• Ninha

    Letrozol

    Jag ska börja min första dos med letrozol.

    Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

    Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

    Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

    Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

  • Svar på tråden Letrozol
  • Anonym (Hanna)

    Näst sista dagen med Letrozol och idag har jag börjat blöda. Min mens slutade för flera dagar sedan. Någon som varit med om något liknande? Kan det kanske bara vara en mellanblödning?

  • GlitterLina
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-10 15:53:15 följande:

    Näst sista dagen med Letrozol och idag har jag börjat blöda. Min mens slutade för flera dagar sedan. Någon som varit med om något liknande? Kan det kanske bara vara en mellanblödning?


    Ja man kan få lite mellanblödningar
  • Trullis82
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-10 15:53:15 följande:

    Näst sista dagen med Letrozol och idag har jag börjat blöda. Min mens slutade för flera dagar sedan. Någon som varit med om något liknande? Kan det kanske bara vara en mellanblödning?


    Läste på fass.se om Letrozol o dess biverkningar. Behöver ju inte vara så men du kan ju läsa om du vill.

    Skickar med det som stod. Vill du läsa allt går du bara inte på FASS.se

  • Anonym (Hanna)
    Trullis82 skrev 2018-04-10 16:08:53 följande:
    Läste på fass.se om Letrozol o dess biverkningar. Behöver ju inte vara så men du kan ju läsa om du vill.

    Skickar med det som stod. Vill du läsa allt går du bara inte på FASS.se
    Åh tack. Det blev kanske någon hormonrubbning. Verkar som att det har slutat blöda nu så får hoppas bara det var något tillfälligt. 
  • Anonym (Lilly)
    Lariz skrev 2018-04-09 20:45:39 följande:

    Hej!

    Jag och min sambo har försökt bli gravida aktivt i 14 månader nu, lyckades förra året i augusti men slutade i tidigt mf.. Har oregelbunden mens och använder äl-test.

    Hur ska man gå tillväga? ?


    Hej vet faktist inte men du kanske kan ringa till gyn och börja där önska jag kunde ge ett bättre svar lycka tilö :)
  • Trullis82
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-10 21:48:20 följande:

    Hej vet faktist inte men du kanske kan ringa till gyn och börja där önska jag kunde ge ett bättre svar lycka tilö :)


    Jag har två barn som kommit till naturligt.

    Nu ville vi försöka med en tredje men där tog det stopp.

    Jag har alltid skojat o sagt att jag blir gravid bara gubben vifftar med kalsongerna men så är inte fallet denna gång i alla fall.

    Slutade med p-spruta september 2016 o försökt sedan dess. Väldigt intensivt sista 6 månaderna.

    Inget händer. Vände mig till kvinnokliniken o fick till svar att dom har ett års väntetid. Fick chansen då att komma till en special klinik för just detta område som landstinget samarbetar med.

    Där har jag fått massor med hjälp kan jag säga.

    Ul vise att jag har pco, jag har ingen egen äl. Vid flera ul visar det oxå att de gånger jag haft ägg är dom så små så dom går inte att befrukta.

    Nu har jag fått medicin Letrozol för att få ägg som växer till sig men tyvärr blir det ingen lossning. Nu har jag kört andra kuren Letrozol o ska på ul den 13/4 för o se så det växer något ägg. Då är det tänkt så att jag ska få ta en Ovitrelle spruta( gör att ägget släpper). Men allt hänger på hur det ser ut den 13/4.

    Så sök hjälp skulle jag säga. När man försökt själv i 1 år ska man söka hjälp. Det tråkiga är väntetiden. Jag bor i Östergötland o det är lååååång väntan här
  • Lariz
    Trullis82 skrev 2018-04-11 11:37:00 följande:

    Jag har två barn som kommit till naturligt.

    Nu ville vi försöka med en tredje men där tog det stopp.

    Jag har alltid skojat o sagt att jag blir gravid bara gubben vifftar med kalsongerna men så är inte fallet denna gång i alla fall.

    Slutade med p-spruta september 2016 o försökt sedan dess. Väldigt intensivt sista 6 månaderna.

    Inget händer. Vände mig till kvinnokliniken o fick till svar att dom har ett års väntetid. Fick chansen då att komma till en special klinik för just detta område som landstinget samarbetar med.

    Där har jag fått massor med hjälp kan jag säga.

    Ul vise att jag har pco, jag har ingen egen äl. Vid flera ul visar det oxå att de gånger jag haft ägg är dom så små så dom går inte att befrukta.

    Nu har jag fått medicin Letrozol för att få ägg som växer till sig men tyvärr blir det ingen lossning. Nu har jag kört andra kuren Letrozol o ska på ul den 13/4 för o se så det växer något ägg. Då är det tänkt så att jag ska få ta en Ovitrelle spruta( gör att ägget släpper). Men allt hänger på hur det ser ut den 13/4.

    Så sök hjälp skulle jag säga. När man försökt själv i 1 år ska man söka hjälp. Det tråkiga är väntetiden. Jag bor i Östergötland o det är lååååång väntan här


    Men åh, bäst jag ringer imorn då..

    Bor i Jönköpings län, vad jag vet är det rätt mycket väntetid i övrigt här iallafall :(
  • GlitterLina

    Har idag väldigt ont alltså älsmärtor.. det är 1 v kvar tills jag ska ha äl ju! Va 6 darsen vi hade sex & tror det inte blir av idag heller :(

    Varför ska den komma 1 vecka för tidigt??! Typiskt!

    Har ni fått så nu när ni äter letrozol ?

  • Anonym (Lilly)
    GlitterLina skrev 2018-04-12 07:23:24 följande:

    Har idag väldigt ont alltså älsmärtor.. det är 1 v kvar tills jag ska ha äl ju! Va 6 darsen vi hade sex & tror det inte blir av idag heller :(

    Varför ska den komma 1 vecka för tidigt??! Typiskt!

    Har ni fått så nu när ni äter letrozol ?


    Jag fick äl tidigare med letrezol men har du testat och kollat om det verkligen är äl?
  • GlitterLina
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-12 10:10:23 följande:

    Jag fick äl tidigare med letrezol men har du testat och kollat om det verkligen är äl?


    Testerna visade inget.. men köpte annat märke så kanske de inte är lika bra..

    Hur mycket tidigare fick du??
Svar på tråden Letrozol