• Ninha

Letrozol

Jag ska börja min första dos med letrozol.

Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

• Svar på tråden Letrozol
  • Trullis82

Alltså, han pratade om att dubbla. Men med dubbla menade visst på olika vis. En annan tjej körde bara dubbelt dom två första dagarna.

Jag fick ju ändå två ägg men det släppte aldrig något. Så äggen fanns men inget släpp.

Utan dom skrumpnade bort.

Så vet liksom inte hur jag ska göra.

Om jag ska köra dubbla piller 5 dagar. El dubbelt 2 dagar o resterande 3 dagar en tablett

El som innan en tablett i fem dagar

Blir så ledsen när han sagt att vi ska höras o han sedan inte hör av sig.

Jag har skickat massor o frågar vad vi gör om mensen kommer nu.

Jäkla skit

• Trullis82

Men å andra sidan....... vad kan hända egentligen om jag tar två tabletter??

Kan väl ändå bara bli så att det blir för många ägg. Jag blir väl inte dålig?

Har inte känt något från första kuren

• GlitterLina

Mensen kom idag :( enligt min app 4 dar förtidigt men om man räknar på när jag troligtvis hade äl, så är det på pricken 14 dar efter.. då får man väl testa en ny kur letrozol på söndag!

Vet ni vad det e för skillnad om man tar dag 3 eller dag 5 ?

Jag blev ordinerad dag 3

• Trullis82
    GlitterLina skrev 2018-03-31 00:16:11 följande:

Mensen kom idag :( enligt min app 4 dar förtidigt men om man räknar på när jag troligtvis hade äl, så är det på pricken 14 dar efter.. då får man väl testa en ny kur letrozol på söndag!

Jag blev ordinerad dag 3

Ska tydligen inte ha någon speciell betydelse sa min gyn läkare. Men det beror lite på hur lång mens man har.

Antingen tar man 3-7 eller 5-9 det är olika. Jag har mens 7 dagar så jag tar 3-7

Fösta gången för mig var det helgdag så medicinen började jag först med dag 4 och till 8 alltså.

Det blir ju bara så att äl kommer o mens efter 14 dagar. Jag som alltid haft 40-42 dagar fick efter medicinen helt plötsligt 28 dagar.

Så gör som läkaren sagt. Man följer ju ett mönster liksom bara för att få äl o mens att flyta normalt
  • GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-03-31 08:41:21 följande:

Ska tydligen inte ha någon speciell betydelse sa min gyn läkare. Men det beror lite på hur lång mens man har.

Antingen tar man 3-7 eller 5-9 det är olika. Jag har mens 7 dagar så jag tar 3-7

Fösta gången för mig var det helgdag så medicinen började jag först med dag 4 och till 8 alltså.

Det blir ju bara så att äl kommer o mens efter 14 dagar. Jag som alltid haft 40-42 dagar fick efter medicinen helt plötsligt 28 dagar.

Så gör som läkaren sagt. Man följer ju ett mönster liksom bara för att få äl o mens att flyta normalt

Du fick oxå mens igår va?

Min gyn vill att man tar gravtest ändå för att verkligen kolla så att det e riktig mens för hon sa att man verkligen inte ska ta letrozol om man e gravid..
  • Ida3434
    GlitterLina skrev 2018-03-31 00:16:11 följande:

Jag blev ordinerad dag 3

Jag tar alltid dag 5-9. Jag frågade min läkare vad skillnad var och hon sa att alla läkare har olika.
  • Ida3434
    Trullis82 skrev 2018-03-30 20:54:44 följande:

Men å andra sidan....... vad kan hända egentligen om jag tar två tabletter??

Kan väl ändå bara bli så att det blir för många ägg. Jag blir väl inte dålig?

Har inte känt något från första kuren

Risken är att man blir överstimulerad och så finns det risk för flerbörd vid många ägg. 
  • Trullis82
    Ida3434 skrev 2018-03-31 18:10:24 följande:

Risken är att man blir överstimulerad och så finns det risk för flerbörd vid många ägg. 

Ja, risken är att det blir för många ägg men jag går ju på ul varannan dag efter mens slut för att kolla ägg osv o få ett OK till samlag.

Blir det för många ägg avbryter man ju allt bara.
  • Trullis82
    GlitterLina skrev 2018-03-31 08:58:27 följande:

Du fick oxå mens igår va?

Min gyn vill att man tar gravtest ändå för att verkligen kolla så att det e riktig mens för hon sa att man verkligen inte ska ta letrozol om man e gravid..

Ja, det var mens start igår för mig.

O det finns inte en chans att jag e gravid. Det blöder alldeles för mycket. Tror inte jag har en enda droppe blod kvar snart.
  • karllesson
    Ninha skrev 2018-03-30 06:57:33 följande:

Är de nån av er som får väldigt ömma bröstvårtor efter ni börja med letrozol? Efter äl alltså..

Mina har varit det sen äl o håller i sig (över en vecka kvar till bim)

Jag brukar ?bara? få ömma bröst annars..

Jag har också jätteömma bröstvårtor sen några dagar efter äl!
Svar på tråden Letrozol