• Ninha

Letrozol

Jag ska börja min första dos med letrozol.

Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

• Svar på tråden Letrozol
  • Trullis82

Idag e Ovitrelle sprutan tagen så nu e det dax för mys ikväll o några dagar framåt

Sen e det bara hålla tummarna

• Trullis82

Godmorgon!

Idag fick jag detta fina svar på stickan har aldrig hänt mig förut så lite roligt är det.

I ett annat forum hade en tjej fått till svar att när man tagit Ovitrelle sprutan (för att få äggen att släppa) så gör äl test ingen nytta. För äl testet visar positivt pga sprutan.... hennes gyn läkare som sagt. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.... glad men ändå misstänksam

Någon annan som hört detta?

• Anonym (Hanna)
    Trullis82 skrev 2018-05-11 08:01:04 följande:

Godmorgon!

Idag fick jag detta fina svar på stickan har aldrig hänt mig förut så lite roligt är det.

I ett annat forum hade en tjej fått till svar att när man tagit Ovitrelle sprutan (för att få äggen att släppa) så gör äl test ingen nytta. För äl testet visar positivt pga sprutan.... hennes gyn läkare som sagt. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.... glad men ändå misstänksam

Du ska ta ovitrelle när du fått positivt på ägglossningstestet. 
  • Trullis82
    Anonym (Hanna) skrev 2018-05-11 08:56:52 följande:

Du ska ta ovitrelle när du fått positivt på ägglossningstestet. 

Nä, Ovitrelle är till för att äggen ska släppa så jag ska inte ta det efteråt. Då finns det ingen anledning till att ta sprutan
  • Anonym (Lilly)
    Trullis82 skrev 2018-05-11 08:01:04 följande:

Godmorgon!

Ja tyvärr så stämmer det faktist fu kan båda få positivts grav test och äl test, så gör inga tester förens efter 10 dagar.
  • Anonym (Hanna)
    Trullis82 skrev 2018-05-11 09:31:24 följande:
    Nä, Ovitrelle är till för att äggen ska släppa så jag ska inte ta det efteråt. Då finns det ingen anledning till att ta sprutan
    Precis, men bara för att man får positivt ägglossningstest så betyder inte det att ägget har släppt men däremot att det är nära. Därav varför man ska ta ovitrelle för att hjälpa det att lossna 
  • Trullis82
    Anonym (Hanna) skrev 2018-05-11 10:53:47 följande:

Precis, men bara för att man får positivt ägglossningstest så betyder inte det att ägget har släppt men däremot att det är nära. Därav varför man ska ta ovitrelle för att hjälpa det att lossna 

Du skrev att man skulle ta Ovitrelle efter äl men jag har ingen ägglossning. Mina ägg växer tills dom spricker. Blir mellan 45-50mm sedan spricker dom

Därför tar jag Ovitrelle för att hjälpa äggen släppa
  • GlitterLina

Hur går det för er alla? Både ni som plussat & försöker!

Tog dessa precis. Enligt app ska jag ha äl runt 19/5. Men runt 6/5 7/5 hade jag både ont & älflytning & tog då ältest som va stark, dock inte lika starkt som nu. Ca 2v innan beräknad äl alltså. Förra månad fick jag ca 1 v innan beräknad äl. Men nu ca 5 dagar innan beräknad äl & ca 8 dar efter jag hade ont får jag detta på test, har dessutom flytning.. kan det va så att ägget försökte släppa för 8 darsen men inte lyckades & nu försöker igen? Eller e det något supersvagt på gravtestet??

• Anonym (Lilly)
    GlitterLina skrev 2018-05-21 12:23:10 följande:

Hur mår ni??

Hej har inte varit inne på länge men här mår man helt ok blev inget grav denna månad heller så nu har jag precis avslutat tredje kuren i hopp att det ska funka. Hur e det själv hur går det?
Svar på tråden Letrozol