• Anonym (Kris)

    När krisade ni som värst efter otrohet

    Min man har varit otrogen med samma tjej i över ett år. Jag har valt att fortsätta tillsammans med honom. Det har nu gått fyra månader och det går ok. Vi kan prata, ibland bra, ibland dåligt. Tilliten är totalförstörd. När var det som värst för er andra som fortsatt efter otrohet. När krisade ni som värst efter att det uppdagats. Direkt, efter några månader, något år? Älskar honom, men Vill inte kämpa i onödan om det ändå inte fungerar i slutändan. Kommer man över det? Vi har barn som dessutom vet om det och har mått dåligt. Utåt håller vi fasaden.

  • Svar på tråden När krisade ni som värst efter otrohet
  • Ensombryrsig
    Anonym (Hej) skrev 2018-02-14 17:45:19 följande:

    Tack för ditt svar. Och ja, det gäller ju mig såklart, men jag ställde nog frgan till dig. Hur tänker du nu? Det har ju upprepats för dig. Eller har jag kanske fel nu?


    Nej, du har rätt. Det har upprepats. Med samma man.

    Och tyvärr känner jag nu, ett år efter jag upptäckte det, att det var sista spiken i kistan.

    För oavsett vad hon känner fattas henne i vårt förhållande, så kan hon inte skylla på det. Då hade man inte gått till samma man och inte inlett att dubbelliv.

    Han står helt enkelt högre i kurs än vad jag gör, även om hon inte erkänner det.

    Men hennes ?sanning? kan ju omöjligt bli min sanning efter två rundor och 4 år.
  • Anonym (Hej)
    Ensombryrsig skrev 2018-02-14 21:16:01 följande:

    Nej, du har rätt. Det har upprepats. Med samma man.

    Och tyvärr känner jag nu, ett år efter jag upptäckte det, att det var sista spiken i kistan.

    För oavsett vad hon känner fattas henne i vårt förhållande, så kan hon inte skylla på det. Då hade man inte gått till samma man och inte inlett att dubbelliv.

    Han står helt enkelt högre i kurs än vad jag gör, även om hon inte erkänner det.

    Men hennes ?sanning? kan ju omöjligt bli min sanning efter två rundor och 4 år.


    Men kanske ni skulle prova på detta med att vara särbo ett tag? Jag tror ändå att det ät ett bra alternativ, även om jag hade ju varit galen av oro att han träffar den andra. Men jag tror faktiskt att det kan vara bra.

    Jag hörde förresten av en bekant att min mans älskarinna har varit sjukskriven, men är nu tillbaka. Jag hoppas att hon träffar nån annan så hon slutar jaga min man.
  • Ensombryrsig
    Anonym (Hej) skrev 2018-02-15 10:17:09 följande:
    Men kanske ni skulle prova på detta med att vara särbo ett tag? Jag tror ändå att det ät ett bra alternativ, även om jag hade ju varit galen av oro att han träffar den andra. Men jag tror faktiskt att det kan vara bra.

    Jag hörde förresten av en bekant att min mans älskarinna har varit sjukskriven, men är nu tillbaka. Jag hoppas att hon träffar nån annan så hon slutar jaga min man.
    Det kan säkert vara ett alternativ för många. Testa att leva isär ett tag, känna hur det känns. Lite "vet inte vad man saknar förrän man förlorat det"-tänk.

    För min/vår skull, tror jag tyvärr att det inte kommer hjälpa alls.
    I och med att hon gjort detta två gånger nu (vad jag vet), med samma man, och så beräknande och länge, vet jag inte vad bo i sär skulle göra för oss.
    Hon har flera ggr skrivit till honom att hon visste vad hon riskerade och hur det kunde sluta. Men hon tyckte att det var värt det. Och hon visar ju det genom att gå tillbaka till honom en andra gång. Och i 3,5 år. Hur ska bo isär hjälpa då?
    Jag tror tyvärr att jag måste inse att han står högre i kurs än vad jag gör, även om hon lever med mig fortfarande. Och samma sak här; jag kommer aldrig att veta varför hon gör det. Är det för att hon verkligen älskar mig på det sättet och vill leva med mig? eller är jag bra att ha, tills hennes ex lämnar sin fru? Är det för tryggheten och det praktiska?   Jag kommer aldrig känna att jag vet vilket. Jag kan bara välja att tro på det ena eller det andra. Och efter det hon gjort, är där inte så många alternativ.

    Nu är inte detta min tråd, så jag ber om ursäkt för att jag skriver så mycket om min egen situation.
    Jag hoppas bara att min öppenhet kring den, kan hjälpa någon i liknande situation.
    Min fru och älskaren, skrev totalt runt 30 000 mail till varandra, nu den andra rundan. Och då har vi inte räknat med alla Messenger-meddelanden, samtal, chats, osv.
    Innehållet var blandat. Ofta med väldigt mycket känslor.
    Texten nedan skrev min fru till honom en dag när de diskuterade huruvida de var otrogna eller inte. Hon tyckte att han visade för lite känslor och "bara" var intresserad av sex. En av alla texter som ligger till grund för att jag inte tror att bo i sär kommer hjälpa något.

    "Det känns som ett slag i magen när du skriver att du förnekar att vi är otrogna. Jag är i allra högsta grad otrogen mot min man och är en dålig förebild för mina barn. Men det är ett val jag gjorde tillsammans med dig innan allt blev fel. Och när vi tog det beslutet så hoppade jag rätt ut i känslohavet. Och nu är jag ensam där... För du förnekar och väljer annat... (hans fru, menar hon här)
    Och här är jag. Otrogen och glad över mitt beslut att vara det. För det är det som gör mig lycklig. Du är värd det. För mig är du viktigare än allt det där andra."

    Tankar kring det?
    Är där någon som inte förstår att jag känner att vi inte kan vara rätt för varandra?
    Och detta är bara en text av 1000-tals med liknande kärleks- och känsloutfall.
    Men min fru gav mig historien att det aldrig var några känslor inblandade.

    Ni skulle bara se vad hon skrev i sina egna anteckningar...
  • Anonym (Anonym3)
    Ensombryrsig skrev 2018-02-15 11:23:32 följande:
    Det kan säkert vara ett alternativ för många. Testa att leva isär ett tag, känna hur det känns. Lite "vet inte vad man saknar förrän man förlorat det"-tänk.

    För min/vår skull, tror jag tyvärr att det inte kommer hjälpa alls.
    I och med att hon gjort detta två gånger nu (vad jag vet), med samma man, och så beräknande och länge, vet jag inte vad bo i sär skulle göra för oss.
    Hon har flera ggr skrivit till honom att hon visste vad hon riskerade och hur det kunde sluta. Men hon tyckte att det var värt det. Och hon visar ju det genom att gå tillbaka till honom en andra gång. Och i 3,5 år. Hur ska bo isär hjälpa då?
    Jag tror tyvärr att jag måste inse att han står högre i kurs än vad jag gör, även om hon lever med mig fortfarande. Och samma sak här; jag kommer aldrig att veta varför hon gör det. Är det för att hon verkligen älskar mig på det sättet och vill leva med mig? eller är jag bra att ha, tills hennes ex lämnar sin fru? Är det för tryggheten och det praktiska?   Jag kommer aldrig känna att jag vet vilket. Jag kan bara välja att tro på det ena eller det andra. Och efter det hon gjort, är där inte så många alternativ.

    Nu är inte detta min tråd, så jag ber om ursäkt för att jag skriver så mycket om min egen situation.
    Jag hoppas bara att min öppenhet kring den, kan hjälpa någon i liknande situation.
    Min fru och älskaren, skrev totalt runt 30 000 mail till varandra, nu den andra rundan. Och då har vi inte räknat med alla Messenger-meddelanden, samtal, chats, osv.
    Innehållet var blandat. Ofta med väldigt mycket känslor.
    Texten nedan skrev min fru till honom en dag när de diskuterade huruvida de var otrogna eller inte. Hon tyckte att han visade för lite känslor och "bara" var intresserad av sex. En av alla texter som ligger till grund för att jag inte tror att bo i sär kommer hjälpa något.

    "Det känns som ett slag i magen när du skriver att du förnekar att vi är otrogna. Jag är i allra högsta grad otrogen mot min man och är en dålig förebild för mina barn. Men det är ett val jag gjorde tillsammans med dig innan allt blev fel. Och när vi tog det beslutet så hoppade jag rätt ut i känslohavet. Och nu är jag ensam där... För du förnekar och väljer annat... (hans fru, menar hon här)
    Och här är jag. Otrogen och glad över mitt beslut att vara det. För det är det som gör mig lycklig. Du är värd det. För mig är du viktigare än allt det där andra."

    Tankar kring det?
    Är där någon som inte förstår att jag känner att vi inte kan vara rätt för varandra?
    Och detta är bara en text av 1000-tals med liknande kärleks- och känsloutfall.
    Men min fru gav mig historien att det aldrig var några känslor inblandade.

    Ni skulle bara se vad hon skrev i sina egna anteckningar...
    Har polletten äntligen börjat ramla ner i dig?...Efter alla hundratals råd att lämna eller konfrontera.

    Ja, jag har följt din tråd både här och på andra platser, och du har konsekvent vägrat/inte varit mogen, att följa andras råd.
    Folk som haft sympatier för din situation, har till slut tröttnat på din obeslutsamhet och besviket slutat skriva/svara.

    Det är bara att gratulera om du börjar komma till ett beslut. Jag har full förståelse för din obeslutsamhet, för det är oftast inget lätt beslut att ta. Men nån gång måste bara koppen rinna över.

    Men... Jag skulle inte avsluta med att bara "rinna ut genom dörren", utan en MEGA KONFRONTATION !!!
    Hon är faktiskt skyldig dig en förklaring till allt svek. 
  • Anonym (Kris)
    Ensombryrsig skrev 2018-02-15 11:23:32 följande:

    Det kan säkert vara ett alternativ för många. Testa att leva isär ett tag, känna hur det känns. Lite "vet inte vad man saknar förrän man förlorat det"-tänk.

    För min/vår skull, tror jag tyvärr att det inte kommer hjälpa alls.

    I och med att hon gjort detta två gånger nu (vad jag vet), med samma man, och så beräknande och länge, vet jag inte vad bo i sär skulle göra för oss.

    Hon har flera ggr skrivit till honom att hon visste vad hon riskerade och hur det kunde sluta. Men hon tyckte att det var värt det. Och hon visar ju det genom att gå tillbaka till honom en andra gång. Och i 3,5 år. Hur ska bo isär hjälpa då?

    Jag tror tyvärr att jag måste inse att han står högre i kurs än vad jag gör, även om hon lever med mig fortfarande. Och samma sak här; jag kommer aldrig att veta varför hon gör det. Är det för att hon verkligen älskar mig på det sättet och vill leva med mig? eller är jag bra att ha, tills hennes ex lämnar sin fru? Är det för tryggheten och det praktiska?   Jag kommer aldrig känna att jag vet vilket. Jag kan bara välja att tro på det ena eller det andra. Och efter det hon gjort, är där inte så många alternativ.

    Nu är inte detta min tråd, så jag ber om ursäkt för att jag skriver så mycket om min egen situation.

    Jag hoppas bara att min öppenhet kring den, kan hjälpa någon i liknande situation.

    Min fru och älskaren, skrev totalt runt 30 000 mail till varandra, nu den andra rundan. Och då har vi inte räknat med alla Messenger-meddelanden, samtal, chats, osv.

    Innehållet var blandat. Ofta med väldigt mycket känslor.

    Texten nedan skrev min fru till honom en dag när de diskuterade huruvida de var otrogna eller inte. Hon tyckte att han visade för lite känslor och "bara" var intresserad av sex. En av alla texter som ligger till grund för att jag inte tror att bo i sär kommer hjälpa något.

    "Det känns som ett slag i magen när du skriver att du förnekar att vi är otrogna. Jag är i allra högsta grad otrogen mot min man och är en dålig förebild för mina barn. Men det är ett val jag gjorde tillsammans med dig innan allt blev fel. Och när vi tog det beslutet så hoppade jag rätt ut i känslohavet. Och nu är jag ensam där... För du förnekar och väljer annat... (hans fru, menar hon här)

    Och här är jag. Otrogen och glad över mitt beslut att vara det. För det är det som gör mig lycklig. Du är värd det. För mig är du viktigare än allt det där andra."

    Tankar kring det?

    Är där någon som inte förstår att jag känner att vi inte kan vara rätt för varandra?

    Och detta är bara en text av 1000-tals med liknande kärleks- och känsloutfall.

    Men min fru gav mig historien att det aldrig var några känslor inblandade.

    Ni skulle bara se vad hon skrev i sina egna anteckningar...


    Skriv på. Läser allt!
  • Ensombryrsig
    Anonym (Anonym3) skrev 2018-02-15 12:05:13 följande:
    Har polletten äntligen börjat ramla ner i dig?...Efter alla hundratals råd att lämna eller konfrontera.

    Ja, jag har följt din tråd både här och på andra platser, och du har konsekvent vägrat/inte varit mogen, att följa andras råd.
    Folk som haft sympatier för din situation, har till slut tröttnat på din obeslutsamhet och besviket slutat skriva/svara.

    Det är bara att gratulera om du börjar komma till ett beslut. Jag har full förståelse för din obeslutsamhet, för det är oftast inget lätt beslut att ta. Men nån gång måste bara koppen rinna över.

    Men... Jag skulle inte avsluta med att bara "rinna ut genom dörren", utan en MEGA KONFRONTATION !!!
    Hon är faktiskt skyldig dig en förklaring till allt svek. 
    Jag vet inte vem du är. Men tack snälla, för att du följt mig genom alla forum och alla trådar. Som jag skrivit så ofta, så vet jag hur tröstlöst velig jag har varit och är. Men jag lovar att inga råd eller tips, har gått mig förbi. Inte överhuvudtaget.
    Men jag har befunnit mig i en väldigt djup och mörk förnekelse. Det gör jag fortfarande men saker går upp för mig mer och mer. Tack och lov!
    Under tiden, kan jag kanske berätta denna historia för andra, för att de ska veta vad som kan hända om man låter handligsförlamningen gå för långt.

    Jag får se hur det slutar. Jag är inte mycket för att bråka. Ett uppbrott kommer att ske dels för vad hon har gjort. Men också för hennes känslor, som uppenbarligen får henne till att göra idiot-saker. Vi behöver inte bråka eller konfronteras om det. Det kommer hon att förstå ändå. Men känner jag min fru rätt, så kommer det ta hus i helvetet.
    Då får vi bara hoppas att jag är stark nog att stå emot...

    Tack för att du fortfarande följer mig
  • Ensombryrsig
    Anonym (Kris) skrev 2018-02-15 13:02:40 följande:
    Skriv på. Läser allt!
    TS, jag ser nu att jag kanske ledde in till att någon skulle be mig skriva mer om det min fru har skrivit. Detta är din tråd om din tragiska situation och det är absolut inte min mening att kapa den från dig. Ber om ursäkt!

    Men nu var det du som bad mig visa, så då förutsätter jag att det är ok

    Min fru har i sin telefon, skrivit anteckningar. Hon har skrivit sina tankar och känslor, för sig själv. Som en dagbok. Detta kom jag över av en tillfällighet och har det sparat. En av mina "favorit-anteckningar" är en väldigt lång text. Inget hon har visat eller skrivit till honom, utan bara sig själv. Den är skriven i omgångar. Jag vet inte när hon började skriva den men jag vet att hon skrev i den som senast 1 månad innan jag konfronterade henne. Och det är naturligtvis inte mig ho skriver om. Mig nämner hon inte en enda gång...

    Glöm nu inte bort att när jag konfronterade min fru, gav hon mig "sanningen" att där var INGA känslor inblandade alls i hennes förhållande med ex:et. Det var bara kul med bekräftelsen...

    JAG VARNAR ALLA REDAN NU FÖR ATT DET ÄR MYCKET TEXT!
    Orkar ni inte läsa långa texter, sluta då läsa redan nu.

    Ni som orkar, får gärna återkomma med tankar och tycken.

    "Jag älskar dig" är orden som ekar i mitt huvud. "Jag behöver dig" är orden som värker i mitt bröst. "Jag saknar dig" är orden som fyller min själ.
    Varje dag, timme och minut är som en evighet utan dig, och jag vet inte hur jag ska stå ut en enda sekund till.

    Snälla älska mig så djupt som jag älskar dig, sakna mig så innerligt som jag saknar dig, och behöv mig så desperat som jag behöver dig...
    Jag är vilsen utan dig, jag är tom, jag är ensam, jag är halv, jag är bara jag... Jag vill vara din.

    Jag tänker på dig hela tiden. På vad du gör, hur du mår, vad du tänker på. Om du är glad eller nere...hur mycket du tänker på mig...tänker du på mig alls? Finns jag med dig så som du finns med mig? I allt du gör, i allt du drömmer, i allt du tänker, vill och önskar?

    Jag vill ge dig allt. Hela mig. Precis så som jag är. Trött, slutkörd, färdig, förbrukad, frustrerad, vilsen, förvirrad, orolig och rädd. Jag hade velat att du fångade mig, höll om mig och berättade att nu är det du och jag. Bara vi. Sen hade jag velat att du älskade mig. Mig, bara mig.
    Då, bara då, kan jag ge dig mig.
    Det är min stora dröm, min hemlighet.

    Jag saknar känslan av att vara din. Känslan att vara det du vill ha, det du beundrar, den du längtar efter, den du prioriterar främst. Jag älskar känslan du kan fylla mig med. En känsla av att vara den mest fantastiska människan som finns... Bara du kan få mig känna så. Men bara du kan få mig känna mig oönskad som jag gör just nu.

    Jag hatar att jag inte fungerar utan dig!!!! Jag avskyr att känna sorgen och saknaden äta upp mig. Jag föraktar mig själv för jag inte kan kontrollera mina känslor. Jag skäms för att jag är så svag. Jag vill inte behöva dig för att fungera. Jävla du!!

    När längtan blir såhär svår, såhär smärtsamt naken och blottad...känns det som om jag ska drunkna... Klumpen i halsen värker, luften i lungorna spänner, sorgen i hjärtat ömmar, tankarna dansar i mitt huvud...snubblar, faller, reser sig igen, bara för att åter igen trassla in sig i varandra och falla.
    Med bulor, skrubbsår och tårar som strömmar ner över mina kinder fortsätter jag min kamp, min resa... Mot att finna kraften att leva utan dig.

    När man inser att drömmarna blivit din verklighet och verkligheten som en dröm man vill vakna upp från. Då förstår man hur sorglig man blivit.

    Från början ville du att jag hela tiden skulle berätta hur jag kände. Att jag detaljerat skulle beskriva, för du sa du ville förstå och du ville inte jag någonsin skulle känna så. Du fick mig till och med att lova att alltid göra det.
    Nu, om jag gör det, så svarar du inte ens. Om jag skriver mail så lämnar du de mailen obesvarade. Om jag tar det med dig i telefon så avslutar du samtalet och sen hör jag inte från dig på flera dagar... Hur ska jag kunna känna att jag är viktig för dig? Hur ska jag våga satsa mina känslor på dig?

    Jag rev upp mina sår, slet upp mitt bröst och blottade mitt hjärta... Jag öppnade upp igen...för att låta dig välja...men du valde fel ???? och jag sa hejdå... jag tror det va mitt livs misstag. Vad har jag gjort? Vad har Du gjort...? Varför väljer du aldrig Mig? Jag är ganska underbar.
    Nu ligger jag här igen, som i en hög av misslyckanden, på golvet. Fylld av självförakt, saknad och längtan. Snälla älska Mig. Välj mig. Ta mig. Jag är din

    Fuck. Jag saknar dig så jag mår illa. Fan fan fan. Aldrig igen. Jag trodde ju jag hade kommit över det mesta..att jag byggt upp styrka ???????? Jag är så svag. Så ensam. Så oerhört vilsen.

    Jag är så besviken över att du inte slåss för oss... Att du inte ens försöker fixa detta

    Gud vad jag saknar dig

    Saknar dig vansinnigt idag. Känns ledsamt. Sen tänker jag riktigt noga på vad det är jag saknar med dig och framförallt är det nog den du va förr... Den bekräftelsen du gav, det du fick mig känna, hur du fick mig att må... Men det försvann för länge länge sen. Jag måste försöka komma ihåg det, när det känns såhär svårt.

    Jag saknar dig så mycket. Känns som om mitt hjärta aldrig kommer läka. Snälla hör av dig till mig. Jag står inte ut med tystnaden....

    Jag behöver höra dig min kärlek. Saknaden äter upp mig. Jag står inte ut utan dig

    Önskar du ringde mig, eller sökte upp mig på något vis. Vill känna dig nära. Jag behöver dig

    Livet är så tråkigt utan dig. Dagarna är så långa, känns som om de aldrig tar slut.

    Jag saknar dig. Allt känns meningslöst

    Jag orkar snart inte mer. Känner mig fullkomligt ofullständig utan dig.

    Jag älskar dig

    Jag mår illa av längtan och saknad...

    Du är borta... och verkar inte komma tillbaka till mig. Antar det är över nu ???? min själ, mitt hjärta, min glädje har slocknat utan dig.
    Men i mina drömmar är det vi. Så kommer det alltid vara. Jag är din när du vill ha mig.

    Nu hörde du av dig...vet inte om jag vågar...

    Jag vågade...men du svarade med tystnad. Än en gång valde jag fel. Varför fortsätter jag utsätta mig för detta...?

    Sitter och funderar...är det så att jag behöver dig för att vara lycklig? Kan jag verkligen inte bli det utan dig? Hur kan det vara så...?

    Kontakten är igång, åh lycka. Ångesten börjar lätta och jag har sovit hela natten för första gången på flera veckor. Det känns härligt... Hoppas så att han ger det en rättvis chans nu.

    En dag, en dag fick jag känna mig önskad och efterlängtad.
    Sen återgick du till att låta mig vänta...vänta och undra.

    Jag bad dig ju inte höra av dig förrän du va redo...förstår du inte att du gör mig ledsen. Du krossar mitt hjärta...jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Du kallar mig älskling och säger att du vill ha mig, men visar mig motsatsen. Varför gör du så när du vet att jag blir ledsen?
    Ditt jävla rövhål

    Ok...se det som en sysselsättning. Ett tidsfördriv. Plocka ut känslorna och tillfredsställ dina begär istället. Han kan inte ge dig kärleken du saknar och önskar...men han kan ge njutningen.
    Kom bara ihåg att inte ge mer än du får! Önska inget, hoppas inget. Lek, bara lek. Eller gå.

    Jag leker men det gör ont. Jag vill ha allt. Men ändå inte. Jag skulle aldrig byta. Finns inget förtroende men ändå är det den enda jag vill ha. För tusan vad ska jag ta mig till... Nu är han här men jag vill bara han ska gå. Jag känner inte att han ger tillräckligt. Är jag aldrig nöjd...? Jag känner mig som ett tidsfördriv. Jag vill vara allt. Hela hans värld.

    Beslut... Vi kan leka. Hålla lusten brinnande och slippa längta hjärtat i bitar.
    Men det är svart & vitt.... Jag träffar dig och ger dig det du vill ha när jag fått det jag vill ha. När du får mig att känna som jag gjorde i början. Som den viktigaste. Som den enda.

    Vad är det du vill mig? Varför drar du igång allt igen när du inte är redo? Förstår du inte att jag blir ledsen?

    Du ger mig ingen tid. Jag känner mig oviktig. Varför vill du inte prata med mig?

    Jag gjorde det. Jag sa åt honom att jag inte ville mer. Att han va självisk. Att han inte fanns här för mig när jag behövde honom. Att jag inte kan stanna. Att jag vill avsluta helt. Han sa okej och bad mig inte bli arg och radera mailen om några dagar... Vad menar han med det...? Varför är han en sån hemsk människa? Varför måste jag vara förälskad i en sån? Vad är det för fel på mig!?
    Och nu...nu har jag så ont. I varje cell. Jag känner att jag faller itu. Inte bara mitt hjärta. Utan hela jag, varje cell... Jag kan inte andas, jag kan inte finnas. Han älskar inte mig. Han har aldrig gjort det. Han har bara velat erövra ett sista ligg... Hur kan jag låta mig känna så här? Jag hatar mig själv. Hatar hatar hatar.
    Jag behöver hjälp... Och jag vet inte vart jag ska få den."
  • Anonym (Anonym3)
    Ensombryrsig skrev 2018-02-15 14:12:09 följande:
    Jag vet inte vem du är. Men tack snälla, för att du följt mig genom alla forum och alla trådar. Som jag skrivit så ofta, så vet jag hur tröstlöst velig jag har varit och är. Men jag lovar att inga råd eller tips, har gått mig förbi. Inte överhuvudtaget.
    Men jag har befunnit mig i en väldigt djup och mörk förnekelse. Det gör jag fortfarande men saker går upp för mig mer och mer. Tack och lov!
    Under tiden, kan jag kanske berätta denna historia för andra, för att de ska veta vad som kan hända om man låter handligsförlamningen gå för långt.

    Jag får se hur det slutar. Jag är inte mycket för att bråka. Ett uppbrott kommer att ske dels för vad hon har gjort. Men också för hennes känslor, som uppenbarligen får henne till att göra idiot-saker. Vi behöver inte bråka eller konfronteras om det. Det kommer hon att förstå ändå. Men känner jag min fru rätt, så kommer det ta hus i helvetet.
    Då får vi bara hoppas att jag är stark nog att stå emot...

    Tack för att du fortfarande följer mig
    Jo man väntar ju med spänning på om du skall ta mod till dig och göra slag i saken. Även om man stundtals tröttnat på din ovilja att ställa din fru mot väggen.

    Så många olika tips vet jag inte heller om du fått. I stort sett bara två...Lämna eller konfrontera.
    Jag har all förståelse för att det är svårt att agera. Speciellt efter ett så långt förhållande som ert. Dessutom med två barn att ta hänsyn till. Men...Jag tycker i ditt fall, är inte konfrontera att bråka.

    För att kunna gå vidare utan att ha detta i tankarna hela tiden, kan du inte bara bygga upp egna fantasier om vad som hänt, och vad breven du nämner har betytt. Du måste ha fram fakta. Sen... När du är nöjd  med den informationen du fått. Då kan du jobba med hur du känner, och vad du vill med resten av livet.
    Skit i om hon går i taket. Du vet vad du vet, och hon är faktiskt skyldig dig ärliga svar.
  • Anonym (härdad)
    Anonym (Anonym3) skrev 2018-02-15 14:50:40 följande:
    Jo man väntar ju med spänning på om du skall ta mod till dig och göra slag i saken. Även om man stundtals tröttnat på din ovilja att ställa din fru mot väggen.

    Så många olika tips vet jag inte heller om du fått. I stort sett bara två...Lämna eller konfrontera.
    Jag har all förståelse för att det är svårt att agera. Speciellt efter ett så långt förhållande som ert. Dessutom med två barn att ta hänsyn till. Men...Jag tycker i ditt fall, är inte konfrontera att bråka.

    För att kunna gå vidare utan att ha detta i tankarna hela tiden, kan du inte bara bygga upp egna fantasier om vad som hänt, och vad breven du nämner har betytt. Du måste ha fram fakta. Sen... När du är nöjd  med den informationen du fått. Då kan du jobba med hur du känner, och vad du vill med resten av livet.
    Skit i om hon går i taket. Du vet vad du vet, och hon är faktiskt skyldig dig ärliga svar.
    Håller med, det finns egentligen två lägen, antingen får man all fakta, eller så får man det inte. Får man det inte så kan man konstatera att personen ljuger och då är det liksom ingen ide att ens försöka. Att försöka bygga upp egna "sanningar" som någon slags substitut för att ändå kunna gå vidare tillsammans är dömt att misslyckas. Det går inte att bygga upp ett förhållande med någon som fått valet att säga sanningen men väljer ljuga en rakt i ansiktet.

    För att kunna göra ett nytt försök MÅSTE båda vara 100% engagerade, det räcker inte med att bara den ena vill det.

    Däremot tycker jag det är lönlöst att försöka få ett svar, jag vet av erfarenhet att om en person valt att ljuga så kommer man aldrig få sanningen eller ärliga svar för personen helt enkelt inte vill eller klarar av att vara ärlig. Man får helt enkelt konstatera att personen gjort sitt val och så får man gå vidare utan att ha fått hela sanningen men man vet tillräckligt mycket för att veta att detta är ingen man kan fortsätta dela sitt liv med.
  • Anonym (Tea)
    Ensombryrsig skrev 2018-02-15 14:29:53 följande:
    *lång text*
    Hoppas du får kraften att lämna snart. 
Svar på tråden När krisade ni som värst efter otrohet