• Adalgisa

BF oktober 2018

Skapade en tråd då jag inte kunde hitta en befintlig för oktober. Om någon känner sig manad får denne gärna skapa en privat grupp på Facebook :)

• Svar på tråden BF oktober 2018
  • Frips
    Femblirsex14 skrev 2018-02-19 12:43:22 följande:
    Nu har jag ringt. Ska på vul den 7/3. Då är jag nästan i V8. Hon var hur trevlig som helst och det kostar som en vanligt läkarbesök. Håll snälla tummarna för oss nu! Vill så gärna att denna ska stanna och vara frisk!
    Bra gjort!! Skönt att du fått en tid, jag håller alla tummar och tår för er. Jag ska på VUL på måndag (26e feb) och är i vecka 8 då, egentligen borde jag kunnat gå på VUL denna vecka men jag sa att jag inte vill komma dit och att de inte kommer kunna se något, det kommer bryta ner mig totalt även mod et visar sig att det är lite för tidigt och allt är bra. Då kommer jag hellre ett par dagar senare och attd et verkligen kommer att synas då. 
  • Frips
    Femblirsex14 skrev 2018-02-19 20:21:30 följande:
    Tack för ditt svar! Så du har vul om bara en vecka? Vilken vecka är du i då? Jag ringde till mvc idag och fick ett bra bemötande men tips om att boka privat vul. Ringde och hon jag pratade med var väldigt förstående och sa att jag gärna hade fått komma redan idag men då hade det ändå varit lite för tidigt. Så ska dit om drygt två v. Så bara drygt två v av psykisk terror innan första besöket. Känns ändå bra att vara lite längre gången än om jag skulle Göra det om en vecka.
    Ja precis, om sex dagar ska vi dit (vem räknar, haha)... Och då kommer jag att vara i 7+0, vecka 8. Jag ville inte komma dit för tidigt, alltså under denna vecka när man egentligen kan se något i tidigaste laget, för om det visar sig att inget syns än kommer jag få sån panik och bara oroa mig, även om det sen visar sig att allt ser bra ut några dagar senare. I höstas fick vi VUL i vecka 7, men då syntes inget än och jag vart tillbakaflyttad en vecka och när jag senare kom till till nästa VUL några veckor senare så fanns inget levande i magen, och jag vill inte behöva åka dit två gånger igen om det inte går vägen denna gång och få oklara besked till en början med. 

Jättebra att du inte åkte dit idag, för högst troligen skulle de inte se något och då skulle du bara bli ännu mer orolig. Ja mina två veckor sedan jag var till MVC har känts både långa men även korta. till en början kändes det som en evighet tills VUL, men dagarna springer på och så länge man uppehåller sig med sysslor så går det ganska fort ändå :)
  • Mamapolarbear
    isali skrev 2018-02-20 00:49:41 följande:

Kul med en till som tränar! Är beräknad till exakt samma dag som sig och är nu i vecka 4+0. Jag kör mycket styrkelyft och varierar det med varsin. Denna graviditet så ska jag försöka hålla mig i bättre form än förra. Än så långe trånar jag på som vanligt och kommer köra på så långe kroppen min orkar.

Minns att jag var orolig mycket. Men njöt mest och allt var så spännande och nytt med sonen. Att ha en liten hemlighet som ingen annan visste. Så spännande! Lycka till!

Ja, det är superspännande att ha en hemlighet som bara vi vet :) vi försöker njuta, båda två, men min generella oro tar över lite ibland. Jag är idag i vecka 4+2 enligt NC och det känns fortfarande så overkligt! jag ska också försöka träna så mycket jag kan under graviditeten, men tränar då normalt sett helt utan vikter. Mycket smidighet och explosivitet. Tror dock att inför en förlossning kan det behövas lite mer uthållighetsträning? Vad tror du?
    Vegas skrev 2018-02-19 19:48:32 följande:

Jag tycker att du kan ringa imorgon! Så får du en tid för inskrivning även om den är en bit bort :)

Jag är till och från illamående, har ömma bröstvårtor om jag rör dom. Och ibland gör de ont/är obehag fram i magen. Hoppas att det är en liten som ger växtvärk :)

Vi har inte heller berättat för nån. Förutom en väninna till mig. Vi ska nog vänta lite till innan vi berättar. Iofs tänker jag att man vill ju ha stöd från familj och vänner om nåt händer. Så vi får se när vi berättar :)

Jag har inte heller tagit fler test.... kanske ska göra det för att säkerställa att man fortfarande är preggers? :'D

Jag ringde nu på morgonen igen, men kom även nu till telefonsvarare som säger att de ingen kan ta emot mitt samtal. Jag ringde då direkt till vårdcentralen för att fråga, som sa att barnmorskan är sjuk och förhoppningsvis är tillbaka imorgon eller i övermorgon :) så det är bara att testa att ringa varje morgon tills dess att hon är tillbaka på jobbet :) vi är ju så pass tidigt ute, att det inte gör någonting ju. En sak jag har funderat på med att kontakta mvc så jär tidigt är ju att om något skulle hända så måste jag ringa dit och berätta. Det känns ju lite jobbigt :/ hur tänker du/ni om det?
  • jesssicahansen

Vi plussade i förrgår och har gjort test varje dag sen dess, köptr idag ett CB digital och nu blev det verkligt :)

Beräknad mens idag och BF 29 oktober!

4e barnet, vi har 3 tjejer innan så blir spännande att se vad det här blir:)

• Femblirsex14
    Frips skrev 2018-02-20 07:39:17 följande:

Ja precis, om sex dagar ska vi dit (vem räknar, haha)... Och då kommer jag att vara i 7+0, vecka 8. Jag ville inte komma dit för tidigt, alltså under denna vecka när man egentligen kan se något i tidigaste laget, för om det visar sig att inget syns än kommer jag få sån panik och bara oroa mig, även om det sen visar sig att allt ser bra ut några dagar senare. I höstas fick vi VUL i vecka 7, men då syntes inget än och jag vart tillbakaflyttad en vecka och när jag senare kom till till nästa VUL några veckor senare så fanns inget levande i magen, och jag vill inte behöva åka dit två gånger igen om det inte går vägen denna gång och få oklara besked till en början med. 

Jättebra att du inte åkte dit idag, för högst troligen skulle de inte se något och då skulle du bara bli ännu mer orolig. Ja mina två veckor sedan jag var till MVC har känts både långa men även korta. till en början kändes det som en evighet tills VUL, men dagarna springer på och så länge man uppehåller sig med sysslor så går det ganska fort ändå :)

Jag går också in i V8 när vi ska göra vul. Hjärtat börjar ju slå i v6 så fr.o.m. Då kan man ju eg kolla. Men känns ändå bättre o vänta lite. Har haft tre mf varav ett ma nu i november så är därför jag vill kolla tidigt denna gång. Blir två långa v nu men jag hoppas de går fort!
  • Sooooofiee

Hej hej.

Plussade idag och enligt sista mens första dag så är jag beräknad 29/10.

Jag vet inte om jag är glad eller ledsen just nu. Jag och pappan till barnet gick isär i början av december. Har en son som är 9 månader ihop så vi har umgåtts och haft lite sex ändå. Exet kommer bli sååååå arg på mig även min familj, men jag klarar inte av att göra en abort då det är emot alla mina principer! Kommer garanterat få gå igenom allt själv, är det någon annan som vart/är i ungefär samma sits som mig?

• Mamapolarbear
    Vegas skrev 2018-02-19 19:48:32 följande:

Jag tycker att du kan ringa imorgon! Så får du en tid för inskrivning även om den är en bit bort :)

Jag är till och från illamående, har ömma bröstvårtor om jag rör dom. Och ibland gör de ont/är obehag fram i magen. Hoppas att det är en liten som ger växtvärk :)

Vi har inte heller berättat för nån. Förutom en väninna till mig. Vi ska nog vänta lite till innan vi berättar. Iofs tänker jag att man vill ju ha stöd från familj och vänner om nåt händer. Så vi får se när vi berättar :)

Jag har inte heller tagit fler test.... kanske ska göra det för att säkerställa att man fortfarande är preggers? :'D

Update: pratade med barnmorskan nu på morgonen som bokade in ett första möte den 28 mars :) hon var väldigt snäll, öppen och förstående. Gav mig en del info om vad som händer härnäst och hur planen ser ut för våra träffar framöver :) hon sa också att jag alltid kan ringa om jag undrar över något, vilket känns supertryggt! Nu är det ?bara? fem veckors väntan innan vi träffar henne :)

Känner mig nästan galen som ena stunden är överlycklig för att vi ska ha barn, och nästa orolig över ifall det verkligen är någonting! Hahaha blir spännande veckor framöver :)

Sa du att du redan varit på första mötet, eller var det någon annan jag läste? :) *minns inte*
  • Migas

Jag pratade precis med MVC och fick tid för hälsamtal/inskrivning redan nu på fredag. Jag kommer då att vara i vecka 7 (6+6) enligt senaste mens men jag är osäker på om jag är så långt gången utan skulle kanske gissa på typ en vecka kortare. Då min mens har varierat mellan 27 och 44 dagar senaste året.

I vilket fall så känns graviditeten plötsligt mycket mer verklig när man bokat möte med MVC.

• Migas
    Mamapolarbear skrev 2018-02-21 10:51:47 följande:

Update: pratade med barnmorskan nu på morgonen som bokade in ett första möte den 28 mars :) hon var väldigt snäll, öppen och förstående. Gav mig en del info om vad som händer härnäst och hur planen ser ut för våra träffar framöver :) hon sa också att jag alltid kan ringa om jag undrar över något, vilket känns supertryggt! Nu är det ?bara? fem veckors väntan innan vi träffar henne :)

Känner mig nästan galen som ena stunden är överlycklig för att vi ska ha barn, och nästa orolig över ifall det verkligen är någonting! Hahaha blir spännande veckor framöver :)

Sa du att du redan varit på första mötet, eller var det någon annan jag läste? :) *minns inte*

Vilken vecka kommer du vara i vid första mötet? Visst är det spännande och nervösa första veckor.
Svar på tråden BF oktober 2018