• Ninha

Letrozol

Jag ska börja min första dos med letrozol.

Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

• Svar på tråden Letrozol
  • GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-05-28 21:48:20 följande:

Hej!

Jo idag ringde läkaren.

Han sa att det var väldigt bra att jag inte tagit Letrozol. Man vet aldrig...

Han sa oxå att jag ska ta CB veckoindikator på fredag( precis som jag tänkt själv )Kl 9 ringer han för att höra resultatet på graviditetstestet så får vi se vad som händer efter det.

Man hoppas ju sååååå men är så rädd....

Hur går det själv?

Det kanske e så att det vart en tvilling som blödit ut..

Nja vet inte hur det går.. har bim nu eller om några dar

Tog gravtest som va helt blankt :( :(
  • zion

Hejsan kan jag hoppa in här?

Har precis ätit min första pergotime kur (föregångaren till letrozol).

Har förhoppningsvis äl nu vilken dag som helst. Tid för vul på onsdag är bokat. Är super taggad. Misstänker en liten stegring på äl test nu ikväll så hoppas på positivt test imorgon.

Jag är 26 år gammal och har 2 pergotime barn sen tidigare, en dotter på snart 4 år och en son på snart 9 månader.

• GlitterLina
    zion skrev 2018-05-28 23:37:02 följande:

Hejsan kan jag hoppa in här?

Har precis ätit min första pergotime kur (föregångaren till letrozol).

Har förhoppningsvis äl nu vilken dag som helst. Tid för vul på onsdag är bokat. Är super taggad. Misstänker en liten stegring på äl test nu ikväll så hoppas på positivt test imorgon.

Jag är 26 år gammal och har 2 pergotime barn sen tidigare, en dotter på snart 4 år och en son på snart 9 månader.

Välkommen :) lycka till

Hoppas dem ser på ons att du haft äl

Menar du inte letrozol ? För pergotime har de slutat sälja
  • zion
    GlitterLina skrev 2018-05-29 07:19:10 följande:

Välkommen :) lycka till

Hoppas dem ser på ons att du haft äl

Menar du inte letrozol ? För pergotime har de slutat sälja

Menar faktiskt pergotime :) hade 6 doser kvar av pergotime sen vi tillverkade sonen (precis innan dom slutade sälja pergotime). Nu hoppas vi bara att det funkar lika bra denna gången som förra så jag slipper börja testa om det funkar med letrozol.
  • GlitterLina
    zion skrev 2018-05-29 12:27:31 följande:

Menar faktiskt pergotime :) hade 6 doser kvar av pergotime sen vi tillverkade sonen (precis innan dom slutade sälja pergotime). Nu hoppas vi bara att det funkar lika bra denna gången som förra så jag slipper börja testa om det funkar med letrozol.

Ah då förstår jag :)

Kolla så datumet inte gått ut ;)

Jag har oxå två Pergobarn :)
  • zion
    GlitterLina skrev 2018-05-29 13:04:23 följande:

Ah då förstår jag :)

Kolla så datumet inte gått ut ;)

Jag har oxå två Pergobarn :)

2 askar går ut nu i sommar men sen är det lugnt ???? vi kör dubbelkur på direkten så har bara 3 omgångar på oss innan det blir letrozol.
  • Trullis82
    zion skrev 2018-05-29 15:19:37 följande:
    2 askar går ut nu i sommar men sen är det lugnt ???? vi kör dubbelkur på direkten så har bara 3 omgångar på oss innan det blir letrozol.
    Men varför slutade dom med Pergotime? Det kan ju inte vara farligt för då skulle du ju inte ta det Men undrar bara varför då det verkar vara fler som plussat när dom tagit det läkemedlet
  • zion
    Trullis82 skrev 2018-05-29 17:42:23 följande:

Men varför slutade dom med Pergotime? Det kan ju inte vara farligt för då skulle du ju inte ta det Men undrar bara varför då det verkar vara fler som plussat när dom tagit det läkemedlet

Vill minnas att min gyn läkare sa att man fick mer/oftare biverkningar med pergotime än med letrozol. Men att de båda ska fungera lika bra :)
  • zion

Vill minnas att min gyn läkare sa att man fick mer/oftare biverkningar med pergotime än med letrozol. Men att de båda ska fungera lika bra :)
  • zion

Svar på tråden Letrozol