• Ninha

Letrozol

Jag ska börja min första dos med letrozol.

Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

• Svar på tråden Letrozol
  • Anonym (Hanna)
    Trullis82 skrev 2018-05-30 19:56:36 följande:
    Har du varit på vul tidigare där man sett att du har ägg?

För har du ägg kanske du som jag behöver Ovitrelle sprutan för att dom ska

Jag tog Ovitrelle sprutan 10/5 o 17/5 tog jag blodprov

Så om du nu inte lyckas denna gång så be om det till nästa gång så du vet. Det är alltid jobbigast att inte veta. När man vet finns det så mycket hjälp.

Jag har en kompis som egentligen till kroppen är som en kille. Hon har ingenting.

Så först fick hon tabletter, vagitorier o sprutor att ta varje dag för att få mens. Sedan nästa behandling för att få ägg.

Det slutade med en ivf. Så allt går bara man tar reda på varför man inte kan själv.

Jag har två barn som blivit till på normal väg men nu går det inte. O helt plötsligt får jag reda på att jag för det första inte får egna ägg o sen inte heller lossning.... kroppen är en konstig maskin... så vad som helst kan hända.

Nu testade ju jag positivt i lördags, gravid 1-2 veckor men å andra sidan fick jag typ som mensblödning i 3 dagar så vi får se vart detta slutar...

Lycka till

Hej, Tror du svarade på fel citat. Jag har inte ställt något fråga utan det var mitt svar på Zions fråga :) 

Men ja, jag får ägg och jag tar även Ovitrelle :)

• Trullis82
    Anonym (Hanna) skrev 2018-05-30 20:02:38 följande:

Hej, Tror du svarade på fel citat. Jag har inte ställt något fråga utan det var mitt svar på Zions fråga :) 

Men ja, jag får ägg och jag tar även Ovitrelle :)

Sorry, vet inte varför det hamnade på dig... jag klickade inte på att svara ditt inlägg utan generellt. Men hamnade på din kommentar ändå
  • Laijina

Hejhej på er alla!

Lina heter jag och jag har Pcos vilket gör att jag är inne på dag 3 på första omgången med letrozol. Har ett pergobarn sen innan som är född -13. Dottern blev till med en omgång av pergotime vilket gör att jag hoppas att det ska gå lika enkelt nu.

• zion
    Anonym (Hanna) skrev 2018-05-30 19:20:32 följande:

Det är ju bra att veta inför nästa behandling om det inte tar sig. Får du ingen ägglossning så behöver ju dosen letrozol justeras. Sen tycker jag också att det är bra att veta just för mitt kontrollbehov och att jag vet vad som händer i min kropp :)

Nästa omgång blir det en höjning så då blir det treppelkur
  • GlitterLina
    Laijina skrev 2018-05-30 21:18:44 följande:

Hejhej på er alla!

Lina heter jag och jag har Pcos vilket gör att jag är inne på dag 3 på första omgången med letrozol. Har ett pergobarn sen innan som är född -13. Dottern blev till med en omgång av pergotime vilket gör att jag hoppas att det ska gå lika enkelt nu.

Hej hej

Heter med Lina ;)

Jag har två Pergobarn som blev till på 3dje kuren

Fick mena idag på 3dje kuren så blev inte samma :(

Lycka till
  • zion
    Trullis82 skrev 2018-05-30 19:56:36 följande:

Har du varit på vul tidigare där man sett att du har ägg?

För har du ägg kanske du som jag behöver Ovitrelle sprutan för att dom ska

Jag tog Ovitrelle sprutan 10/5 o 17/5 tog jag blodprov

Så om du nu inte lyckas denna gång så be om det till nästa gång så du vet. Det är alltid jobbigast att inte veta. När man vet finns det så mycket hjälp.

Jag har en kompis som egentligen till kroppen är som en kille. Hon har ingenting.

Så först fick hon tabletter, vagitorier o sprutor att ta varje dag för att få mens. Sedan nästa behandling för att få ägg.

Det slutade med en ivf. Så allt går bara man tar reda på varför man inte kan själv.

Jag har två barn som blivit till på normal väg men nu går det inte. O helt plötsligt får jag reda på att jag för det första inte får egna ägg o sen inte heller lossning.... kroppen är en konstig maskin... så vad som helst kan hända.

Nu testade ju jag positivt i lördags, gravid 1-2 veckor men å andra sidan fick jag typ som mensblödning i 3 dagar så vi får se vart detta slutar...

Lycka till

Nej detta va första och enda vul denna cykel. Men om jag hade haft ägg så skulle vi ha sett det idag. Så antingen har jag redan lossat tidigare än förväntat eller är blir det inget ägg alls denna gången. Nästa cykel kommer jag inte få vul alls då det är semester stängt.
  • zion
    Laijina skrev 2018-05-30 21:18:44 följande:

Hejhej på er alla!

Hej :)
  • Laijina

När ni skulle göra ert ul för kolla äggen, hade ni med er respektive? Jag är i valet om jag ska ha med min make då vi har gjort detta en runda tidigare.

• zion
    Laijina skrev 2018-05-31 08:05:37 följande:

När ni skulle göra ert ul för kolla äggen, hade ni med er respektive? Jag är i valet om jag ska ha med min make då vi har gjort detta en runda tidigare.

Min gubbe har aldrig varit med förutom när vi väl har plussat och ska dit för att se om hjärtat slår eller inte.
  • zion

Pratade med gyn läkaren nu och berättade att jag misstänkte en för tidig ägglossning och bad om ett blodprov. Men han sa helt bestämt att jag inte har haft ägglossning för då skulle han se det på flera olika sätt och han såg inget på mig. Plus att han sa att har jag haft ägglossning så kommer mensen tidigare än vad den gör utan ägglossning. Så ja det är väl bara bita i det sura äpplet och vänta in mensen som säkert lär dröja. Nytt försök nästa månad med pergotime ökning.

Svar på tråden Letrozol