• Ninha

Letrozol

Jag ska börja min första dos med letrozol.

Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

• Svar på tråden Letrozol
  • Trullis82
    zion skrev 2018-05-30 21:52:41 följande:

Nej detta va första och enda vul denna cykel. Men om jag hade haft ägg så skulle vi ha sett det idag. Så antingen har jag redan lossat tidigare än förväntat eller är blir det inget ägg alls denna gången. Nästa cykel kommer jag inte få vul alls då det är semester stängt.

Med andra ord har jag världens bästa gynläkare

Han kommer in alla dagar oavsett. Röda dagar, lördag el söndag, semester.... ja oavsett. Vara för att ha koll på vad som händer. Så jag går på minst 2 VUL i veckan när det e dags för ägg o lossning. Sedan ett efter....
  • zion
    Trullis82 skrev 2018-05-31 09:02:31 följande:

Med andra ord har jag världens bästa gynläkare

Han kommer in alla dagar oavsett. Röda dagar, lördag el söndag, semester.... ja oavsett. Vara för att ha koll på vad som händer. Så jag går på minst 2 VUL i veckan när det e dags för ägg o lossning. Sedan ett efter....

Båda mina barn har blivit till när jag inte har gjort vul den månaden. Så hoppas trenden håller i sig nästa månad :D
  • Anonym (Hanna)
    Laijina skrev 2018-05-31 08:05:37 följande:

När ni skulle göra ert ul för kolla äggen, hade ni med er respektive? Jag är i valet om jag ska ha med min make då vi har gjort detta en runda tidigare.

Min sambo är med på allt. Tycker detta rör honom minst lika mycket. 
  • Trullis82

Hörre ni mina vänner......idag var den stora dagen här då jag skulle ta mitt andra graviditetstest.... tog ett digitalt för en vecka sen som visade: Gravid 1-2 veckor

Idag som sagt tog jag ett nytt och det visade:

• Trullis82

Hörre ni mina vänner......idag var den stora dagen här då jag skulle ta mitt andra graviditetstest.... tog ett digitalt för en vecka sen som visade: Gravid 1-2 veckor

• GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-06-01 06:17:22 följande:

Åh va kul, gick in nu för att hoppas att jag just skulle få se detta :) :) det va nog att det va en tvilling eller va tror du? Du måste ju boka in ett tidigt vul nu väl?! Det måste ju vara en liten som växer i din mage :)
  • zion
    Trullis82 skrev 2018-06-01 06:17:22 följande:

Men va skönt :) nu kan du andas ut och njuta av din lilla böna
  • Trullis82
    GlitterLina skrev 2018-06-01 07:45:47 följande:

Åh va kul, gick in nu för att hoppas att jag just skulle få se detta :) :) det va nog att det va en tvilling eller va tror du? Du måste ju boka in ett tidigt vul nu väl?! Det måste ju vara en liten som växer i din mage :)

zion skrev 2018-06-01 07:50:37 följande:

Men va skönt :) nu kan du andas ut och njuta av din lilla böna

Läkaren ringde som han lovat idag o mer eller mindre skrek i telefon efter att ha sett mitt test på sin Mail. Han är lika glad han

Jag har nog världens bästa gyn läkare

MEN han sa oxå att ett test ska inte visa en ökning en vecka efter om jag nu hade ett missfall o det inte var en graviditet pågång. Så han tror oxå att där är något. Men vill inte att jag tar ut något i förskott innan vi vet säkert med ett VUL. Lättare sagt en gjort svarade jag. Ingen är så lycklig som jag e nu. Jag e så glad så det får inte att beskriva med ord.

Så ett VUL e bokat den 12/6

Nu håller ni tummarna för att det är en liten på gång där inne o att allt går bra...

Nu hoppas jag så för er andras skulle.... att få uppleva detta känns så magiskt. Trots att det blir min tredje i så fall. Men min minsta är 8år så blir dom förstföderska igen

Trevlig helg o kram på er/ tack för allt underbart stöd. Ni e fantastiska
  • GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-06-01 11:33:54 följande:

Läkaren ringde som han lovat idag o mer eller mindre skrek i telefon efter att ha sett mitt test på sin Mail. Han är lika glad han

Jag har nog världens bästa gyn läkare

MEN han sa oxå att ett test ska inte visa en ökning en vecka efter om jag nu hade ett missfall o det inte var en graviditet pågång. Så han tror oxå att där är något. Men vill inte att jag tar ut något i förskott innan vi vet säkert med ett VUL. Lättare sagt en gjort svarade jag. Ingen är så lycklig som jag e nu. Jag e så glad så det får inte att beskriva med ord.

Så ett VUL e bokat den 12/6

Nu håller ni tummarna för att det är en liten på gång där inne o att allt går bra...

Nu hoppas jag så för er andras skulle.... att få uppleva detta känns så magiskt. Trots att det blir min tredje i så fall. Men min minsta är 8år så blir dom förstföderska igen

Trevlig helg o kram på er/ tack för allt underbart stöd. Ni e fantastiska

Håller såklart alla tummar! :) vilken gynekolog du har hehe vart i Sverige finns han ?

Tack hoppas på nästa äl! kram
  • Trullis82

Jag har ju glömt allt typ... men när gör man ul? Är det inte förens i vecka 18 typ?

Eller är det ett i 12 oxå?

Svar på tråden Letrozol