• Ninha

Letrozol

Jag ska börja min första dos med letrozol.

Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

• Svar på tråden Letrozol
  • GlitterLina
    Ninha skrev 2018-04-02 20:43:51 följande:

Jag är 26 år och har inga barn. Vi har aktivt försökt i 2 år och har två missfall i bagaget. Vid utredning nu i år så upptäckte dem att jag har pco, så inte så konstigt att det tagit tid (men ändå lyckats bli gravida själva) vi fick välja själva om vi ville börja med letrozol o de ville vi såklart direkt.

Hoppas du får ditt efterlängtade barn snarast :). Det tog 3 & 1/2 för mig att få mitt första så ge inte upp hoppet :)
  • karllesson
    GlitterLina skrev 2018-04-02 11:01:37 följande:

Alltså det känns som min tid e ute.. har fyllt 39 precis. Har inte äl varje månad & har bara en äggledare! Fick operera bort den i feb 2015 mär jag fick ett utomkvedshavandeskap på höger sida. Men har en son född 2006 & en son född 2016. Han som e född 2016 blev till endast 3 mån efter operationen. Båda barnen är till me pergotime 3 mån enkeldos användning. Hoppas på att letrozol gör samma verkan..

Hur gamla e ni? Har ni några barn?

Jag är 25 år och vi har försökt i lite mer än 1 år. Jag har pcos och har ingen egen ägglossning så därför äter jag letrozol, fick först börja med det i januari i år så är på min andra dos nu :)
  • GlitterLina
    karllesson skrev 2018-04-03 08:33:58 följande:

Jag är 25 år och vi har försökt i lite mer än 1 år. Jag har pcos och har ingen egen ägglossning så därför äter jag letrozol, fick först börja med det i januari i år så är på min andra dos nu :)

Lycka till, håller tummarna!
  • Trullis82
    GlitterLina skrev 2018-04-02 11:01:37 följande:

Alltså det känns som min tid e ute.. har fyllt 39 precis. Har inte äl varje månad & har bara en äggledare! Fick operera bort den i feb 2015 mär jag fick ett utomkvedshavandeskap på höger sida. Men har en son född 2006 & en son född 2016. Han som e född 2016 blev till endast 3 mån efter operationen. Båda barnen är till me pergotime 3 mån enkeldos användning. Hoppas på att letrozol gör samma verkan..

Hur gamla e ni? Har ni några barn?

Jag blir 36 imorgon 4/4 har 2 barn födda 2004 & 2010.

Blivit till på vanlig väg. Men nu när vi ville ha ett tredje gick det inte o då sökte vi hjälp.

Jag slutade med p-spruta september 2016 o visste att det kunde ta upp till 1 år att få normal cykel igen. Men har hela tiden försökt.
  • GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-04-03 13:19:54 följande:

Jag blir 36 imorgon 4/4 har 2 barn födda 2004 & 2010.

Blivit till på vanlig väg. Men nu när vi ville ha ett tredje gick det inte o då sökte vi hjälp.

Jag slutade med p-spruta september 2016 o visste att det kunde ta upp till 1 år att få normal cykel igen. Men har hela tiden försökt.

Hoppas du blir gravid snart :)
  • Trullis82
    GlitterLina skrev 2018-04-03 18:27:39 följande:

Hoppas du blir gravid snart :)

Tack, det samma
  • Ida3434

Fick mens idag så dubbel dos Letrozol funkade inte denna gången, trots att jag hade ägglossning. Är så ledsen och besviken. Varför kan det inte bara ta sig när man väl får ägglossning... hur länge ska man orkar dessa behandlingar och den besvikelse de medför? :(

• GlitterLina
    Ida3434 skrev 2018-04-03 19:36:56 följande:

Fick mens idag så dubbel dos Letrozol funkade inte denna gången, trots att jag hade ägglossning. Är så ledsen och besviken. Varför kan det inte bara ta sig när man väl får ägglossning... hur länge ska man orkar dessa behandlingar och den besvikelse de medför? :(

Åh va trist :(

Det e mycket som ska till att det ska fösta å stanna kvar även om man inte har några ?fel?

Kram

Tog du 2 tabletter i 5 dar?
  • Trullis82
    Ida3434 skrev 2018-04-03 19:36:56 följande:

Har din sambo gjort ett spermatest?

För problemet behöver inte bara ligga hos dig
  • karllesson

Jag har BIM på fredag, alltså om 2 dagar och jag tog ett gravtest idag. Köpte sådana där "testa tidigt" stickor men det var såklart negativt :/ 
    Förhoppningarna sjunker nu och jag börjar tro att det inte kommer bli något plus denna månaden :( Eftersom stickorna är extra känsliga så borde det väl gett ett plus nu om jag var gravid?? Ska iallafall vänta tills fredag och ta ett nytt test då igen!
    Det konstiga är att det känns som det är något annorlunda som sker i min kropp. Jag har fått större och fylligare bröst samt ömma bröst, och det har jag aldrig haft någonsin innan mens plus att jag har haft ovanligt mycket flytningar samt lite molvärk. Men men... kroppen kanske bara har gett mig nya symptom på att mensen ska komma..

Svar på tråden Letrozol