• Ninha

Letrozol

Jag ska börja min första dos med letrozol.

Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

• Svar på tråden Letrozol
  • karllesson
    Ninha skrev 2018-03-25 21:54:40 följande:
    Ok ja det gör den ju, ja tempar också så ska bli intressant att se imorgon vad de visar :)

Ja de är så spännande men så lång väntan som sagt.

Har du några barn innan eller lyckats bli gravid tidigare? :)
    Jaa okej, hoppas den stiger då :)
    Nej jag har inga barn eller varit gravid tidigare. Vi började försöka för cirka ett år sedan innan jag fick reda på att jag hade pcos. Och i början nu av 2018 fick jag börja med letrozol, och jag fick som sagt ingen ägglossning på första kuren så detta är första gången jag har ägglossning på ett år.. så chanserna är ju inte jättestora att jag skulle ha blivit gravid kanske.. men man hoppas ju :)

Hur är det för dig? Har du några barn eller varit gravid?
  • Ninha
    karllesson skrev 2018-03-26 08:42:22 följande:

Jaa okej, hoppas den stiger då :)

Nej jag har inga barn eller varit gravid tidigare. Vi började försöka för cirka ett år sedan innan jag fick reda på att jag hade pcos. Och i början nu av 2018 fick jag börja med letrozol, och jag fick som sagt ingen ägglossning på första kuren så detta är första gången jag har ägglossning på ett år.. så chanserna är ju inte jättestora att jag skulle ha blivit gravid kanske.. men man hoppas ju :)

Hur är det för dig? Har du några barn eller varit gravid?

Okej va skönt att ni fick reda på det så pass tidigt :)

Härligt att denna kuren gav dig ägglossning , ett steg i rätt riktning :)

Vi har försökt i 2 år och har två missfall i bagaget (v13 och v5 ) så jag har egen ägglossning ibland.

Isamband med utredning så såg de att jag har pco o fick själv välja om ja ville börja med letrozol direkt eller om vi ville testa lite till själva.

Men vi ville såklart börja direkt då vi längtar jättemycket båda två.
  • karllesson
    Ninha skrev 2018-03-26 13:07:17 följande:
    Okej va skönt att ni fick reda på det så pass tidigt :)

Härligt att denna kuren gav dig ägglossning , ett steg i rätt riktning :)

Vi har försökt i 2 år och har två missfall i bagaget (v13 och v5 ) så jag har egen ägglossning ibland.

Isamband med utredning så såg de att jag har pco o fick själv välja om ja ville börja med letrozol direkt eller om vi ville testa lite till själva.

Men vi ville såklart börja direkt då vi längtar jättemycket båda två.
    Ja, det var skönt att vi fick reda på det tidigt och skönt att det funkade med ägglossning denna kur :) Om det inte tar sig nu så vet man ju ändå att dubbeldos funkar så jag kan köra det nästa gång också.

Beklagar! :/

Hoppas att det funkar med letrozol för dig.
  • Ninha
    karllesson skrev 2018-03-26 14:47:41 följande:

Ja, det var skönt att vi fick reda på det tidigt och skönt att det funkade med ägglossning denna kur :) Om det inte tar sig nu så vet man ju ändå att dubbeldos funkar så jag kan köra det nästa gång också.

Beklagar! :/

Hoppas att det funkar med letrozol för dig.

Ja precis förstår hur du tänker för Så tänker jag med :)

Det är hoppfullt när man vet att letrozolen gör det den ska :)

Ska eller har du tagit blodprov som bekräftar äl nu?

Min läkare har inte ens nämt det, bara att jag skulle ta äl test som bekräftar..
  • karllesson
    Ninha skrev 2018-03-26 20:09:32 följande:
    Ja precis förstår hur du tänker för Så tänker jag med :)

Det är hoppfullt när man vet att letrozolen gör det den ska :)

Ska eller har du tagit blodprov som bekräftar äl nu?

Min läkare har inte ens nämt det, bara att jag skulle ta äl test som bekräftar..
    Jaa men precis! Känns väldigt skönt!
    Nej min läkare har inte heller nämnt något om blodprov... Jag skulle också ta äl-test! Så hoppas verkligen att jag har haft det nu :)
    Vill spola fram tiden en vecka åtminstone och se om jag får några jättetidiga symptom.. haha :)
  • Ida3434
    GlitterLina skrev 2018-03-23 16:17:28 följande:

Ni som tagit blodprov för att se om ni haft ägglossning. Vad fick ni för siffra? Jag pratade ju tyvärr inte me min Gun då hon lämnade svar på telefonsvar

Hon sa 30

År inte det lite??

Du har haft ägglossning. Mitt låg på 55 och jag hade ägglossning. Man ska ligga på minst 23. :)
  • Ida3434
    GlitterLina skrev 2018-03-27 20:17:00 följande:

7 dar till bim & inga gravkänningar :( trist

Är också på bim -7 och har inga som helst känningar. Så besviken. Åt du enkel eller dubbelkur letrozol?
  • GlitterLina
    Ida3434 skrev 2018-03-27 20:50:06 följande:

Är också på bim -7 och har inga som helst känningar. Så besviken. Åt du enkel eller dubbelkur letrozol?

Enkel dos! Du??
  • GlitterLina
    Ida3434 skrev 2018-03-27 20:49:30 följande:

Du har haft ägglossning. Mitt låg på 55 och jag hade ägglossning. Man ska ligga på minst 23. :)

Ah ok tack :) men borde inte det va bättre ju högre siffran blir?

Vad innebär egentligen talet? Vet du?
Svar på tråden Letrozol