fegt och ynkligt att en kille slår en tjej, men inte i hen världen! Här är alla lika!

    3: Vårdnadstvister kommer inte längre vara till kvinnans fördel, som är fallet idag. Kvinnan har alltid haft förtur i vårdnadstvister men nu är det slut på det eftersom vi alla är hen. 

    4: Den feministiska mannen är inte längre familjens beskyddare vid farliga situationer, nu är det kvinnan som ska träda fram farliga och våldsamma situationer. Mannen är nu en legitimerad ynkrygg. 

    5: Gentlemanna beteendet från mannens sida är nu slut. Från och med nu är det slut på att exempelvis hålla uppe dörren för kvinnor, eller att låta kvinnor få förtur vid kritiska situationer, exempelvis när ett passagerarfartyg sjunker. 

    6: Att mannen ska ta initiativet att söka kontakt med en kvinna han är intresserad av är slut! Nu är det kvinnorna som ska kliva fram och vara dem som inleder en kontakt.    

    7: Mannen har dessutom slutat vara den som är "praktiskt lagd". Nu är det även kvinnan som ansvarar för däckbyten och reparationer på bilen, reparationer i hemmet, installering av tekniska prylar i hemmet. 

    Är det fortfarande lockande med vänsterfeminismen?  


    1. Man kan betala sin egen nota. Ifall man är tillsammans med någon kan man turas om att betala (bara för att det går snabbare än att stå och vänta på att den andra ska betala).

    2. Slagsmål är lika fel oavsett om det är man + man, kvinna + man, kvinna + kvinna. 

    3. Tycker det är helt rätt att vårdnadstvister inte är för något köns fördel, män ska ha lika mycket stor chans i vårdnadstvister som kvinnor.

    4. Så man är en legitimerad ynkrygg som man ifall man inte går fram i farliga situationer? Finns mängder med män som aldrig gör något vid konflikter, så du tycker alla de männen är ynkryggar? Kvinnor får väl göra sitt bästa och försvara sig också. Om man ska diskutera den frågan tror jag det ofta kan vara så att mannen går fram för att han oftast är starkare än tjejen och känner därför att han har större chans än om kvinnan hade gått fram. (ifall han vågar) På samma sätt hade väl en starkare kvinna gått fram och försvarat tex en kvinna som inte alls var lika stark? (ifall man vågar).

    5. Lol. Att kvinnor ska få gå före i båten hände på titanic för hundra år sedan. På Estonia var det väl fler kvinnor än män som dog? Folk kan väl hålla upp dörrar åt varandra oavsett vilket kön man tillhör? Tänk, idag har jag hållit upp dörren åt både manliga och kvinnliga kollegor. OMG!!!! 

    6. Men lol. Den som är intresserad och vill att något ska hända går fram.

    7. Jag är noll praktiskt lagd, men min syster är 1000 gånger bättre än min bror när det gäller byta däck, reparationer i hemmet exc. Antar att min syster är en man i förklädnad och min bror är en förklädd tjej. De har säkert varit det hela tiden och lurat mig, pyttsan vilka lurefixar! 

    Jag tycker faktiskt synd om dig ts som verkar tycka att du har kommit med roliga argument när det bara blir fånigt istället.
  • Anonym (hahaha)
    Anonym (ulla) skrev 2018-01-18 10:55:42 följande:

    Eftersom män och kvinnor är likadana enligt vänsterfeminismen så:
     
    1: Den feministiska mannen har slutat betala för notan vid restaurangbesök, han har även slutat bjuda på drinkar m.m. Varför ska han betala när alla människor är en "hen"?.

    2: Att som man ha ett våldsamt slagsmål med en kvinna är inte längre mer tabu än att två män har slagsmål med varandra. Tidigare har det ansetts fegt och ynkligt att en kille slår en tjej, men inte i hen världen! Här är alla lika!

    3: Vårdnadstvister kommer inte längre vara till kvinnans fördel, som är fallet idag. Kvinnan har alltid haft förtur i vårdnadstvister men nu är det slut på det eftersom vi alla är hen. 

    4: Den feministiska mannen är inte längre familjens beskyddare vid farliga situationer, nu är det kvinnan som ska träda fram farliga och våldsamma situationer. Mannen är nu en legitimerad ynkrygg. 

    5: Gentlemanna beteendet från mannens sida är nu slut. Från och med nu är det slut på att exempelvis hålla uppe dörren för kvinnor, eller att låta kvinnor få förtur vid kritiska situationer, exempelvis när ett passagerarfartyg sjunker. 

    6: Att mannen ska ta initiativet att söka kontakt med en kvinna han är intresserad av är slut! Nu är det kvinnorna som ska kliva fram och vara dem som inleder en kontakt.    

    7: Mannen har dessutom slutat vara den som är "praktiskt lagd". Nu är det även kvinnan som ansvarar för däckbyten och reparationer på bilen, reparationer i hemmet, installering av tekniska prylar i hemmet. 

    Är det fortfarande lockande med vänsterfeminismen?  


    Du är inte så intelligent va? Det är väl inte dags för fredagstrådar på en torsdag Drömmer
  • Anonym (Ulrika Eleonora)

    Ja, jag tycker fortfarande det är lockande.

    Och du, min man håller upp dörren för alla, inte bara för kvinnor. Han lagar mina behåar då jag inte kan sy. Han är bäst. <3

  • MrsH8

    1. Varför ska han betala när jag tjänar mer? Älskar att bjuda och skämma bort min älskling. Han likaså förstås. Även om jag betalar lite oftare då jag tjänar lite mer. Vi får båda känna oss härligt uppvaktade!

    2. Vill inte ha en våldsam man, duh! Att bruka våld är endast ok vid nödvärn. Läs lagen. Nödvärn kan gälla även om en kvinna attackerar en man. Man får i alla lägen ej bruka mer våld än nöden kräver.

    3. Eftersom min man satsat lika mycket på barnen och är lika empatisk som jag, så har de en jättebra relation. Jag håller hårt i min man och det är inte sannolikt att vi separerar, men om så vore fallet är det självklart med delad vårdnad och jag känner mig helt trygg att han tar fint hand om barnen och ser till deras bästa, liksom jag.

    4. Se punkt 2 och 3. De flesta hotfulla situationer löses inte med våld utan diplomati. I annat fall med hjälp av polisen. Tror inte vi kommer hamna i någon sådan situation, men om vi gör det, kommer vi båda att agera enligt punkt 2 och utifrån våra respektive förutsättningar göra vad som behövs för att skydda.

    5. Hålla upp dörren för de som behöver det är en mellanmänsklig artighet för såväl kvinnor som män. Något jag gärna gör, och som jag uppskattar om andra gör oavsett deras kön. I krissituationer, ärligt talat, så har det tyvärr aldrig varit så män skyddat kvinnor och barn. Tvärtom har de varit mest utsatta. De fysiskt starkaste (ofta män) har klarat sig bäst.

    6. Jag tar gärna initiativ till att prata med trevliga män. de män jag själv ?hittat? har varit de bästa framför de son jagat mig. Förmodligen pga att de är män med mindre bekräftelsebehov, mer stabila.

    7. Jag kan köpa de tjänster jag inte kan eller hinner genomföra, däckbyte, renovering osv. Köra bilen till besiktning eller biltvätt, sätta upp hyllor osv är ingen konst.

    Allt du skriver faller platt.

Svar på tråden Saker ni aldrig tänkte på när ni förespråkade feminismen! Är det fortfarande lika lockande att ha en feministisk man??