• Ninha

Letrozol

Jag ska börja min första dos med letrozol.

Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

• Svar på tråden Letrozol
  • GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-05-24 17:12:10 följande:

Magkänslan säger annat men man hoppas väl in i det sista liksom.

Just nu har jag en binda. Brukar använda tampong för jag alltid har så riklig mens. Får byta tampong kanske 3 st på 1 timme. Idag har jag bytt binda 2 ggr hittills......

Men försöker intala mig att det e över för denna gång o jag vill försöka så fort som möjligt igen....

Men ack så tungt allt känns.... jag har gråtit så mycket idag o tyckt synd om mig själv . Men snart e jag väl på fötter igen

Tack för att ni finns

Förstår att det känns ledsamt :( kram

Tycker dock oavsett blödning ska ta gravtest på söndag eftersom du troligtvis ska börja med letrozolkur? För det ska man INTE ta om man e gravid.
  • Trullis82

Nä, det e sant. Men det här är utan tvekan min vanliga mens o värken är oxå den samma. Det är rena Niagarafallen .

Så jag tror absolut inte att det är någon liten där inne.

Det blöder alldeles för mycket.... tog av mig trosorna o det bara rinner färskt blod längs benen. Som om någon satt på kranen

Hoppas nästa gång e min tur. Mådde så dåligt igår o grät mig igenom dagen. Hoppades för mycket denna gång

Nu ska jag försöka ha tankarna på annat för hjärnan har gått på högvarv o jag är helt slut. Glömmer saker o vimsig. Så nu är mensen här. Det är jobb helg.

Ha det bäst, hoppas vi kan fortsätta följas åt

• Trullis82

Hjäääääääälp, idag är jag kluven :-/

Hur gör jag nu.... måste ju vara ett tidigt missfall men läkaren får jag ju inte tag på idag en lördag så jag får väl hoppa över en kur Letrozol

• GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-05-26 07:03:04 följande:

Hur gör jag nu.... måste ju vara ett tidigt missfall men läkaren får jag ju inte tag på idag en lördag så jag får väl hoppa över en kur Letrozol

Men jisses ja tur att du tog gravtest

Man vet ju aldrig. Men ta INTE letrozol för säkerhetskull!

Annars finns väl gynakut? Här i Gbg fons iallafall det & dit kan man gå bilen tid på dygnet & helg

Men ta test om två tre dar igen. Vissa kan va gravida fast man blöder. Kan även va vanligt missfall. Och kan va entviöling som blöder ut!

Kolla upp!
  • Trullis82
    GlitterLina skrev 2018-05-26 10:16:51 följande:

Men jisses ja tur att du tog gravtest

Man vet ju aldrig. Men ta INTE letrozol för säkerhetskull!

Annars finns väl gynakut? Här i Gbg fons iallafall det & dit kan man gå bilen tid på dygnet & helg

Men ta test om två tre dar igen. Vissa kan va gravida fast man blöder. Kan även va vanligt missfall. Och kan va entviöling som blöder ut!

Kolla upp!

Ringde till gyn o dom sa att det e för tidigt att säga. Det enda e att avvakta så länge jag mår bra.

Dom sa oxå att blödningar såhär tidigt är inte ovanligt...

Mm, vi får se
  • GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-05-26 12:03:43 följande:

Ringde till gyn o dom sa att det e för tidigt att säga. Det enda e att avvakta så länge jag mår bra.

Mm, vi får se

Håller tummar!!!
  • Anonym (Hanna)
    Trullis82 skrev 2018-05-26 07:03:04 följande:

Så var det för mig och det visade sig tyvärr vara utomkveds :(
  • Trullis82
    Anonym (Hanna) skrev 2018-05-27 10:42:24 följande:

Så var det för mig och det visade sig tyvärr vara utomkveds :(

Borde man inte få ont då? Nu har ju blödningarna upphört o allt är som vanligt igen
  • GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-05-26 12:03:43 följande:

Mm, vi får se

Hur går det???
  • Trullis82
    GlitterLina skrev 2018-05-28 21:22:49 följande:

Hur går det???

Hej!

Jo idag ringde läkaren.

Han sa att det var väldigt bra att jag inte tagit Letrozol. Man vet aldrig...

Han sa oxå att jag ska ta CB veckoindikator på fredag( precis som jag tänkt själv )Kl 9 ringer han för att höra resultatet på graviditetstestet så får vi se vad som händer efter det.

Man hoppas ju sååååå men är så rädd....

Hur går det själv?
Svar på tråden Letrozol