• Ninha

Letrozol

Jag ska börja min första dos med letrozol.

Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

• Svar på tråden Letrozol
  • Trullis82
    karllesson skrev 2018-03-22 07:13:52 följande:

Vad skönt!! Kände mig inte hoppfull när det inte hände något på enkelkuren men nu känns det lite mer hoppfullt efter dubbelkuren :) åå.. hoppas den kommer snart då!! 

Hur går det för dig karllesson?

Fått utslag på äl stickan?

Jag testade imorse o det var negativt det oxå o idag på cd 21. Så tror inte det går denna gång. Även om jag var förberedd på det känns det alltid så tungt. Varit mycket på gyn senaste tiden för att ha koll på mina ägg osv till vilken nytta då känner jag nu....

Men nu får väl mensen bara komma då så jag kan få börja om. Min gyn läkare ville jag skulle testa med äl sticka fram till imorgon. Så sista blir imorgon.

Bara kämpa vidare
  • karllesson
    Trullis82 skrev 2018-03-22 12:00:49 följande:
    Hur går det för dig karllesson?

Fått utslag på äl stickan?

Jag testade imorse o det var negativt det oxå o idag på cd 21. Så tror inte det går denna gång. Även om jag var förberedd på det känns det alltid så tungt. Varit mycket på gyn senaste tiden för att ha koll på mina ägg osv till vilken nytta då känner jag nu....

Men nu får väl mensen bara komma då så jag kan få börja om. Min gyn läkare ville jag skulle testa med äl sticka fram till imorgon. Så sista blir imorgon.

Bara kämpa vidare
    Nej, ingen glad gubbe idag heller.. :( är på cd 14 idag. Min läkare trodde jag skulle få äl idag eller imorgon. Så jag väntar och håller tummarna på att det sker i helgen! 
    Förstår hur du känner, det känns så tungt när man hoppas och väntar men inget händer :/ även att man är förberedd på det.
    Hoppas du får utslag på stickan imorgon då! 
    Brukar du få egen mens eller framkallar du blödning med provera?
  • Trullis82
    karllesson skrev 2018-03-22 12:30:14 följande:

Nej, ingen glad gubbe idag heller.. :( är på cd 14 idag. Min läkare trodde jag skulle få äl idag eller imorgon. Så jag väntar och håller tummarna på att det sker i helgen! 

Förstår hur du känner, det känns så tungt när man hoppas och väntar men inget händer :/ även att man är förberedd på det.

Hoppas du får utslag på stickan imorgon då! 

Brukar du få egen mens eller framkallar du blödning med provera?

Känner på mig att det inte blir något denna månad. Skulle vara för bra för o vara sant.

Nä, mensen kommer av sig själv. Brukar ha 40-42 dagar i mellan. Nu har ju han provocerat fram en äl så nu stämmer ju inte riktigt mina dagar. För efter äl går det ju 14 dagar till nästa mens. Så nu bör den komma tidigare än vanligt.

Nu känns det bara som att den får komma så vi får börja om....

Jag som redan har två fina barn som kommit till utan problem. Fattar inget liksom. Läkaren säger att jag dessa gånger haft tur o det måste jag nog hålla med om.

Men jag e inte personen som ger upp utan kämpar på tills någon säger att det inte går o göra något.

Hur har du det med mens o äl, måste du få hjälp med det el är det något som kommer av sig själv?
  • karllesson
    Trullis82 skrev 2018-03-22 13:40:47 följande:
    Känner på mig att det inte blir något denna månad. Skulle vara för bra för o vara sant.

Nä, mensen kommer av sig själv. Brukar ha 40-42 dagar i mellan. Nu har ju han provocerat fram en äl så nu stämmer ju inte riktigt mina dagar. För efter äl går det ju 14 dagar till nästa mens. Så nu bör den komma tidigare än vanligt.

Nu känns det bara som att den får komma så vi får börja om....

Jag som redan har två fina barn som kommit till utan problem. Fattar inget liksom. Läkaren säger att jag dessa gånger haft tur o det måste jag nog hålla med om.

Men jag e inte personen som ger upp utan kämpar på tills någon säger att det inte går o göra något.

Hur har du det med mens o äl, måste du få hjälp med det el är det något som kommer av sig själv?
    Jaa okej! Vi får hålla tummarna för att det går vägen nästa månad istället om inget händer nu i dagarna! Så jobbigt att få börja om och vänta... Men hoppet är det sista som överger oss :)

Jag har ingen egen ägglossning eller mens och har inte haft det på ett år så jag har ätit provera för att framkalla en blödning så att jag sedan kan börja med letrozol :)
  • GlitterLina

Gyn hade lämnat meddelanden på telsvar att blodprovet hade visat att jag haft ägglossning :) så första kuren letrozol verkade funka. Nu väntar vi bara på att det ska tagit sig oxå!!!

• Ninha
    GlitterLina skrev 2018-03-22 20:21:56 följande:

Gyn hade lämnat meddelanden på telsvar att blodprovet hade visat att jag haft ägglossning :) så första kuren letrozol verkade funka. Nu väntar vi bara på att det ska tagit sig oxå!!!

Gött, bara vänta o se om de blivit en liten :)

Här lyser äl med sin frånvaro trots flytningar o ont... hm..
  • GlitterLina
    Ninha skrev 2018-03-22 21:26:15 följande:

Gött, bara vänta o se om de blivit en liten :)

Här lyser äl med sin frånvaro trots flytningar o ont... hm..

Får hoppas att du får äl ändå fast du ej fått bekräftelse
  • karllesson
    GlitterLina skrev 2018-03-22 20:21:56 följande:

Håller tummarna för att det har tagit sig :)
  • karllesson

Fick glad gubbe idag på äl-stickan idag :D Känns skönt att denna kuren verkade funka :)

• Trullis82
    karllesson skrev 2018-03-23 07:27:24 följande:

Fick glad gubbe idag på äl-stickan idag :D Känns skönt att denna kuren verkade funka :)

Grattis! Nu får vi hoppas att det tar sig oxå. Bara ligga i som tusan nu o hålla tummarna för att det går vägen.

Jag hade ingen äl idag heller då nu slutar jag med stickorna för denna gång.

Håller en liten tumme för att jag haft äl trots att stickorna inget visar.

Vi har ju mys ändå från när vi fick OK från gyn läkaren.

Ha det gott nu o lycka till
Svar på tråden Letrozol