• Ninha

Letrozol

Jag ska börja min första dos med letrozol.

Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

• Svar på tråden Letrozol
  • Ida3434
    Trullis82 skrev 2018-03-30 20:53:34 följande:

Alltså, han pratade om att dubbla. Men med dubbla menade visst på olika vis. En annan tjej körde bara dubbelt dom två första dagarna.

Jag fick ju ändå två ägg men det släppte aldrig något. Så äggen fanns men inget släpp.

Utan dom skrumpnade bort.

Så vet liksom inte hur jag ska göra.

Om jag ska köra dubbla piller 5 dagar. El dubbelt 2 dagar o resterande 3 dagar en tablett

El som innan en tablett i fem dagar

Blir så ledsen när han sagt att vi ska höras o han sedan inte hör av sig.

Jag har skickat massor o frågar vad vi gör om mensen kommer nu.

Jäkla skit

Man kan aldrig lita på att läkare ska höra av sig utan man måste ligga på själv har jag lärt mig genom åren.

Har ni pratat om Ovitrelle? Det ska ju hjälpa äggen att lossna.

• Ninha
    karllesson skrev 2018-04-01 08:39:32 följande:

Jag har också jätteömma bröstvårtor sen några dagar efter äl!

Här ömmar de fortfarande mycket o en vecka kvar till bim. Inatt vakna jag av att jag mådde väldigt illa o kräktes men tror helt ärligt att det blev för myclet påskmat igår..haha

Mår lite illa än..

men hoppas får man ju göra :)
  • karllesson
    Ninha skrev 2018-04-01 11:29:42 följande:

Här ömmar de fortfarande mycket o en vecka kvar till bim. Inatt vakna jag av att jag mådde väldigt illa o kräktes men tror helt ärligt att det blev för myclet påskmat igår..haha

Mår lite illa än..

Jaa vi får hoppas att det inte var påskmaten då ;)

Har 5 dagar kvar till bim och igår tyckte jag att brösten hade blivit lite större men har inte ont i själva brösten, bara bröstvårtorna. Annars känner jag inget annorlunda..
  • GlitterLina
    Ninha skrev 2018-04-01 11:29:42 följande:

Mår lite illa än..

Håller tummar :)
  • Trullis82
    Ida3434 skrev 2018-04-01 08:47:31 följande:

Man kan aldrig lita på att läkare ska höra av sig utan man måste ligga på själv har jag lärt mig genom åren.

Har ni pratat om Ovitrelle? Det ska ju hjälpa äggen att lossna.

Jag kan lova att jag legat på sten hårt.

Vi skulle ha Mail kontakt så jag slipper gå via receptionen. Så fick hans direkt Mail.

Men jag har skickat mååååånga Mail o ringt via receptionen..... men vad hjälpte det...

Dock hörde han av sig idag först. O sa att jag ska köra likadant som förra gången. Alltså 1 Letrozol 3-7

Men jag tog en imorse eftersom jag har hemma. Kanon svarade han

Så nu e det igång igen.

Han pratade om att jag skulle få något gulkropps hormon, är det Ovitrelle?
  • GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-04-01 21:58:16 följande:

Vi skulle ha Mail kontakt så jag slipper gå via receptionen. Så fick hans direkt Mail.

Men jag har skickat mååååånga Mail o ringt via receptionen..... men vad hjälpte det...

Dock hörde han av sig idag först. O sa att jag ska köra likadant som förra gången. Alltså 1 Letrozol 3-7

Så nu e det igång igen.

Tog min tablett idag oxå
  • Ida3434
    Trullis82 skrev 2018-04-01 21:58:16 följande:

Så nu e det igång igen.

Håller tummarna att det går vägen.

Jag tror att det är progesteronprov du ska lämna när han nämnde gulkroppshormon. Det är ett blodprov som du tar dag 22 eller 23 i din mens-cykel. Om det ligger på över 23 i värde så har du haft ägglossning. 
  • Trullis82
    Ida3434 skrev 2018-04-01 22:33:39 följande:

Håller tummarna att det går vägen.

Jag tror att det är progesteronprov du ska lämna när han nämnde gulkroppshormon. Det är ett blodprov som du tar dag 22 eller 23 i din mens-cykel. Om det ligger på över 23 i värde så har du haft ägglossning. 

Jaha, okej. Tack
  • GlitterLina

Alltså det känns som min tid e ute.. har fyllt 39 precis. Har inte äl varje månad & har bara en äggledare! Fick operera bort den i feb 2015 mär jag fick ett utomkvedshavandeskap på höger sida. Men har en son född 2006 & en son född 2016. Han som e född 2016 blev till endast 3 mån efter operationen. Båda barnen är till me pergotime 3 mån enkeldos användning. Hoppas på att letrozol gör samma verkan..

Hur gamla e ni? Har ni några barn?

• Ninha
    GlitterLina skrev 2018-04-02 11:01:37 följande:

Alltså det känns som min tid e ute.. har fyllt 39 precis. Har inte äl varje månad & har bara en äggledare! Fick operera bort den i feb 2015 mär jag fick ett utomkvedshavandeskap på höger sida. Men har en son född 2006 & en son född 2016. Han som e född 2016 blev till endast 3 mån efter operationen. Båda barnen är till me pergotime 3 mån enkeldos användning. Hoppas på att letrozol gör samma verkan..

Hur gamla e ni? Har ni några barn?

Jag är 26 år och har inga barn. Vi har aktivt försökt i 2 år och har två missfall i bagaget. Vid utredning nu i år så upptäckte dem att jag har pco, så inte så konstigt att det tagit tid (men ändå lyckats bli gravida själva) vi fick välja själva om vi ville börja med letrozol o de ville vi såklart direkt.
Svar på tråden Letrozol